Oletko ns. super-corona-suojautuja, kerro muille vinkkejä miten olet parempi kuin muut suojautumaan virukselta!
Kommentit (9)
Pesen käteni joka kerta kun tulen sisälle tai käyn vessassa.
Ulkona hanskat, en koske naamaa tai esim puhelinta hanskoilla.
Kauppaostokset pitää puhdistaa tai käyttää muita pakkauksia.
Opiskelen kahta tutkintoa netissä ja teen kokonaan etätöitä. En käy juuri missään muualla kuin nopeasti ruokakaupassa ja sielläkin mahdollisimman vähän. En harrasta mitään kodin ulkopuolella.
Pidän välimatkaa muihin. Metrossa vaihdan metrovaunua muutaman pysäkin välein ja seison mahdollisimman erillään muista. Tosin nyt aion vältellä metroakin koko ensimmäisen aallon ajan. desinfioin kotiin tultuani neo-amiseptilla kännykän, juomapullon ja kahvat mihin olen koskenut ennen käsien pesua ja vesihanan. eteisessä minulla on valmiina kertakäyttöhanskoja, vien niiden avulla esim. roskiksen. laukussa missä on pieni desipullo, neo-amisept, saippuat ja käsivoide minulla on sekä wc:ssä että keittiössä että hamsterina kaapeissa. Kostutan limakalvojani useita kertoja päivässä, silmiä ja nenää että limakalvo pysyy kunnossa(pöpöt tarttuu heikemmin). Käsipyyhkeet vaihdan melkeinpä kerran päivässä.
Kaupassa ja muualla käytän tietenkin hanskoja jos pitää koskettaa tai tarttua johonkin. Kaupassa käyntejä aion vältellä seuraavat viikot ja 4 viikon ajan olenkin jo hamstrannut ruokavarastoja, nyt on sauna täynnä kuivamuonaa ja kauramaitoa, pakastimessa valmiiksi pilkottua sipulia ja avokadoa ja banaania jos tuoreet meinaavat loppua. nyt relailen kotona ja katson uutisia ja naureskelen ihmisille jotka pitivät coronatouhotusta humpuukina. Veikko Huovisen hamsterit ovat mielessäni.
Olen perussairas ja sairastanut mm. neutropenian eli valkosolut käyneet lähellä nollaa jolloin olin sairaalahoidossa joten hygienia on lähellä sydäntäni. Lempihahmoni on Niles frasierista.
Voitinko?
Tämmöiset taudit tarttuu eniten nenän limakalvojen kautta. Laitan pikkuriikkisen siniviivaista bepanthenia sieraimiini aamuisin ja iltaisin sekä jos lähden käymään yleisillä paikoilla. KOSTEUTETTUJEN LIMAKALVOJEN LÄPI TAUDINAIHEUTTAJAT EIVÄT PÄÄSE NIIN HELPOSTI KUIN KUIVIEN.
Näin on mulle korvanenäkurkku erikoilääkäri kertonut. Tähänhän on ihan tuotekin: https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NASOLIN-FLUSTOPPER-nenaesumute-…
Se vaan on ihan sama käyttääkö tuota vai jotain muuta nenään soveltuvaa kosteuttavaa tuotetta, ihan samoin suojaa täntyyppisten tautien tarttumiselta.
Siirryin kokonaan tekemään etätöitä. Mökkiydyn kotiin koko ensi viikoksi.
Kannan käsilaukussa desifintiointipulloa.
Huolettaa sen takia, että iäkkään ja sairaan äitini takia. Minä olen ainut huolenpitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän välimatkaa muihin. Metrossa vaihdan metrovaunua muutaman pysäkin välein ja seison mahdollisimman erillään muista. Tosin nyt aion vältellä metroakin koko ensimmäisen aallon ajan. desinfioin kotiin tultuani neo-amiseptilla kännykän, juomapullon ja kahvat mihin olen koskenut ennen käsien pesua ja vesihanan. eteisessä minulla on valmiina kertakäyttöhanskoja, vien niiden avulla esim. roskiksen. laukussa missä on pieni desipullo, neo-amisept, saippuat ja käsivoide minulla on sekä wc:ssä että keittiössä että hamsterina kaapeissa. Kostutan limakalvojani useita kertoja päivässä, silmiä ja nenää että limakalvo pysyy kunnossa(pöpöt tarttuu heikemmin). Käsipyyhkeet vaihdan melkeinpä kerran päivässä.
Kaupassa ja muualla käytän tietenkin hanskoja jos pitää koskettaa tai tarttua johonkin. Kaupassa käyntejä aion vältellä seuraavat viikot ja 4 viikon ajan olenkin jo hamstrannut ruokavarastoja, nyt on sauna täynnä kuivamuonaa ja kauramaitoa, pakastimessa valmiiksi pilkottua sipulia ja avokadoa ja banaania jos tuoreet meinaavat loppua. nyt relailen kotona ja katson uutisia ja naureskelen ihmisille jotka pitivät coronatouhotusta humpuukina. Veikko Huovisen hamsterit ovat mielessäni.
Olen perussairas ja sairastanut mm. neutropenian eli valkosolut käyneet lähellä nollaa jolloin olin sairaalahoidossa joten hygienia on lähellä sydäntäni. Lempihahmoni on Niles frasierista.
Voitinko?
Ehdottomasti voitit. Ennen viimeistä virkettä pidin sinua jo sekopäisenä. Eli hyvä kun tarkensit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitinko?
Ehdottomasti voitit. Ennen viimeistä virkettä pidin sinua jo sekopäisenä. Eli hyvä kun tarkensit.
Nilesin hahmo oli muka-pöpökammoinen.
Pyyhkii liinalla istuimen ja laittaa sitten taskuunsa.
Niistän aina kertakäyttöpaperiin ja yskin hihaani