Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaikki itkevät yrittäjät, kulttuuritoimijat ym. jotka pyytää asiakkaita tukemaan heitä

Vierailija
16.03.2020 |

Ei tässä kuulkaan kenenkään elanto nyt tukevalla pohjalla ole. On tulossa lomautuksia, työttömyyttä ym.
Sori, mutta en osta lippuja tilaisuuksiin joita ei pidetä, en osta tuotteita joita en tarvitse.

Kommentit (405)

Vierailija
21/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei. Minua huolettaa, mitä tapahtuu, kun pienyrittäjiä kaatuu.

Toisaalta millaiset säästöt yrittäjällä on, jos jo 1-2 kk epävarmempia aikoja vie konkkaan? Eikö kukaan ole kuullut puskurista.

Meinaatko että joku parturikampaaja tekee sellaista tiliä että sillä saataisiin mitään puskureita?

Vierailija
22/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Pahimmin tämä iskee nimenomaan pienituloisiin yrittäjiin. Moni heistä elää kädestä suuhun. Ellei iskua Suomen yrittäjiin ja sitä kautta talouteen nyt pehmitetä, sillä on todella syvällisiä vaikutuksia ihan jokaisen elämään - siis oikeasti huomattavasti ennemmän kuin itse viruksella. Käsittämätöntä, miten mammat eivät tätä tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsytti julkkismuusikoiden tilitys jossain iltapäivälehdessä. Luulisi, että Anna Puun kaltaisilla tunnetuilla muusikoilla, joiden nimi ja naama on ollut kaikkialla jo vuosia, olisi riittävästi tahkottuna rahaa tällaisen notkahduksen varalle. Pienyrittäjien ahdingon ymmärrän, mutta en näiden kaiken kansan julkkisten kitinän peruuntuneista keikoista. Toiset taistelee elämästään!

Mutta ymmärrätkö että Anna Puun ja hänen kaltaistensa taustalla elää joukko hänestä riippuvaisia ihmisiä. Anna Puulla varmasti on rahaa sen verran että itse tulee toimeen, mutta on eri asia pystyykö hän maksamaan palkan kaikille muille joita elättää siinä sivussa.

Vierailija
24/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta itsekkyyttä. Yrittäjät voisivat katsoa peiliin. Suomessa on paljon oikeasti pienituloisia.

Pahimmin tämä iskee nimenomaan pienituloisiin yrittäjiin. Moni heistä elää kädestä suuhun. Ellei iskua Suomen yrittäjiin ja sitä kautta talouteen nyt pehmitetä, sillä on todella syvällisiä vaikutuksia ihan jokaisen elämään - siis oikeasti huomattavasti ennemmän kuin itse viruksella. Käsittämätöntä, miten mammat eivät tätä tajua.

Yksi provomamma ei tajua.

Vierailija
25/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...joista moni on yksinyrittäjä. Usko pois.

Tulot ovat usein köyhyysrajalla tai sen alla. On vain kivempi olla vapaudessa kuin täytellä Kelan kaavakkeita, jos se mahdollisuus on. Ja siitä saa valtavasti voimaa, kun tietää, että rahat on ansainnut itse.

Nimim. Asuin välillä työtilassani, nyt menee paremmin taas :)

Vierailija
26/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta millaiset säästöt yrittäjällä on, jos jo 1-2 kk epävarmempia aikoja vie konkkaan? Eikö kukaan ole kuullut puskurista.

Täällä perussairas pienyrittäjäpariskunta. Tiukalla kurilla saatiin vuosien varrella puskuria säästettyä pahan päivän varalle useammaksi kuukaudeksi. Nyt on vaan viime kuukausina tullut niitä pahoja päiviä jo sen verran, että puskuri on ollutta ja mennyttä. Jonkinasteisessa liemessä oltaisiin jo ilman tätä koronaa.

Suomen yrityksistä kaksi kolmasosaa on yksinyrittäjiä, moni sellaisella alalla, jolla ei todellakaan tahkota rahaa. Moni tienaa vähemmän kuin työntekijä samalla alalla, ja sosiaaliturva on heikompi. Mahdollisuudet kovin suuriin puskureihin ovat heikot. Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että mitä tiukempi tilanne, sen tärkeämpää olisi pitää kukkaron nyörit tiukalla ja säästää edes vähän puskuria, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.

Vierailija
27/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden tiettyjen toimijoiden tilanne on verrattavissa siihen, että torstaina 12.3. pääministeri olisi ilmoittanut, että kaikkien työntekijöiden palkanmaksu keskeytetään välittömästi ja maaliskuulta jo ansaitut palkat jätetään maksamatta. 

Älä nyt unohda yrittäjän sosiaaliturvaa, joka on kaukana siitä mitä työnsä menettänyt palkansaaja saa.

Vierailija
28/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsytti julkkismuusikoiden tilitys jossain iltapäivälehdessä. Luulisi, että Anna Puun kaltaisilla tunnetuilla muusikoilla, joiden nimi ja naama on ollut kaikkialla jo vuosia, olisi riittävästi tahkottuna rahaa tällaisen notkahduksen varalle. Pienyrittäjien ahdingon ymmärrän, mutta en näiden kaiken kansan julkkisten kitinän peruuntuneista keikoista. Toiset taistelee elämästään!

Mutta ymmärrätkö että Anna Puun ja hänen kaltaistensa taustalla elää joukko hänestä riippuvaisia ihmisiä. Anna Puulla varmasti on rahaa sen verran että itse tulee toimeen, mutta on eri asia pystyykö hän maksamaan palkan kaikille muille joita elättää siinä sivussa.

Ketä kiinnostaa? Tällä hetkellä tärkeämpääkin mietittävää varmaan itse kullakin!

Vierailija
29/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minuakin ihmetyttää, että yritetään vedota ihmisten kilttiyteen ja tavallaan hyväksikäyttää ihmisiä. Kaikki tulevat olemaan samassa veneessä hyvin pian (paitsi upporikkaat), ja kaikilla putoaa elintaso, silloin ei ostella luxustuotteita tai tuhlata kulttuuriin. Tai ostella jotain konserttilippuja huvin vuoksi ennakkoon. Aivan äärimmäistä itsekkyyttä vaatia rahaa muilta tässä tilanteessa, kun maassa on kriisitila ja ihmisiä sairastuu. Luulevatko he oikeasti, että ihmisillä olisi varaa (tai kiinnostusta) alkaa tukea kaikkia mahdollisia yrittäjiä ja taiteilijoita? Ei tietenkään ole. Vain rikkaat voivat tässä tilanteessa tehdä sen, ja niitä ei ole Suomessa paljoa. Näen punaista kaikissa, jotka yrittävät hyväksikäyttää tätä tilannetta. Järkevin yrittäjä tai kulttuurityöläinen kävelisi nyt äkkiä työvoimatoimistoon ja laittaisi hakemuksen vireille, sen joutuu tekemään ennemmin tai myöhemmin. Ei vaan taida ylpeys antaa periksi vielä.

Daa. Minulla on vielä sellaiset tulot, että voin huomioida paikallisia yrittäjiä tarpeen mukaan. Jos en käy teatterissa muutenkaan, niin en ehkä osta kannatuksen vuoksi teatterilippua. Mutta jos käyn hierojalla, kampaajalla ym. niin voin nämä paikalliset yrittäjät huomioida.

Minusta jokainen mahdollisuuksiensa mukaan. Suomessa on vielä paljon keskituloisia, jotka pystyvät kuluttamaan.

Vierailija
30/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yrittäjiltä löytyy nyt enemmän ymmärrystä työttömiksi jääneille. Tähän mennessä Suomen Yrittäjät on esiintynyt pöyhkeästi palkansaajien arkkivihollisena. Säälin syvästi kaikkia pienyrittäjiä, etenkin kampaamo-, tekstiili-, artesaanialoilta, koska tiedän hyvin, kuinka kädestä suuhun he ovat joutuneet elämään. Heille toivoisin lisätukea. Perustulo toisi heillekin turvaa. Valtion tukia ei ole heille jaettu eikä jaeta nytkään, vaan veikkaanpa, että rahat menevät EK:n painostuksesta suuryrityksille, jotka ovat jo saaneet massiivisia yritystukia (Viking Linelle jne.).

Vierailija
31/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen yrittäjän, joka on suhtautunut työttömiin ja tuensaajiin ylimielisesti, tulisi nyt olla hiljaa.

Olosuhteet voivat vaihdella ja jos on kuuluttanut olevansa hyvin omavarainen self-made-person, ei varmaan kannata heti ensimmäiseksi valtioon tukeutua. Monen yrittäjän ja työttömän erottaa tällä hetkellä vain toiminimi. Epäonnistuneella yrittäjällä ja epäonnistuneella työnhakijalla ei ole eroa, kummatkin ovat yrittäneet. Kummankin tilanteeseen voi ja on voinut yhteiskunnan tilanne vaikuttaa. Työttömyys on osittain rakenteellista ja tässä nähdään, miksi kaikkien ei kannata yrittäjiksikään ryhtyä. Nöyrtymisen ja inhimillisyyden aika on käsillä.

