Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelen niin et jos saan koronan ja kuolen siihen, se on niin tarkoitettu. Mitä muut ajattelee?

Vierailija
17.03.2020 |

Olen yli 40-vuotias ja hieman ylipainoinen.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Ap siis luulee elämänsä olevan käsikirjoitettu?

Niinhän se onkin. Jokaiselle on kirjoitettu omanlaisensa tarina ja elämä menee sen mukaan. Yksi kuolee jo äidin kohtuun, toinen elää 110-vuotiaaksi ja kaikkea siltä väliltä. Emme voi itse päättää, milloin elämämme alkaa ja lähtökohtaisesti emme myöskään voi päättää, milloin se päättyy (poislukien omankäden kautta päättäminen). Siksi on vain otettava vastaan se mitä annetaan ja elettävä sen mukaan. 

Tuo on sitä lammassieluisuutta. Et sinä kotona istumalla tule mitään saamaan ja sama koskee kaikkia muitakin ihmisiä. Ihan turha on oman elämän päätöksistä siirtää vastuuta jollekin käsikirjoittajalle.

Kerropas, miten ihminen voi omalla päätöksellään vaikuttaa siihen iskeekö korona vai ei. Siitähän tässä ketjussa keskustellaan, miten suhtautuu koronaan. 

No vaikka välttelee ulkomaan matkoja ja pitää huolta käsihygieniasta. Onhan noita suojautmisohjeita tullut joka tuutista, mutta AP väitti sen olevan käsikirjoitettu.

Korona voi iskeä, vaikka et olisi koskaan käynyt ulkomailla ja pesisit käsiä 24/7. Se ei vain yksinkertaisesti ole asia, jonka ihminen voi itse päättää. Tietenkin voi vähentää sairastumisriskiä, mutta se ei ole ihmisen päätettävissä tuleeko tauti vai ei. Jos olisi, ei kai kukaan niin hullu olisi, että ottaisi taudin itselleen vapaaehtoisesti. Sama koskee muita sairauksia. Ne on ihan muun tahon kuin ihmisen päätettävissä. Jokainen voi kutsua sitä tahoa sattumaksi, kohtaloksi, Jumalaksi tai ihan miksi itse haluaa. 

No jos se tieto jossain on, niin eikö se olis vaan helpompi luetella ne henkilöt, joihin korona tulee tarttumaan ja muut sais jatkaa elämäänsä rauhassa?

Ei, koska elämä ei toimi noin yksinkertaisesti. Elämän perusajatus on se, että kaikkea ei voi ennakoida. Olisi helvetin tylsää, jos tietäisi jo syntyessään, mitä kaikkea elämän varrella eteen tulee. 

No sitähän minäkin. Siksi en tykkääkään tuosta käsikirjoitus-ajattelusta, kun tässähän voi tapahtua vaikka mitä ja omia ne valinnat ovat. Ihminen on tarkoitettu kuolevaksi jokatapauksessa.

Vierailija
42/42 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on luonnollista. Mitään yliluonnollista ei ole.

Luonto sen viruksenkin on tuottanut. Ja sekin haluaa elää - niin kuin me ihmisetkin. Se ei ole hyvä eikä paha ydinolemukseltaan.

Jos mietit yhtään pidemmälle niin tarkoitat sitä, että oikeastaan mikään ei ole hyvää tai pahaa. Mekin olemme vain luonnon tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi