Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut hamstraamaan kaupassa?

Vierailija
16.03.2020 |

Säikähdin itse kaupassa nähdessäni tyhjät makaronihyllyt ja pitkät kassajonot, joissa ihmiset jonotti täyteen ahdettujen ostoskärryjen kanssa. Olen karenssilla oleva työtön ja joudun säästämään kaikesta missä voin, joten halpoja ruokia oli pakko ostaa ettei muut ehtisi ensin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä käyt kaupassa klo 21 jälkeen kun alet alkaa? Normaalisti olisin jo tänään käynyt kaupassa, muttakun usein menen liian aikaisin eikä tuotteet ole vielä hyllyissä ja grillikanat on vielä uunissa.

Vierailija
2/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joku sattana oli rohmunnut hyllyt melkein tyhjiksi. Piti ostaa vielä mitä oli jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lampaat käyvät tyhjentämässä kaupat aamulla tai iltapäivällä, itse käyn yöllä, harmi vain että nuorena naisena saa heti vartijat seuraamaan.

Vierailija
4/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kotivara jo pidempään köyhyyden ja epäsäännöllisten tulojen takia (olen myös elänyt usein parista viikosta kuukauteen pelkästään sen turvin), mutta on myönnettävä, että olen täydentänyt varastoa hieman innokkaammin kuin yleensä.

Ties vaikka sosiaaliturva heikkenisi tms. En pelkää virusta (vaikka olen astmaatikko), mutta tämä paniikki on huolestuttavaa ja mietityttää, mitä yhteiskunnalle tapahtuu. Jos asiat menee vielä päin mäntyä, niin haluaisin varmistaa pärjäämiseni niin kuin olen ennenkin tehnyt.

Puolustuksekseni voin sanoa sen, etten ole hamstrannut tuotteita, joita porukka näyttää meidän lähikaupasta hamstraavan. Mulla on linssejä, siemeniä, herneitä, ohraa, ruisjauhoa, riisiä, rapsiöljyä, soijarouhetta, hernerouhetta, härkäpapurouhetta, itse säilöttyjä vihanneksiä, pesuaineita ja sen sellaista. Iso osa on hommattu jo etukäteen.

Vierailija
5/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä käyt kaupassa klo 21 jälkeen kun alet alkaa? Normaalisti olisin jo tänään käynyt kaupassa, muttakun usein menen liian aikaisin eikä tuotteet ole vielä hyllyissä ja grillikanat on vielä uunissa.

Ootkos käynyt ilta-alen aikaan kaupassa viime aikoina?

Eipä siellä ole siihen aikaan kuin tyhjät hyllyt. Lihat, leivät, einekset jne, joita normaalisti saa punalappuisina on menny jo normaalihinnoilla. Ei nyt kukaan ilta-aleilla juhli.

Myönnän että ostin tänään kanaa ja jauhelihaa kumpaakin kolme pakettia pakkaseen ja leipää hain Vaasan leipomon myymälästä 10 pakettia (siellä on siis aina tarjous 10 pakettia 10 € sis. ruispalat, Iso Paahdot, Kauraleivät jne.). Leipomosta sain kaksi viimeistä pakettia ruispaloja, olin siellä klo 9.40 ja se oli auennut klo 9. Tyhjät korit jäljellä ja eläkeläiset kaffella jättikassiensa kanssa myymälän kahvilassa.

Lihat ostin yksinomaan siksi, että vi..ttaa kun jo kolmena päivänä kauppareissulla esim. jauhelihaa ei ole ollut yhtään. Nyt siis ostin kun sitä vielä oli. Varmaan loppuviikosta kaupat pullistelevat ruokaa, mutta kukaan ei siellä käy, kun syövät viikonloppuna hamstraamiaan ruokia. Mekään emme nyt sitten siis sitä lihaa tarvitse.

Vessapaperia en ostanut, sitä on varastossa iso kaksi isoa pakkausta, jotka on ostettu tarjouksista jo ennen kuin koko korona isommin Suomeen rantautui. Ihan vaan kun halvalla sai. Eipä tarvii nyt ihmetellä tyhjiä hyllyjä.

Vierailija
6/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrasin varastot täyteen pitkin tammikuuta, koska seurasin uutisia ja päättelin mihin suuntaan tilanne kääntyy. Toivottavasti selvitään vähällä, mutta pelkään että tämä voi olla vasta alkusoittoa.

Vierailija
7/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä että jos sairastunut kuka minulle kävisi kaupassa?

Minulla on ollut aina varavarasto ruokaa. Nyt piti ostaa enemmän.

Wc- paperia en hamstrannut. Pitää kyllä sitäkin ostaa vielä.

Olen köyhä minulla ei ole varaa tilailla ruokaa oven taakse.

Vierailija
8/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lampaat käyvät tyhjentämässä kaupat aamulla tai iltapäivällä, itse käyn yöllä, harmi vain että nuorena naisena saa heti vartijat seuraamaan.

Lol mikä tää vartijajuttu on?

Vierailija
9/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut kun minulla on aina ainakin kuukauden sapuskat koska olen köyhä ja koskaan ei tiedä milloin rahahanojen kanssa tulee ongelmia.

Vierailija
10/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä ettei tarvitsisi koko ajan rampata kaupassa ,ostin 2-3 viikon tarvikkeet kerralla.

Vierailija
11/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hamstrannut kaupassa mutta hain apteekista kaikki reseptilääkkeet mitä minulla oli vain vähän jäljellä. Ihan varmuudeksi, sillä en pärjää ilman niitä. Myös ehkäisyvalmistetta ostin varastoon, uskon että tulee toimituskatkoksia. 

Vierailija
12/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinne ei nyt kovin usein tee mieli mennä.

Vierailija
13/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään koska en ole mielisairas.

Sinänsä mielenkiintoista, että olisi taas kauppiaiden helppo ottaa rahat pois hölmöiltä mutta kukaan ei täytä hyllyjä nyt kun kauppa kävisi. Tavaraahan on aivan varmasti. Tyypillistä suomalaista asiakaspalvelua, on unohdettu että asiakas maksaa viime kädessä palkan ja olisi syytä ottaa tältä raha pois niin tehokkaasti kuin mahdollista. Ei anneta kun ei kelpaa. Kannattaisi niiden myymäläpäälliköiden ja omistajien joskus kävellä itse siellä omassa kaupassaan katsomassa onko siellä myytävää vaiko ei.

Melko itsekkäitä mulkkuja nuo tavaran hamstraajat. Onneksi ovat pääsääntöisesti pieni- ja keskituloisia eikä heidän rahat tähän kovin kauan enää riitä.

Vierailija
14/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tällä viikolla vielä kauppa käy ja sitten hiljeenee kuukaudeksi koko kaupanteko kun kaikki käyttelevät varastojaan pois.

Vierailija
15/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa siitä on, vaikka seuraavatkin?

Vierailija
16/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hamstrannut mitään. Enkä hamstraa. Täällä on kaupoissa kaikkea tavaraa. Kiinalaiset nuudelit oli loppu. En niitä syö muutoinkaan.

Vierailija
17/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pettymys, kun kaupan hyllyt olivatkin ihan täynnä kaikkea, vaikka menin vielä sellaisen alueen kauppaan, jossa oli lehtiinkin otettu kuvia tyhjistä hyllyistä.

Taudin sieltä kaupasta saattaa saada, muttei kyllä mikään elintarvike ollut loppumaan päin.

Vierailija
18/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläjauhot oli harmikseni hamstrattu loppuun kahdestakin kaupasta. Me leivotaan usein sämpylöitä, mutta nyt joudutaan tekemään vehnäjauhosta tai ostamaan valmista leipää. Eli sitä meinaan "hamstrata" kunhan jostain löydän

Vierailija
19/19 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hamstrannut. Täyttelin ja laajensin kotivaran jo helmikuun aikana, kun oli ilmeistä että syntyy epidemia ja myöskin arvattavissa, että syntyy hamstrausbuumi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi