Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö kuinka hyvä juttu tämä on että kaikki pysähtyy?

Vierailija
16.03.2020 |

Globalisaatio on ollut jäätäv isku luonnolle ja ilmanlaadulle. Tämä näpäyttää myös tehokkaasti kaikki nämä bloggaajat ja sairaanhoitajia jotka matkustelevat joka viikonloppu jonnekkin. Mennyt täysin holtittomaksi tämä meininki!

Kun kerran asuu yhdessä maassa, niin minkä takia pitää olla kansainvälinen ja kiertää maapallon ympärillä vuosittain? Eikö ymmärretä kuinka etuoikeutettuja olemme olleet?

Ymmärrän jos kerran 10 vuodessa lähdetään jonnekkin, mut ei joka kuukausi! Mikään ei enää riitä.

Itse olen lopettanut shoppailun ja matkustelun jo aikoja sitten, nyt jää ylimääräistä rahaa kuukausittain pienistä tuloista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä. Haluaisin takaisin pikku putiikit ja lähikaupat, työpaikat takaisin Kiinasta. Ihmisillä olisi töitä ja luonto kiittäisi.

Mä en vaa tajuu miksi rahdataan tavaraa ja ihmisiä edestakaisin nykymaailmassa.

Vierailija
2/25 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta talous ei sitten taas taudin jälkeen lähde nousuun, elleivät ihmiset kuluta ( ja taas osta).

En itsekään osta oikein mitään muuta kuin ruokaa, mutta silti tuo on hyvin pulmallinen tosiasia. Ehkäpä ihmiset tosiaan sitten voisivat keskittyä oman maan sisällä, oman maan tuotteita?

Kertokaa joku talousviisas oma näkemys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Jatkuvalla matkustelulla lesoilu on ärsyttänyt jo pitkään. Arvasin että sille tulee joskus loppu.

Vierailija
4/25 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä. Haluaisin takaisin pikku putiikit ja lähikaupat, työpaikat takaisin Kiinasta. Ihmisillä olisi töitä ja luonto kiittäisi.

Miettinyt ihan samaa. Nyt on maapallolla ja kiireisillä ihmisillä hetki hengähtää ja palata siihen mikä elämässä on oikeastaan tärkeintä. Tarvitseeko kokoajan suorittaa ja olla kiireessä, harrastuksissa ja työssä? Entä luonto? Entä Terveys? Entä Rakkaat ihmiset? Entä Wcpaperi ja säilykkeet:D?

Vierailija
5/25 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta talous ei sitten taas taudin jälkeen lähde nousuun, elleivät ihmiset kuluta ( ja taas osta).

En itsekään osta oikein mitään muuta kuin ruokaa, mutta silti tuo on hyvin pulmallinen tosiasia. Ehkäpä ihmiset tosiaan sitten voisivat keskittyä oman maan sisällä, oman maan tuotteita?

Kertokaa joku talousviisas oma näkemys.

siis eikö nykyään mitään muuta nähdä kuin globaalitalous?

Ihan oikeasti onko luovuus täysin kuollut? Miten sitten aikaisemmin pärjättiin?? Mikä pahaa siinä on että jokaisella maalla olisi taas omat tehtaat ja omat työntekijäinsä?

Suomikin oli joskus pilvin pimein täynnä työpaikkoja. Varsinkin tekstiilitehdas.

Vierailija
6/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon todellakin että ihmiset sais herätyksen.

Vierailija
7/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on nimenomaan ne pikkuputiikit, jotka tämän seurauksena kaatuvat. Luuletko, että hetkauttaa Applea, Shellia tai Nestlea?

Vierailija
8/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on liian iso jaliuan pitkä pysähdys. Taloudelliset menetykset ovat valtavat. Ehkä jotain hyvääkin tulee seurauksena, mutta se olisi ehkä vouti saavuttaa pienemmällä hintalapulla.

Vierailija
9/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja olen myös tästä. Maailmankaikkeus palauttaa ihmiskunnan ruotuun, kun alkoi mennä liian lujaa ja ihminen itsekkäänä olentona ei ole ollut valmis liisimään mistään vaan kaikenlainen kerskakulutus on ottanut vallan. Nyt palataan juurille, toivottavasti nykyihminen pystyy oppimaan tästä vielä jotain!

Vierailija
10/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin yllptoa laittamaan sinut hetkeksi hengähtämään, kun et itse sitä ilmeisesti ymmärrä tehdä. Verenpaineesi paukkuu varmaan hurjissa lukemissa.

Vierailija
11/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miksi sen pitää koskea ihan kaikkia, köyhiäkin? Niitäkin, jotka eivät nytkään ole saanet lennellä ympäriinsä, eikä tuhlata eikä nauttia yltäkylläisyydestä?

Että kiitos nyt vaan rikkaat kamalasti kun toitte tämmösenkin riesan ja pelon muutenkin syrjään joutuneiden ihmisten elämään.

Vierailija
12/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sellaisen talouden ole väliksikään lähteä nousuun. Jospa siirryttäisiin kuluttamisesta kuluttamisen ilosta kuluttamiseen tarpeen mukaan.

Vierailija
13/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miksi sen pitää koskea ihan kaikkia, köyhiäkin? Niitäkin, jotka eivät nytkään ole saanet lennellä ympäriinsä, eikä tuhlata eikä nauttia yltäkylläisyydestä?

Että kiitos nyt vaan rikkaat kamalasti kun toitte tämmösenkin riesan ja pelon muutenkin syrjään joutuneiden ihmisten elämään.

Siinähän se ”jutun juju” on: kun ihmisen on pakko koluta joka ikinen kolkka nykyään, syödä mahdollisimman eksoottisia ja kokea kaikkea äärimmäistä. Tämähän on tavallaan elitistisairaus, vaikka se on lähtenyt köyhästä Wuhanista. Köyhällä sinne ei ole kuitenkaan varaa matkustaa.

Viimein tuli joku asia, joka pysäyttää tämän kulutuksen kilpajuoksun ja ihminen laitetaan aisoihin. Tuskin ja eihän se millään vähemmällä tullut.

Vierailija
14/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaisesti ja lapsellisesti ajateltu, että tämä oli nyt hyvä juttu. Jotain hyviä puolia tälläkin asialla on, mutta enimmäkseen kuitenkin vaikutukset taitaa olla tuhoavia ja ikäviä.

Vierailija
15/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä ihmisiä jotka saa sadistista iloa kun toiset joutuvat lopettaa asioita joista saa iloa elämäänsä. Nyt ootte vahingoniloisia kun ei pystytä matkustamaan. Onko ne matkustajat olleet vahingoniloisia teille tai muuten vihanneet teitä? No kyllä tää tuleva lama tulee hyydyttämään heidänkin hymyn kun tajuutte mitä se tulee tarkoittamaan. Ei se elämä ennen vanhaan köyhässä Suomessa mitään herkkua ollut, lukekaa historian kirjoja.

Vierailija
16/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun "Bucket List" kohteista, joissa elämäni aikana haluan käydä, tästä miksikään muutu. Vuosilomiakaan ei ole vielä tarvinnut töihin ilmoittaa, joten otan vain suunniteltua enemmän lomaa vasta syksyllä.

Vierailija
17/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taloudellista pelivaraa ja budjetointi on toinen luonto. Olen tehnyt nyt jo vuoden päivät kaiken aikaa pieniä muutoksia kulutuksessa jossa suosin paikallisuutta. Osin ei ole uutta kulutusta mutta pidän erittäin mielekkäänä seurata rahavirtoja jotka satavat suoraan paikallisten ihmisten laariin. Olen erittäin kotiseuturakas.

Vierailija
18/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggarit ja sairaanhoitajat.. 😂😂

Vierailija
19/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin menee että köyhät köyhtyy entisestään.

Vierailija
20/25 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt ihan samaa. Nyt on maapallolla ja kiireisillä ihmisillä hetki hengähtää ja palata siihen mikä elämässä on oikeastaan tärkeintä. Tarvitseeko kokoajan suorittaa ja olla kiireessä, harrastuksissa ja työssä? Entä luonto? Entä Terveys? Entä Rakkaat ihmiset? Entä Wcpaperi ja säilykkeet:D?

Mitään tässä hengähdetä. Enemmän vain kiire ollut ja pahenee vain kun ei iltaisin enää voi hengähtää vaan pitää opettaa lapsia. Aikaa ei ole mihinkään muuhun, ei millekään luonnolle, ei terveydelle.

Ei myöskään ole aikaa raahata ruokaa kotiin nyt kun sitä tarvitaan enemmän joten varmasti tilaan kotiinkuljetuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä