Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronatilanteen HYVIÄ PUOLIA

Vierailija
16.03.2020 |

Listataan tähän ketjuun positiivisia asioita, joita koronantorjunnan poikkeustilanne on tuonut mukanaan. Välittömiä tai välillisiä vaikutuksia.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin on helpompi pitää krapulapäivä, kun vetoaa flunssaan.

Vierailija
42/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA:) kirjoitti:

Olen pienyrittäjä.

Aikaa surffata täällä palstalla kun ei asiakkaita.

Laihdun, kun ei oorahaa ruokaan ,kun ei oo asiakkaita.

Miehen kanssa huomattiin et mulla on 100000 arvoinen henkivakuutus (tämä ei ole vitsi)

Jos kuolen rakas mieheni pärjää taloudellisesti

mainoksissakin kehoitetaan olemaan epäitsekäs ja ottamaan henkivakuutus

Paljon hyviä puolia; stoppi jatkuvalle turhalle kulutukselle ja monen ihmisen pakollinen pysähtyminen miettimään vähän syvällisemmin elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat olleet pitkään piittaamattomia, omaa etua tavoittelevia, minä minä-henkisiä materian ja peilikuvana palvojia, tämä asettaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Alituinen kiire ja oravanpyörä ehkä vähenee.

Vierailija
45/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olin jo aika väsynyt laukkaamaan tukka putkella ja kyytsäämään lapsia harrastuksiin. Lapsetkin alkoivat olla takki tyhjänä. Nyt saadaan levähdystauko, kun harrastukset on ajettu alas.

Miksi ollenkaan harrastatte mitää jos se on noin vastenmielistä ja hankalaa?

Vierailija
46/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä panen päivittäin

EX ON THE BEACH OSALLISTUJA

nyt tinderiin ja PANEMAAN

Vierailija
47/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olin jo aika väsynyt laukkaamaan tukka putkella ja kyytsäämään lapsia harrastuksiin. Lapsetkin alkoivat olla takki tyhjänä. Nyt saadaan levähdystauko, kun harrastukset on ajettu alas.

Pakotetaanko jossain harrastamaan?

Vierailija
48/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineen hinta laskee.

Vierailija
49/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä opettaa ihmisiä kyseenalaistamaan auktoriteetteja, ja sille on Suomessa huutava tarve. Uusi aika alkaa epidemian jälkeen, toivottavasti parempi. Sääli vaan, että siitä joutuvat maksamaan tuhannet viattomat hengellään.

Vierailija
50/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväosaiset joilla kaikki suurinpiirtein hyvin elämässä, saavat kerrankin tuntea mitä on ahdistus.

JOtkut elää siinä tunteessa koko elämän ja kukaan ei ymmärrä muutaku  että ota vaa niskasta ittee kii  niin paranee

"Surffaa ahdistuksen aallonharjalla. Se on vain tunne, joka menee ohi, et kuole. Soita kaverille tai käy vaikka kahvilla itseksesi, niin saat jotain muuta ajateltavaa."

Varmasti osa nöyrtyy, kun kaaos tulee jo ammatin puolesta niin iholle. En usko että jokainen ammattilainen on niin vahva, että pärjää itsekseen pelkillä mielikuvaharjoitteluilla, vaikka potilailleen ja asiakkailleen niin on kiva jutustella.

Vierailija
51/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, *****.  Mutta kyllä niitä suositellaan lapsille ja aikuisillekin monesta hyvästä syystä.

Toki jos itse olet toiminut harrastuskuskina useammalle kuin yhdelle lapselle, tiedostat jossain vaiheessa kautta, että kellottamiset ja kuskaamiset tuovat tietynlaisen efektin muutenkin velvollisuuksia täynnä olevaan arkeen. (Myös koulunkäynti saattaa jossain vaiheessa kevätkautta jo käydä lapsen voimille, vaikka se onkin kivaa, kuten harrastuksetkin. Eli lomat ovat paikallaan välillä.)

Ja aikuiselta on pois muusta "suorittamisesta" se aika, joka pitää käyttää kuskaamiseen. Äläkä tule sönköttämään joukkoliikenteestä, se kun ei toimi täälläpäin.

Mutta nyt on sitten aikaa tehdä rästejä.

Vierailija
52/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat vähenevät.

Vierailija
53/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset huolehtivat paremmin perushygieniasta, käsien pesu ym. Varmaan jää paremmin pysyväksi tavaksi tämän muistutuksen jälkeen.

Kyse ei ole vain itsestämme kun jätämme kädet pesemättä vaan kaikista ympärillämme olevista.

Vierailija
54/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän luontoa, aikaa ja rahaa kun joudun tekemään työt etänä. Kotona kerkeää tekemään kaikenlaista kun ei kulu aikaa työmatkoihin ja voin vaikka vetää nopean hiit-treenin keskellä päivää kahvitauon sijaan.

Miten sairaanhoitajat ja myyjät säästävät luontoa?

Tarkenna?

En ole myyjä tai sairaanhoitaja niin en tiedä. Nuo liittyivät vain omaan tai vastaavassa tilanteessa olevien ihmisten elämään.

Vai pitikö tässä ainoastaan sanoa ihan kaikkia ihmisiä koskevia asioita?

Vierailija
55/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma loma loma. Jee.

Vierailija
56/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tällä on vaikutusta kuluttamiseen. Ihmiset huomaavat, että on muutakin tekemistä kuin viikonloppuisin kauppakeskuksissa ajanvietto ja shoppailu.

Vierailija
57/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, *****.  Mutta kyllä niitä suositellaan lapsille ja aikuisillekin monesta hyvästä syystä.

Toki jos itse olet toiminut harrastuskuskina useammalle kuin yhdelle lapselle, tiedostat jossain vaiheessa kautta, että kellottamiset ja kuskaamiset tuovat tietynlaisen efektin muutenkin velvollisuuksia täynnä olevaan arkeen. (Myös koulunkäynti saattaa jossain vaiheessa kevätkautta jo käydä lapsen voimille, vaikka se onkin kivaa, kuten harrastuksetkin. Eli lomat ovat paikallaan välillä.)

Ja aikuiselta on pois muusta "suorittamisesta" se aika, joka pitää käyttää kuskaamiseen. Äläkä tule sönköttämään joukkoliikenteestä, se kun ei toimi täälläpäin.

Mutta nyt on sitten aikaa tehdä rästejä.

Lastenpsykiatri Sinkkonen sanoo ainakin että lapsi ei tarvitse ainuttakaan harrastusta ja sillä linjalla on moni muukin lastenpsykiatri. Sen sijaan tylsyys ja haaveilu ja  vapaa leikki on lasten elämässä liian vähällä. Lapset on jo varhaisessa vaiheessa ylikuormitettu ja stressattu, joten lopeta se lasten pahoinpitely ja mielenterveysongelmien alustaminen ja anna niiden olla.

Vierailija
58/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut shorttina osakemarkkinalla (DAX-bearvipusertifikaateilla) helmikuun 25 päivästä ja tehnyt nopeasti satoja tuhansia euroja voittoa. Suurimmat voitot tehdään osakemarkkinan laskiessa. 

Vierailija
60/112 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat on kertaheitolla puhdistumassa ja luonto elpymässä kun ei tehtaat, matkustus ja autoilut porisevat.