Olen rakastunut ihmiseen joka vihaa minua
Tai ainakin eräitä asioita joita edustan. Ja vihaa muuten oikein kunnolla, osallistuu niiden vastaiseen aktivismiin. Meillä ei millään todennäköisyydellä ole yhteistä tulevaisuutta mutta niin vain tämä on jatkunut jo vuosia... Raastavaa. Elämä olisi paljon helpompaa jos rakkautensa voisi lopettaa.
Kommentit (18)
Mikä kumma saa sinut rakastumaan sellaiseen ihmiseen? Eikö rakkauden pitäisi olla niin kuin henkistä yhteyttä? Vai onko tämä nyt vaan jotain seksuaalinen himo -rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Oikea rakkaus on vastavuoroista.
Rakastuminen ja rakkaus. Ovatko nuo sinusta samoja asioita. Minä en rakastu vastavuoroisesti jos minuun rakastutaan, vaan rakastun jos rakastun, tämän jälkeen voin rakastaa vastavuoroisesti jos se vain on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kumma saa sinut rakastumaan sellaiseen ihmiseen? Eikö rakkauden pitäisi olla niin kuin henkistä yhteyttä? Vai onko tämä nyt vaan jotain seksuaalinen himo -rakkautta?
No, ehkä heillä on jotain yhteistä kuitenkin. Ihmiset voivat myös kokea eri tavalla sen, onko heillä jotain henkistä yhteyttä vai ei. Ja vaikka järjellä tietäisikin, että ei toinen ei ole kiinnostunut, niin tunnetasolla voi kuitenkin olla voimakas tunne siitä, että kuulutaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on lahja, ei vaihtokauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on lahja, ei vaihtokauppa.
Rakkaus voi olla myös kirous.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt saa ihmisen rakastumaan yleensäkään? Ihmisessä on aina paljon muitakin puolia kuin mielipiteensä, eikä sitä aktivismiakaan ole ketään vastaan henkilökohtaisesti tarkoitettu. Toisenlaisissa olosuhteissa uskon että hän voisi pitää minusta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään edellytys, yksipuolista rakkautta on nähty paljon kautta historian -ap
"Rakkauden" varjolla voi myös vainota toista. Toivottavasti et kuulu heihin.
Vierailija kirjoitti:
"Rakkauden" varjolla voi myös vainota toista. Toivottavasti et kuulu heihin.
En sentään. Sellainen olisi hyvin ikävää ja minä tahdon hänelle pelkkää hyvää. -ap
Toinen on siis persu ja toinen vihervassari?
Vierailija kirjoitti:
Toinen on siis persu ja toinen vihervassari?
Kunpa olisikin jostakin niin vähän tunteita herättävästä aiheesta kuin uskonnosta tai politiikasta kyse. -ap
Et ole ajatellut lakata edustamasta hänen vihaamiaan asioita? Vai onko ne sisäänrakennettuna sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ajatellut lakata edustamasta hänen vihaamiaan asioita? Vai onko ne sisäänrakennettuna sinuun?
Menneisyyteeni, alkuperääni, kotiini. Vaikka en ole niistä kiinnipitämisessä mitenkään militantti tai ehdoton, ei minulla olisi minkäänlasita uskottavuutta niistä irtisanoutuessa. -ap
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?