Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeät appivanhemmat - MITÄ TEHDÄ?

Vierailija
27.06.2006 |

Miten pitäisi suhtautua tälläisiin appivanhempiin: he ovat omasta mielestään erittäin sivistyneitä, mutta mutta mutta...

Aina jossain vaiheessa iltaa, otettuaan (mielestäni) liian monta viinilasillista, sujauttavat sanoa sivulauseessa jotain ikävää lapsistamme tai arvostelevat ulkonäköämme, tms.

Esimerkiksi juhannuksena anoppini heitti (kai) vitsinä, että onko mieheni nuoremman lapsemme isä, kun hän on niin erinäköinen? Hmm... Vitsi. Ei kovin miellyttävä sellainen kuitenkaan ja vastaus TOTTAKAI on.

No, nuorempaa lastani sanottiin koko päivän, milloin peikon, milloin ryysyrannan joosepin (tätä varsinkin ihmettelen, koska lapsemme ovat hyvin, siististi ja kohtalaisen kalliistikin puettuja ja appivanhemmamme taas eivät itse välitä pukeutumisesta, vaan käyttävät mökillä reiällisiä t-paitoja ja housuja) , milloin tsaarin lapsen näköiseksi. En oikein välitä tuollaisista kommenteista.

Olen aiemminkin puhunut aiheesta mieheni kanssa ja mieheni on sitten puhunut vanhempiensa kanssa, mutta tuntuu, ettei siitä ole apua. Vanhemmat kuittaavat kaikki solvaukset huumorina ja kehuvat miehelleni tykkäävänsä minusta niin kovin, mutta sama meno jatkuu vuodesta toiseen.

Olen yrittänyt ymmärtää, käyttäytyä ja olla menemättä itse henkilökohtaisten loukkausten tasolle, mutta nyt tuntuu saa riittää. En haluaisi enää tavata heitä. Lasten takia, lastensynttäreillä, ym. kun tulevat meillä käymään, on kai vain pakko niellä ja tavata, mutten halua enää itse lähteä heille, heidän mökille tai anopin 60v-risteilylle. Minua inhottaa koko tilanne. Lapsemme olisi ansainneet " oikeat" isovanhemmat, eivätkä ikäviä töksäyttelijöitä, joiden hyvät ominaisuudet ja hetket hukkuvat noihin ikäviin kommenteihin.

Mitä mieltä olette? Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan toiminut aikalailla kuten kuvasit eli yrittänyt just tsempata, että tuli, mitä tuli, hymyillään vaan ja ollaan heille kilttejä - toisesta korvasta jutut sisään toisesta ulos, jne. mutta sitä jaksaa hyvin yhden illan, mutta kolme päivää näyttää olevan liikaa. Siksi tuon anopin Tukholman risteilyn yritän skipata. :o

Mietin vain - ei varmaan pitäisi - mikä poru siitä syntyy ... Tiedän, että jos jättäydyn pois - minusta puhutaan. Eikä hyvällä.

Esimerkiksi toisen miniän äiti haukutaan aina, kun tämä miniä ei ole itse paikalla. No, hyvä edes, ettei hänen aikanaan! Appivanhempiani on kai kovin vaikea miellyttää; useimmat ihmiset saavat heiltä piikikkäitä kommentteja, siis arvosteluna selän takana, edessäpäin he ovat kyllä muille mielin kielin. Ehkä heillä on paha olo jostain ja siitä kaikki ilkeys... Aion tästedes silti vältellä aina kun vain voin.

t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi