Suomen ahdingon aika on alkanut. Tähän asti kaikkia on vituttanut, mutta jatkossa myös ketuttaa, kun ei oo rahaa.
Nyt kannattaa sipsejä syövän sohvaperunoiden sukupolven totutella päivittäiseen näkkileipään kun pula-aika on vielä edessä.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/d6b3f7d8-29cf-44c6-bbc2-c287bc58…
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mä syön pula-aikanskin vain rusinat pullasta, kuorin kermat päältä ja elän muiden piikkiin
Tässähän meillä on ihka oikea The Sika.
Sen siitä saa, kun aloittaja lukee pelkän otsikon ja kuvittelee, että nyt tulee Loppu Rommaus(tm). :p
Jos lukee koko jutun, niin asiantuntijat eivät paru että Suomi valuu nyt takaisin kivikaudelle tai muuta sellaista, vaan kyseessä on supistuma ja lievä työttömyyden nousu, joka todennäköisesti rupeaa korjautumaan jo ensi vuonna...
Laitetaan sen klikkiotsikon ja oman mutu-pööpöilyn lisäksi jotain itse artikkelista, kiitos.
"Tämän perusteella kyse on tilapäisestä shokista ja talous voi alkaa elpyä jo loppuvuoden aikana. Suomessa ei ole sellaisia kuplia tai haavoittuvuuksia, jotka tämä tilapäinen talouden notkahdus saisi puhkeamaan, joten pidämme epätodennäköisenä, että talous supistuisi enää ensi vuonna vaikka tänä vuonna käytäisiinkin hieman miinuksella."
"Koko vuoden 2020, saati vuoden 2021 talouslukuihin vaikuttaa se, miten nopeasti epidemia rauhoittuu. Jos torjuntatoimien ajatellaan onnistuvan ja epidemian kääntyvän parempaan viimeistään kesällä, loppuvuonna alkaisi talouden aktiviteetin paluu asteittain kohti normaalia. Kiinassa tällainen kehitys on jo vähitellen käynnissä. Silti on todennäköistä, että Suomen BKT supistuu vähintään lievästi vuonna 2020."
No Sipilä leikkasi minun ennestään minimaalisia sairaustukiani kun oli nousukausi, joten riippuu ihan päättäjien moraalista. Onneksi Sipilä ei ole enää pääministeri.
Kuulin aivan järkyttävän uutisen. Tilastojen mukaan kukaan ei ole selvinnyt elämästä hengissä. Apua mehän kuollaan kaikki! Miksei tälle ongelmalle tehdä mitään?
Mä syön pula-aikanskin vain rusinat pullasta, kuorin kermat päältä ja elän muiden piikkiin