Mulla todettiin sukupuoliherpes :' (
Kondomi hajosi ja tässä sitä nyt ollaan...kauhea kipu ja kirvely ulkosynnyttimissä. Mua v*tuttaa niiiin paljon! Onko kellään ollut samaa??
Kommentit (16)
Labrahoitaja peloitteli, että saattaa oirehtia joka kuukausi mutta mulla on ollut tasan sen yhden kerran ja sekin riitti. Jos ja kun tulet raskaaksi muista ilmoittaa neuvolassa tästä taudista.
ei ollu oma mies..ei ole sellaista..enää.. Ja tää kipu on todella kamala, hankalaa istua kun kirvelee ja pissalla käyminen yhtä tuskaa. Ja mua hävettää tää niin paljon vaikka kumia käytettiinkin mut silti. En kehtaa kertoa tästä kellekkään ja reissuun pitäis lähteä ja lääkkeet ottaa 5 päivän ajan 1 tabletti 4 tunnin välein. Tuleekohan niistä jotain sivuvaikutuksia? Olisin kiitollinen jos joku tietäis ja vastais... Ja se mua pelottaa että tää on mulla aina. Tarttuukohan se aina toiseen vaikka sillähetkellä ei oireita olisikaan?
Yks lääkäri sanoi mulle, että ainoa lääke, jonka takia kannattaa herätä yöllä.
Mulla on ollut jo 10 vuotta, sain omalta mieheltäni tuollaisen mukavan lahjan;)
Nykyäänhän sanotaan, että herpes voi tarttua, vaikkei tällä hetkellä olisikaan aktiivinen. Itse olen syönyt estolääkitystä suhteen päätyttyä, enkä koskaan ole tartuttanut ketään. Ajatttelen myös, että jos minun annettiin symmyttää alakautta estolääkityksellä, niin eiköhän se tartuntariski silloin ole aika pieni. Olen aina avoimesti kertonut kumppanille tartunnasta, mies sitten on itse saanut tehdä päätöksen kuminkäytöstä. Mitään satunnaisia suhteita en muutenkaan harrasta.
kiva kuulla että edes yhdellä ei tullut sivuvaikutuksia :) Tää masentaa mua entisestään niin paljon....
eikä ne oireet välttämättä ilmene heti, itselläni todennäköisesti tartunta oli tapahtunut aikoja sitten ja oireet tulivat kuukausien jälkeen. Stressi saattaa edesauttaa oireiden aktivoitumista.
verikokeilla saa selville kuinka lievä tautisi on...
mulle ei niistä lääkkeistä tullut mitään sivuvaikutuksia ja se kamala kirvelykin loppui parin päivän päästä. wc:ssä käyminen oli yhtä helvettiä :(((
t.3
Kun niitä tulee, laitan rasvaa ja muutamassa päivässä häviävät. Odotusaikana ilmoitin asiasta ja kun synnytin alakautta tarkistettiin vaan ettei ola aktivoituneena. En koe asiaa ongelmana enää mitenkään varsinkin kun on pysynyt poissa jo kauan.
mitä rasvaa laitat? itse aloitan lääkehoidon tänään mutta olisikohan siitä rasvasta apua ensihätään? :(
rakkuloita? Kauanko kestävät parantua?
ja 2 rakkulaa häpyhuulten sisäpuolella. Enempää en osaa kertoa kun vasta tämän taudin sain... :( t,ap
huuleen. Sillä häviää parissa päivässä ja rakkulaakaan ei tule jos voidetta laittaa heti kun tuntuu kihelmöintiä.
Vierailija:
mitä rasvaa laitat? itse aloitan lääkehoidon tänään mutta olisikohan siitä rasvasta apua ensihätään? :(
voit tartuttaa kumppanisi, vaikka ei olisi päälläkään. oma mieheni sai sen minulta =(. nykyään jo unohdan, että kannankaan moista kehossani. mutta sen opin, etten IKINÄ harrasta seksiä ilman kumia.
Kun tauti oireilee seuraavan kerran, oireet ovat luultavasti lievemmät. Itselläni ollut herpes viitisen vuotta ja kerran on uusiutunut. En ole käyttänyt mitään lääkettä.
kyllä muistan sen tuskan ja kirvelyn... Vessassa käyminen oli yhtä helvettiä ja piti purra semmoista muovikapulaa samalla kun pissasin, etten olisi huutanut...
Itse sain siihen päivystyksestä semmoista puuduttavaa geeliä, jonka jälkeen pystyi käymään vessassakin ;) Muistelisin, että se puudute oli semmoista, jota käytetään katetroidessa... Nimeä en muista, kun tuosta on n.15 vuotta aikaa..
En tiedä käviskö emla siihen... Siis se lasten puudute... Itse muistaakseni laitoin sitä puudutetta aina jonkun verran ennen vessassa käyntiä...
Tosiaan minulla ei tauti ole sen jälkeen uusiutunut, vaikka tietty kantaja olenkin lopun elämää, mutta oireita ei onneksi ole enään ollut...
Ei ole ollut herpestä, mutta klamydia tuli kun kumi lipesi päältä :(