Varhaiskasvatuksessa työskentelevät! Menettekö töihin normaalisti vaikka ette ole ns kriittistä alaa?
Niin, teitä ei lasketa yhteiskunnan kannalta tärkeimpien alojen työntekijöiden joukkoon joten joko olette kysyneet etätyömahdollisuutta?
Kommentit (21)
Joo, en ole kysynyt. En pysty hoitamaan lapsia etänä. Ja hoidan mielelläni terv.huolto alan ihmisten muksuja että he pääsevät hoitamaan sairaita ! Olen siis todellakin tärkeässä työssä tarha tätinä :)
Menen ja kyllä meidät lasketaan siihen.
Saikulla olen ja ennenkin saan suu- nenämaskin, hanskat, desit en edes mene töihin.
Kyllä lasketaan ainakin varhaiskasvatuksen opettajat kriittiseksi. Meidän kunnassa kriittisten listalla on myös opetustoimen henkilökunta ja koko varhaiskasvatuksen henkilökunta. Meillä tuli rajaus että päivähoitoonkaan ei saa viedä kuin kriittisten alojen työntekijöiden lapset.
Sairaslomalla ja en halua enää mennä.
"Sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstö, ml. tutkimus"
Todellakin ollaan kriittisten listalla, lue uutisia 😊
En ole kriittisten alojen työntekijä. Toimin asiantuntijana alalla, jossa tilanteesta johtuen työt vähenevät toistaiseksi. Olisin aivan valmis menemään päiväkotiin töihin jos olisin sen alan ammattilainen. Voisin mennä nytkin avuksi, mutta tuskin voivat ottaa. En oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka jäävät syyttä saikulle. Voisitteko perustella kiitos!
No olihan varhaiskasvattajat tossa kriittisten ammattien listalla.
En mene. Olen sairaslomalla ollut jo viikon kuumeen ja yskän takia. Edelleen yskää. Sitten töihin ku yskä loppuu ja saan kai vastapainoksi Koronan jos tämä ei ollut jo sitä.
Totta mooses menen töihin. Eikä edes harmita. Päinvastoin, koen tekeväni tärkeää työtä muutenkin, mutta jospa nyt alkaisivat jopa tuolla päättävällä taholla sen huomaamaan.
Varhaiskasvatuksen henkilökunta on ollut todellisessa palkkakuopassa jo vuosikymmeniä. Kunhan tämä pahin koronapeikko on saatu selätettyä ja poikkeusolot maassa normalisoitua, on tähän hyvä vedota palkkaneuvotteluissa. Nyt sen huomaa, että me olemme kriittisellä alalla yhteiskunnan toiminnan kannalta, emmekä pelkästään muumilaulujen laulajia. Yhtään muumilaulujen merkitystä väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
En ole kriittisten alojen työntekijä. Toimin asiantuntijana alalla, jossa tilanteesta johtuen työt vähenevät toistaiseksi. Olisin aivan valmis menemään päiväkotiin töihin jos olisin sen alan ammattilainen. Voisin mennä nytkin avuksi, mutta tuskin voivat ottaa. En oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka jäävät syyttä saikulle. Voisitteko perustella kiitos!
Mitä jos vaikka sairaana sairaslomalla. Olisiko mitään?
Vela -72 kirjoitti:
Totta mooses menen töihin. Eikä edes harmita. Päinvastoin, koen tekeväni tärkeää työtä muutenkin, mutta jospa nyt alkaisivat jopa tuolla päättävällä taholla sen huomaamaan.
Varhaiskasvatuksen henkilökunta on ollut todellisessa palkkakuopassa jo vuosikymmeniä. Kunhan tämä pahin koronapeikko on saatu selätettyä ja poikkeusolot maassa normalisoitua, on tähän hyvä vedota palkkaneuvotteluissa. Nyt sen huomaa, että me olemme kriittisellä alalla yhteiskunnan toiminnan kannalta, emmekä pelkästään muumilaulujen laulajia. Yhtään muumilaulujen merkitystä väheksymättä.
Kuule, siellä jo nyt puuhaillaan vuoden taukoa palkkaneuvotteluihin, eli korkeintaan se sama korotus tulisi kuin muillekkin uusien sopimusten myötä - eli ei yhtään mitään. Kukaan ei muista hoitajien panosta siinä kohtaa kun palkkaneuvotteluihin päästään.
Minä jäin pois, kuulun riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen ollut 8 päivää sairauslomalla hengitysoireiden vuoksi, mutta eivät suostu testaamaan vaikka olen riskiryhmää ja saan biologista lääkettä. Hoitava lääkäri kirjoittanee pidemmän sairausloman, ihan sama kenen piikkiin menee, henkeni on minulle rahaa tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis palkattomalla vapaalla? Kannattaa toki olla jos vaan pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen ollut 8 päivää sairauslomalla hengitysoireiden vuoksi, mutta eivät suostu testaamaan vaikka olen riskiryhmää ja saan biologista lääkettä. Hoitava lääkäri kirjoittanee pidemmän sairausloman, ihan sama kenen piikkiin menee, henkeni on minulle rahaa tärkeämpi.
Ihan järkyttävää, miksi ei testata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis palkattomalla vapaalla? Kannattaa toki olla jos vaan pystyy.
Sairaslomalla. Mutta toki voi olla etteivät maksa palkkaa.
En mene, olen sairaslomalla. Voi olla että koko kevään.