Mikä iItaliaa vaivaa kun eivät saa yhtä pientä flunssaa hoidettua?
Valittavat, että hengityskoneet loppuu eikä voida elvyttää. Tällä Suomessa ei ole mitään ongelmia.
Taitaa olla asenneongelma ja ruikutetaan taas turhasta.
Kommentit (22)
Vaikka tämän päivän Hesarissa oli pitkä artikkeli siitä, että korona sulkee rajoja ja erottaa ihmisiä, olen päinvastaista mieltä. Korona tulee yhdistämään ihmisiä ja kansoja. Eri maiden tutkijoiden on pakko alkaa tekemään enemmän yhteistyötä vastaavien uhkien takia. Kyse on koko ihmiskunnasta.
368 uutta kuollutta Koronan uhria Italiassa tänään!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämän päivän Hesarissa oli pitkä artikkeli siitä, että korona sulkee rajoja ja erottaa ihmisiä, olen päinvastaista mieltä. Korona tulee yhdistämään ihmisiä ja kansoja. Eri maiden tutkijoiden on pakko alkaa tekemään enemmän yhteistyötä vastaavien uhkien takia. Kyse on koko ihmiskunnasta.
Kuluttaminen vähenee ja ihmiset joutuvat pysähtymään miettimään elämää syvemmin. Aikaisemmin taudit ovat jyllänneet kehitysmaissa, nyt länsimaat ovat samalla viivalla. Turvallisuuden tunnetta on ravisteltu.
Italiassa on osaamattomia lääkäreitä. Suomessa voi koronaa sairastavat sydänkirurgitkin tulla töihin eikä vieläkään yhtään koronaan kuollutta suomalaista.
AP hyvä, virus on vasta matkalla Suomeen. Odota vielä viikko tai pari, niin istut sinäkin kotona etkä saa mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
AP hyvä, virus on vasta matkalla Suomeen. Odota vielä viikko tai pari, niin istut sinäkin kotona etkä saa mennä ulos.
Karanteenissakin saa mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kiina tulee avuksi. Kohta on Italiassa asiat paremmin. Siellähän oli paljon vanhuksia ja ikääntynyttä väestöä. Epäilen, että polttavat tupakkaakin enemmän kuin Suomessa.
Italiassa saattaa myös olla enemmän hengitysteihin liittyviä sairauksia. Talot ovat ilmeisesti monesti aika kosteita talvisin. Suomessa rakentaminen on ihan eri tasolla ja hometta etsitään tarkasti joka paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa. Sehän on karanteenin idea.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006440299.html
Tämä on Suomessa parin viikon päästä myös tilanne.
Vierailija kirjoitti:
300 teho-osastopaikkaa vapautui.
TUntuu, että Italian terveydenhuolto vain pahentaa tilannetta. Parempi olisi vain sairastaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on osaamattomia lääkäreitä. Suomessa voi koronaa sairastavat sydänkirurgitkin tulla töihin eikä vieläkään yhtään koronaan kuollutta suomalaista.
Suomalainen terveydenhuolto on huippuluokkaa. Olen ollut yksityisellä klinikalla tiputuksessa Italiassa. Kiinnitin huomiota lääkärin hygieniaan. Hän laittoi kanyylia minulle niin, että toisessa kädessä oli hanska ja toisessa ei. Sormuskädessä oli melkein jokaisessa sormessa isot kultasormukset. En maininnut mitään, mutta ei tuo ihan oppikirjasta ollut. Hanskaton käsi työskenteli yhdessä hanskallisen kanssa. Ensimmäisellä yrittämällä hän ei saanut neulaa menemään, piti vaihtaa kättä. Verinen neula jäi pyörimään lattialle sängyn alle.
Sinänsä mukava lääkäri. Mietityttää vain, jos tuollainen huolimattomuus on yleistä italialaisessa terveydenhuollossa.
Italian terveydenhuolto on OEDC:n mukaan valovuosia
parempaa kuin Suomen. Italian epidemia on Euroopassa ajallisesti pisimmällä. Kaikilla tulee olemaan sama tilanne 3 viikon päästä.
Höpö höpö, Euroopassa on parempi terveydenhoito kuin meilllä Suomessa.
Kaikki huippulääkärit Suomessa ovat sieltä.
Suomen syöpähoidot Eurooppaa jäljessä siksi meillä kuollaan syöpiin. Toinen pointti ettei mitään tutkita, annetaan närystyslääkettä ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen terveydenhuolto on huippuluokkaa. Olen ollut yksityisellä klinikalla tiputuksessa Italiassa. Kiinnitin huomiota lääkärin hygieniaan. Hän laittoi kanyylia minulle niin, että toisessa kädessä oli hanska ja toisessa ei. Sormuskädessä oli melkein jokaisessa sormessa isot kultasormukset. En maininnut mitään, mutta ei tuo ihan oppikirjasta ollut. Hanskaton käsi työskenteli yhdessä hanskallisen kanssa. Ensimmäisellä yrittämällä hän ei saanut neulaa menemään, piti vaihtaa kättä. Verinen neula jäi pyörimään lattialle sängyn alle.
Sinänsä mukava lääkäri. Mietityttää vain, jos tuollainen huolimattomuus on yleistä italialaisessa terveydenhuollossa.
Hirveä kälätys kokoajan, italialainen temperamentti. Olen iloinen suomalaisen jähmeistä lääkäreistä, keskittyvät sentään neulan asettamiseen suoneen. Lisäksi minusta on epäilyttävää, jos lääkärillä on paljon kultakoruja kaulassa, korvissa ja sormissa. Voi olla raha liian suurena motiivina lääkärinä työskentelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Italian terveydenhuolto on OEDC:n mukaan valovuosia
parempaa kuin Suomen. Italian epidemia on Euroopassa ajallisesti pisimmällä. Kaikilla tulee olemaan sama tilanne 3 viikon päästä.
Mielessäni on vain kuva paksujen kultasormusten koristamasta kädestä, joka tökki neulaa suoneeni. Kanyyli on suora bakteeriportti. Henkilökuntaa oli lisäksi vähän. En nähnyt kuin tuon lääkärin ja toisen mieshoitajan. Potilaita oli kuitenkin jonkun verran. Hyvän laskun osasi lääkäri myös kirjoittaa: 700 € kahden tunnin tiputuksesta ja lääkkeistä. Vakuutusyhtiön piikkiin meni.
Meinasin itse korjata lähtiessäni verisen neulan lattialta pyörimästä roskikseen.
Havaintoni italialaisesta terveydenhuollosta ovat tietysti vain pisara meressä. Kuitenkin sanotaan, että ketju on yhtä hyvä, kuin sen heikoin lenkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa. Sehän on karanteenin idea.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006440299.html
Tämä on Suomessa parin viikon päästä myös tilanne.
Saa mennä ulos. Ei se pihalla tartu, kunhan ei ihmisten kanssa ole tekemisissä. Lisäksi kansalaisen oikeutta liikkumiseen ei voi rajoittaa millään rajoituksilla. Perustuslaki jo sen kieltää. Siksi ne sitä lakia siellä suunnittelee että niin voisi tehdä.
Minua lähinnä kiinnostaisi, että jos tulisi jokin käsky pysyä kotona niin esimerkiksi vähävaraiset joista suurin osa on yksinäisiä ja pienituloiset joilla ei ole varaa hankkia mitään varastoja, niin miten on varauduttu siihen kun nälkään kuolevat ihmiset alkaa soittaa 112 ja pyytävät ruokakassia ja kuljetuksia? Koska nälkäänhän kuolee 100% varmuudella jossain vaiheessa ja korona virukseen välttämättä ei suomen oloissa kuin 2-5 jos sitäkään.
Kiinahan lähettää Italiaan 10000 hengityskonetta ja armeijan asiantuntijalääkäreitä.
Tänään Kiinassa oli enää 18 uutta tartuntaa.