Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä kuuluu riskiryhmään?

Vierailija
16.03.2020 |

Täällä ensimmäinen. Haimatulehdus ja krooninen perussairaus N22.

Pitäkää huoli itestänne!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ylipainoa ja päivittäinen tupakointi. Taitaa olla suurin osa palstalta samaa riskiryhmää, sen takia paniikki.

Vierailija
2/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tiedä edes mitä riskiryhmä tarkoittaa. Ihmekös päivystyslinjat tukossa. Itse kuulun kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, päivittäinen tupakointi.

Vierailija
4/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea astma, MS-tauti, syömishäiriö joka vienyt loputkin voimat.

Eipä kyllä pelota. Pääsee lopullisesti kiusaajista eroon.

Karmaa!

Vierailija
5/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-tauti ja munuaisten vajaatoiminta. Ei paljoo naurata.

Vierailija
6/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, joka ei hoitotasapainossa.

Vierailija
7/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko anemia riskiryhmään?

Vierailija
8/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Muutamakin riskiryhmän kriteeri osuu muhun. Mutta ei pelota. Kauppa- ja apteekkiostokset voi hoitaa verkossa. Introverttinä suorastaan nautin tästä, että saan olla kotona rauhassa poistumatta minnekään. Ja jos joudun poistumaan jonnekin, niin pidän fyysistä etäisyyttä muihin, en mene tilanteisiin joissa on paljon ihmisiä, en koskettele kasvojani ja kotiin tullessa pesen kädet kunnolla vedellä ja saippualla. En myöskään vietä koko aikaani tällä palstalla, ihan vaan suojellakseni mielenterveyttäni. Luotan siihen, että ihmiskunta selviää tästä pandemiasta ja kaikki palaa jälleen normaaliksi jossain vaiheessa. Siihen saakka keskityn pitämään huolta siitä, että toimin annettujen ohjeiden mukaisesti. 

Vierailija
9/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikea astma joka sopivasti meni reilu kk sitten huonoon hoitotasapainoon, ikää 30v.

Eilen en 12 tuntiin meinannut saada henkeä eikä kohtauslääkkeet auttaneet. Liekö syynä korona vai katupöly, nyt tilanne parempi mutta pientä kurkunkarheutta ja pään kiristystä. Toisaalta olisi helpotus saada se tauti niin ei tarvitsisi enää pelätä milloin ja miten se iskee...

Vierailija
10/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, astmaatikko.

11/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-tauti. Lähes kaikki MS-tautiin yleisesti käytetyt lääkkeet ovat immunomodulatorisia, minkä takia immuniteetti saattaa joissain tapauksissa olla heikompi puolustautumaan uutta virusta vastaan. Minullakin on käytössä sellainen lääke, ja oikeastaan se aiheuttaa huolta minulle enemmän kuin itse tauti, vaikkei huoli olekaan suuri.

En ole saanut hoitavalta taholta kehotusta lopettaa lääkettä toistaiseksi, joten olen jatkanut sitä.

Vierailija
12/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsiaa sairastan. En ole varma kuulunko riskiryhmään, mutta ainakin jotkut neurologiset sairaudet kuuluu.

Vierailija
13/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin epilepsia ja se lukee riskiryhmätiedotuksessa. 

Lisäksi on bioläppä ja sepelvaltimotauti ja astma. Mutta kaikki sairauteni ovat hyvässä hoidossa enkä aio hankkia itselleni etuoikeuksia.

Vierailija
14/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun ja olen eturintamassa, koska olen hoitajana sairaalassa

Vierailija
15/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ikäni puolesta riskiryhmään.

Vierailija
16/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tupakoija. Tupakan vaarat olen tiennyt aina, mutta en silti uskonut että mahdollinen hengenlähtö sen takia voisi tulla jo alle kolmikymppisenä. Noh... nuorena ei aina tee hyviä valintoja.

Vierailija
17/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v. Astma ja verenpainetauti mm.

Vierailija
18/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoimmuunihepatiitti eli krooninen maksatulehdus, joka juuri on aktiivisena. Iso annos kortisonia ja sytot menee joten immuniteetti heikoilla....

Vierailija
19/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun, sydänsairaus joka riehuessaan vahingoitti sydäntä sen verran ja vääristä paikoista, että vaikka nyt rauhallinen vaihe onkin menossa, on ohje soittaa polille aina jopa flunssasta.

Mikrobeja kyllä osaan varoa jo työn puolesta.

Vierailija
20/22 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko. Verenpainetauti on, mutta pysyy erittäin hyvin kurissa lääkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi