Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää ei juurikaan näe sellaisia p*askaa jauhavia, juoruilevia äijäporukoita.

Vierailija
13.03.2020 |

Mistähän se johtuu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, paitsi Myyrmannissa.

Vierailija
2/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Niillä on oikein kanta-asiakaspöytiä tietyissä paikoissa ja saavat jopa neuvoteltua aleja. Mutta ne on lähinnä huoltoasemilla. Mutta kun työmatkoilla pysähtyy aamuyhdeksältä tai iltapäivällä 13-15, välillä, näitä todellakin on. Yksi naapuri, mies joka tiesi kaikki talonkin asiat, kertoi, että heillä on pöytä tietyssä kahvilassa. Joutuivat vaihtamaan, kun se kahvila lopetti aamuaukiolot. Se oli se klo 9, lehden luku, kahvit ja pullat ryhmähintaan kunhan käyvät ennen lounasaikaa. Meidän yhdelle yhteistyökumppanille, yskin asuva yksinyrittäjä, pian eläkeikässä ei sosi koskaan palaverit ennen 9.30. Hänen pitää saada se aamukahvinsa äijäporukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Kahvilassa lähistöllä päivystää tällainen ja kun joku viikko sitten kävin kasilta sunnuntai-aamuna ABC:llä, juorukerho oli jo täydessä vauhdissa. En tiennyt että aloittavat niin aikaisin.

Vierailija
4/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa kiertää 20 juoru-ukkoa 3 eri kahvipaikkaa päivässä koska jokaisessa kuulee uuden version samasta juorusta. 365 päivää vuodessa.

Vierailija
5/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat katos siirtyneet nettiin

Vierailija
6/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee. Kahvilassa lähistöllä päivystää tällainen ja kun joku viikko sitten kävin kasilta sunnuntai-aamuna ABC:llä, juorukerho oli jo täydessä vauhdissa. En tiennyt että aloittavat niin aikaisin.

Hei ne aloittaa heti kun eka kahvila avaa. Avasin aikoinaan kahvilani KL.7 ja 6.45 oltiin autoissa passissa ulkona.

Eka aihe jonka voitosta taisteltiin oli kuka oli herännyt kaikkein aikaisemmin. KL.8 on jo aamupäivää näille.

Vierailija
7/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruakka = myyttinen hahmo Suomifilmeissä.

Juoru-ukko = elävää todellisuutta joka päivä.

Vierailija
8/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Se oli mun isä joka ravasi kylällä juoruilemassa eikä äiti.

9/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikoja kritisoidaan paljon tälläkin palstalla, ja onhan nykykulttuurissakin taas omalla tavallaan paljon vialla, mutta ihan kuin öykkärimäinen käyttäytyminen olisi tosiaan vähentynyt. Siihen ei enää suhtauduta yhtä sallivasti kuin aiempina vuosikymmeninä? Voi kyllä olla suuria alueellisia eroja tässäkin.

Vierailija
10/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ne aloittaa heti kun eka kahvila avaa. Avasin aikoinaan kahvilani KL.7 ja 6.45 oltiin autoissa passissa ulkona.

Eka aihe jonka voitosta taisteltiin oli kuka oli herännyt kaikkein aikaisemmin. KL.8 on jo aamupäivää näille.

No mut niinhän se pitääkin:D

Vierailija
11/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole eläessäni kuullut yhdeltäkään naiselta niin pahoja, ilkeitä ja täyttä potaskaa olevia juoruja kuin ne ukot joiden juttuja kahvilamyyjänä kuuntelin 10 vuotta.

Toisistaan pitivät kyllä huolta, jos joku puuttui aamulla otettiin heti selvää mitä sille oli sattunut ja kovin äijä oli aina se joka tiesi ekana.

Tiedän siis kokemuksesta mistä puhun.

Vierailija
12/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Se oli mun isä joka ravasi kylällä juoruilemassa eikä äiti.

Heh. Ja mä en juokse juoruilemassa missään, mua ei yksinkertaisesti kiinnosta riittävästi. Mutta hävettää kun 60v. mies juoksee juoruporukoissa. Kun se tulee kotiin niin kertoo kaiken kuulemansa. Hävettää jopa kuunnella sitä.

Vierailija
13/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IHAN OIKEASTI LYHENNÄT LYHENNYKSEN? Ei voi olla todellista..

Vierailija
14/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palstamammat on näitä parempia? Niinhän? Maataan aamusta iltaan palstalla jauhamassa ripulipaskaa

Vierailija
15/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä ainakin maalla. Muutin itse sinkkunaisena vanhalle tilalle satakuntalaiselle pienelle paikkakunnalle, ja meillä on alkanut kokoontua sellainen äijäjuorukerho :( Ensin oli ihan kiva kun paikallisia maatilanisäntiä, metsäkonemiehiä jne tuli juttelemaan ja näyttäytymään, ja keittelin kahvit toki ja kutsuin hetkeksi sisään istumaan. Ajattelin että tosi kiva että tämmöinen helsingistä muuttanut nainenkin löytää ihmiskontakteja täältä. Siinä vaan on käynyt niin että usein niitä ukkoja tulee samoihin aikoihin useampi, odottavat että heille keitetään kahvit ja mielellään pullaakin pitäisi olla - ja juoruavat keskenään ja jättävät minut ulkopuolelle. Olen ilmeisesti lisäksi vain 1 juoruilupisteistä joillekin noista, käyvät myös kirkonkylän ABC:llä ja parissa muussa paikassa. Ja aikaa jaaritteluun on loputtomiin, kiire ei minnekään.

Vierailija
16/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Jokaisella miesvaltaisella työpaikalla ainakin.

Vierailija
17/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palstamammat on näitä parempia? Niinhän? Maataan aamusta iltaan palstalla jauhamassa ripulipaskaa

Taidat itse maata palstalla aamusta iltaan kun siitä joka kerran niin asiantuntevasti jauhat. Menikö Teboil jo kiinni?

Vierailija
18/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä ainakin maalla. Muutin itse sinkkunaisena vanhalle tilalle satakuntalaiselle pienelle paikkakunnalle, ja meillä on alkanut kokoontua sellainen äijäjuorukerho :( Ensin oli ihan kiva kun paikallisia maatilanisäntiä, metsäkonemiehiä jne tuli juttelemaan ja näyttäytymään, ja keittelin kahvit toki ja kutsuin hetkeksi sisään istumaan. Ajattelin että tosi kiva että tämmöinen helsingistä muuttanut nainenkin löytää ihmiskontakteja täältä. Siinä vaan on käynyt niin että usein niitä ukkoja tulee samoihin aikoihin useampi, odottavat että heille keitetään kahvit ja mielellään pullaakin pitäisi olla - ja juoruavat keskenään ja jättävät minut ulkopuolelle. Olen ilmeisesti lisäksi vain 1 juoruilupisteistä joillekin noista, käyvät myös kirkonkylän ABC:llä ja parissa muussa paikassa. Ja aikaa jaaritteluun on loputtomiin, kiire ei minnekään.

Et asu pienellä paikkakunnalla jos siellä on ABC.

Vierailija
19/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, ei kukaan varoittanut tuosta? Se on paikallinen tapa. Siksi mennään ovelle vastaan ja laitetaan ovi kiinni ja viedään vieras tutustumaan pihaan ja näytetään sille jotain kasveja. Ikinä ei sisälle kutsuta kun ne alkaa käydä sitten kylässä. Olet ikuisesti tuossa orjuudessa.

Vierailija
20/21 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työmatkalla pienellä paikkakunnalla kahvilla ysin jälkeen kahvilassa. Siellä oli tälläinen porukka. Tuijottivat kun astuin sisään ja yksitellen vielä kääntyilivät katsomaan. Olisi mielenkiintoista tietää mitä juttelivat minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme