Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin todella pahasta käsien atopiasta, ja opiskelijana olen todella iloinen, että nyt voin opiskella etänä.

Vierailija
17.03.2020 |

Koko käsienpesun toimivuus perustuu siihen, että virukset ja bakteerit huuhtoutuvat likaveden mukana viemäriin. Mutta entäpäs me atoopikot, joilla iho rikkoutuu jo vähemmästäkin pesemisestä? Eihän mikään peseminen auta, kun mahdollinen virus pääsee haavaumien kautta elimistöön jylläämään.

En voi edes kertoa, kuinka iloinen olen nyt. Harva ehkä edes ymmärtää, kuinka vakavasta asiasta on kyse.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanko olla ainoa, joka näin ajattelee?

Vierailija
2/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole! Minulla on jo muutaman päivän käsien pesun jälkeen kädet joka puolella täynnä tulehtunutta ihottumaa ja haavaumia. Hydrokortisonikin on niin kallista, ettei olisi varaa ostaa sitä kiloa joka viikko. Parempi kun voi vain olla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole tartu verikontaktissa, vaan limakalvojen kautta. Se tarvitsee limakalvon pintaepiteelisolun, jonka tartuttaa.

Toki muita tulehduksia voi saada, jos iho menee rikki.

Vierailija
4/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kuivista käsistä kärsivä. Itse näen tässä Korona-epidemiassa positiivisena sen ettei tarvitse kätellä ketään ja kukaan ei ihmettele hanskojen käyttöä sisätiloissa.

Vierailija
5/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käteni allergia- ja astmaliiton hyväksymällä hajusteettomalla saippualla ja sen jälkeen rasvaan käteni ihotautilääkärin määräämällä voiteella. Lisäksi käytän puuvillahanskoja tarvittaessa öisin ja kertakäyttöhanskoja ruuanlaitossa (ja sienestäessä).

Vierailija
6/6 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen käteni allergia- ja astmaliiton hyväksymällä hajusteettomalla saippualla ja sen jälkeen rasvaan käteni ihotautilääkärin määräämällä voiteella. Lisäksi käytän puuvillahanskoja tarvittaessa öisin ja kertakäyttöhanskoja ruuanlaitossa (ja sienestäessä).

Niin minäkin, mutta valitettavasti asun sen verran pohjoisessa, että kuiva pakkasilma pitää huolen siitä, että näin talvikautena ei mikään maailman rasvaus saati allergia- ja astmaliitto auta.

- ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi