En uskalla mennä hakemaan lääkkeitäni :(
Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä, pelkotiloista ja masennuksesta. Postissa odottaa lääketilaukseni, monta reseptilääkettä, jotka pitäisi viim. ylihuomenna hakea (tilasin nettiapteekista) mutta olen varma, että saan koronan ja kuolen (olen riskiryhmää) jos joudun matkustamaan bussilla jne ja en uskalla poistua kodistani minnekään :( Kärsin myös pahasta kuolemanpelosta ja pakkoajatuksista. En tiedä, miten selviän ilman lääkkeitä, mutta kai se on kohta pakko, kun mihinkään ei pysty menemään. Pelkään tosin että ilman lääkkeitä sekoan lopullisesti. Vertaistukea?
Kommentit (14)
Eikö sinulla ole ketään ystävää tai perheenjäsentä, joka hakisi paketin? Ei ihme, että olet ahdistunut.
Asun yksin ja olen työkyvytön ja sairaslomalla, kaikki sukulaiset ja ystävät muilla paikkakunnilla...Ei ole ketään ketä voisin pyytää apuun tässä tilanteessa :(
pienempi riski nyt taitaa olla kuin mitä pidemmälle yleinen tilanne etenee.
Onko sulla kasvosuojain tai kaulahuivi ja pipo? Valmistaudu henkisesti etukäteen tuohon käyntiin ajattelemalla kuinka suojaudut, olet bussissa erilleen muista ja kuinka käyt postissa esim. heti aamulla jolloin on vähän väkeä. Selviät kyllä.
Rohkeasti vaan. Bussit on nyt puolityhjiä ja kun pidät käsineet kädessä, ei tartu pinnoiltakaan. Kohta luultavasti vähennetään bussivuoroja kun ei ole kulkijoitakaan eli hoida asia huomenna.
Nyyhkis :’( Joillain ihmisillä on oikeitakin ongelmia, toisin kuin sinulla
Vierailija kirjoitti:
Nyyhkis :’( Joillain ihmisillä on oikeitakin ongelmia, toisin kuin sinulla
Lopetapa kuule heti alkuunsa tuollainen! Tällaisissa tilanteissa tuetaan pelkääviä ihmisiä, ei lytätä!
Vertaistuki ei auta. Mutta se auttaa, että menet vaikka kävellen! Julkiset ovat pahimpia !
Zinc
Corona vaanii ..
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja olen työkyvytön ja sairaslomalla, kaikki sukulaiset ja ystävät muilla paikkakunnilla...Ei ole ketään ketä voisin pyytää apuun tässä tilanteessa :(
Pyydä naapuria apuun. Moni haluaa auttaa tämmöisessä tilanteessa.
Älä ujostele, pahinta mitä voi tapahtua on, että se sanoo ei. Ja sitten voit pyytää toista naapuria.
Monta vinkkiä olet saanut. Lisäksi korona tuskin sinuun tarttuu kun et koske mitenkään ylimääräisesti joka paikkaan.
Pidä hanskat kädessä ja vaikka kaulahuivia suun edessä. Sillä jo luultavasti vältyt isoilla todennäköisyyksillä. Korona johtaa vain harvalla kuolemaan vaikka olisi riskiryhmää, joten sitäkään ei tarvitse pelätä. Teoriassa olisit voinut saada jo aikaisemmin vaikka influenssan joka on myös riskiryhmille vaarallinen. Kun suojautuu hyvin niin ei ole ainakaan isoa hätää. Tsemppiä!
Selviät kyllä! Noudatat vain annettuja ohjeita, ei ole mitään hätää. Sano mielessäsi enkeleille, että suojelevat sinua kun haet lääkkeitä. Älä pelkää, rakas lapsi. <3