Veltot ihmiset vs suorittajat
Miksi velttoja ihmisiä paheksutaan ja haukutaan laiskoiksi tai saamattomiksi, ja miksi itsensä loppuun uuvuttavia ihmisiä taas sitten ihannoidaan ja oikein ylistetään?
Kommentit (5)
Mikä minä olen? Palan loppuun pienestä, kaikki tuntuu raskaalta suorittamiselta. Hampaidenharjaus aamulla vie ehkä 5 % akustani, illalla harjaus 20 %. Koita siinä muuta jaksaa kotitöiden ym. perusasioiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä minä olen? Palan loppuun pienestä, kaikki tuntuu raskaalta suorittamiselta. Hampaidenharjaus aamulla vie ehkä 5 % akustani, illalla harjaus 20 %. Koita siinä muuta jaksaa kotitöiden ym. perusasioiden lisäksi.
Tavallisimmin masennus oireilee näin, vaikkei muita oireita olisi.
Tai piilevä fyysinen sairaus; allergia, anemia, hiivatulehdus suolistossa, IBS....
Myös keskittymishäiriöt, autismi ymv. voi oireilla näin. Ei saa oikein mitään aikaiseksi, mikään ei tunnu miltään, ja aloittaminen sekä rutiinien läpivieminen uuvuttaa. On helpompaa mättää ruoka paperilautaselta valmispakasteena kuin laittaa itse ruokaa ja tiskata astia/laittaa se astianpesukoneeseen jälkeenpäin.
Ylistetään? Suorittajathan tuppaa tulemaan vaikka sairaanakin töihin, kun eivät kehtaa saikulle jäädä kun kokevat olevansa niin korvaamattomia ja sitten haukutaan maan rakoon. Velttoilijat taas pienestäkin yskästä saikuttamassa ja täten tekevät aina oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kuulistat tavalliselta perus työnvieroksujalta jolla on kyllä nippu tekosyitä olla tekemättä töitä mutta ei yhtään motia ja viitseliäisyyttä edes siivota omaa kämppäänsä.
Up