Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä tilanteessa toimitaan nyt viruksen levitessä?

Vierailija
17.03.2020 |

Niin, yli 10 hengen kokoontumiset kielletty. Hallitus suositteli, että kaikkien sellaisten palveluiden toteuttamista välteltäisiin joka ei ole yhteiskunnan toiminnan kannalta ihan täysin välttämätöntä. Tuohon laskee kuuluvaksi sairaanhoidon, poliisit, ruokakaupat ja muut vastaavat, mutta entäs sellaiset kaupat joiden aukiolo ei ole juuri nyt välttämätöntä?

Mies töissä elektroniikkamyymälässä ja siellä sanoivat, että auki pidetään tästä suosituksesta huolimatta. Mitä järkeä tuossa on? Riittää että yksi saa tartunnan ja sitten jokainen hänen kanssaan vuorossa ollut joutuu karanteeniin ja tauti sen kuin leviää ja leviää. Lisäksi itse kuulun riskiryhmään ja turhauttaa että vaikka itse voin työttömänä pysyä kotona valtaosan ajasta, mies saattaa koska vain saada tartunnan kun joutuu käymään töissä paikassa jossa tapaa kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä päivässä. Suututtaa tämä ihmisten ahneus; raha menee terveyden edelle. Kertokaa nyt joku meneekö tämä niin kuin kuuluu, eikö tuota lasketa muka yli 10 ihmisen kokoontumista samaan tilaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko niin, että suositeltu kiellettäväksi? Olen aivan pihalla missä mennään ja mitä tapahtuu. Koko ajan tulee uutta tietoa ja "tietoa" joka tuutista enkä enää tiedä mitä uskoa ja mitä ohjeita seurata. Niin paljon kysymyksiä tulvii mieleeni koko ajan ja pää on aivan pyörällä. Anteeksi siis sekava ulosantini. Ap

Vierailija
2/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 ihmisen kokoontumiseksi samaan tilaan* korjaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus että ihmiset ovat hukassa

Vierailija
4/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit 112?

Vierailija
5/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myymälöiden aukioloa ole kielletty - vielä. Ei myymälä tai kauppa ole mikään "kokoontuminen".

Vierailija
6/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja korona!

Vierailija
7/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi halutessaan vapaasti irtisanoutua, jos firman politiikka ei miellytä.

Vierailija
8/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään ihan normaalisit kuten tähänkin asti. Saatanan pässit.

Vierailija
9/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä. POLIISITAPAUS "dramaattinen muumimusiikki" Eiköhän tämä tästä. Pelon pelkääminen on tässä pahinta eli kannattaa rauhoittua. Kaupat on auki, apteekit on auki ja jotkut paikat on oman harkintakyvyn mukaan auki. Toivon mukaan vanhukset pysyvät oikeasti kodeissaan ja saavat tarvitsemaansa apua. Naapurini joka on yli 70 vuotta totesi ettei hänen elämänsä tästä sen kummemmin muutu... Onneksi asumme lähellä lukuisia metsäpolkuja, niin pääsee yksin lenkille ja voi välttää ihmiset helposti. Ellei kaikki nyt ryntää juuri tähän meidän lähimpään metsään...

Vierailija
10/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesus että ihmiset ovat hukassa

Niin ovat ja ihan ymmärrettävästi. Tämä kaikki on tapahtunut tosi nopeasti ja joka päivä useaan otteeseen joka tuutista sataa lisää asiaa. En itse pysy perässä enkä tiedä ketä tässä tulisi kuunnella. On ihan ymmärrettävää että ihmiset ovat hämmentyneitä ja jos kuulut heihin jotka ovat ajantasalla kaikesta, voit varmaan vttuilun sijasta neuvoa. 

Vierailija
11/11 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myymälöiden aukioloa ole kielletty - vielä. Ei myymälä tai kauppa ole mikään "kokoontuminen".

Niin mutta se kun on juurikin jäänyt monelle epäselväksi että mitä tuo kokoontuminen oikeastaan tarkoittaa. Kuinka iso se tila saa olla, jossa ihmiset ovat että se lasketaan kokoontumiseksi. Kauanko siinä samassa tilassa tulee useamman ihmisen olla, että se on kokoontumista. Miksei näistä asioista voi joku kertoa selkeällä suomen kielellä niin että tavallinen tallaaja ymmärtäisi kerrasta.