Vierailija
32/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman kunnon puskuria monikaan yrittäjä ei pärjäisi edes normaalitilanteessa. Jos on sesonkiluonteinen työ, pitää puskuria olla sesonkien välille. Ja usein silloin tehdään se kovin työ, ja yrityksen kulut ovat suurimmat, kun ei ole myyntiä. Jos myyntisesongin aikaan sattuu täydellinen asiakaskato, voi yrittäjä menettää pahimmillaan sen 1-2 kk aikana koko vuoden tuoton.

Vierailija
33/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja itse elää sossun tuella. Ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään saadakseen rahaa. Ole huolehti, kyllä nuo tuet pian loppuu kun yhteiskunta halvaantuu.

Vierailija
34/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä perussairas pienyrittäjäpariskunta. Tiukalla kurilla saatiin vuosien varrella puskuria säästettyä pahan päivän varalle useammaksi kuukaudeksi. Nyt on vaan viime kuukausina tullut niitä pahoja päiviä jo sen verran, että puskuri on ollutta ja mennyttä. Jonkinasteisessa liemessä oltaisiin jo ilman tätä koronaa.

Suomen yrityksistä kaksi kolmasosaa on yksinyrittäjiä, moni sellaisella alalla, jolla ei todellakaan tahkota rahaa. Moni tienaa vähemmän kuin työntekijä samalla alalla, ja sosiaaliturva on heikompi. Mahdollisuudet kovin suuriin puskureihin ovat heikot. Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että mitä tiukempi tilanne, sen tärkeämpää olisi pitää kukkaron nyörit tiukalla ja säästää edes vähän puskuria, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.

Kiitos kommentistasi ja toivottavasti pärjäätte kuitenkin <3

Vierailija
35/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään tarvehierarkian mukaan. Keskitytään perustarpeiden tyydyttämiseen ja terveydestä ja turvallisuudesta huolehtimiseen. Karsitaan kaikki turha - kulttuurielämykset, hyvinvointipalvelut (kampaamo, hieronta ja kauneusala, kuntosalit, liikuntaryhmät yms.), ravintolapalvelut. Sekä turhan krääsän ostaminen, kohta on pelkät ruokakaupat auki.

Ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa jonkun Anna Puun ja vastaavien murheet kun ihmisiä kuolee hoidon ja huonon valmiustilan puutteeseen. Kai Annallakin tuottajamiehensä kanssa on massia takataskussa. Jos ei ole ja on eletty kulutus tapissa niin se on voi voi. Juuri esittelee remontoitua kesäparatiisiaan lehdessä. Ei mullekaan kukaan tule tarjoamaan rahaa kriisitilanteessa, kyllä se puskurirahasto pitää olla omasta takaa.

Vierailija
36/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat, jotka täällä mollaavat pienyrittäjiä, eivät itse ole valmiita pitämään päivänkään palkatonta vapaata, vaan päästävät lapsensa puolikuntoisena kouluun tällaisena aikana.

Yrittäjä ei saisi huolestua neljännesvuodenkaan tulonmenetyksistä. Mutta kyllä minun itseni kuuluu saada palkka joka minuutilta, niin!

Vierailija
37/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Tällä hetkellä tärkeämpääkin mietittävää varmaan itse kullakin!

Kirjoittelet ketjuun vaikka sinua ei kiinnosta ja on tärkeämpääkin mietittävää?

Vierailija
38/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitten yrittäjien maksamilla veroilla teidän pienituloisten tuet maksetaan.

Vierailija
39/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisesti nyt kaikille tarvitseville se Kelan minimitoimeentulotuen verran. Samat säännöt kuin muillekin eli jos on säästöjä, ne käytetään ensin. Monet suomalaiset elävät jo nyt kuukaudesta toiseen alle 500 eurolla kuukaudessa, kun minimitoimeentuesta maksetaan vielä ensin puhelin-, matka- ym. kustannukset ja laskut. Heille ei ole mikään katasrofi, että kahvilat, ravintolat, elokuvat ym. menevät kiinni, kun niihin ei ole varaa mennä muulloinkaan.

Vierailija
40/405 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon yrittäjiä, jotka elävät köyhyysrajalla. Suuri osa yrittäjistä on myös yksinään yrittäjiä. Ja samaan aikaan monen yhteiskunnan avun ulkopuolella.