Te, jotka ette vieläkään usko, että ruokaa hamstrataan nyt kaupoista kotiin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006437363.html
Katsokaa noita tyhjiä hyllyjä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kuukausi sitten australialaiset epidemiologit kehottivat brittilehdessä ihmisiä alkamaan vähitellen ryhtyä ostamaan kotiin ruokaa ym ainakin kuukauden tarpeiksi.
Ei hamstraamaan. Vaan j8ka kauppareissulla jotain ylimääräistä.
Otin neuvosta vaarin. En ymmärrä, että tästä ei uutisoitu enempää, oltaisiin vältytty näiltä ostopaniikeilta.
Tälläkin palstalla on kolme viikkoa puhuttu varautumisesta ja kotivarasta ja annettu vinkkejä ja neuvoja. Osa porukasta on vaan ilkkunut ja riekkunut kyseisissä keskusteluissa. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.
No minä aion ainakin nauraa, kun tänään paistan tuoreita pihvejäni ja teen tuoreista vihanneksista kylkeen ratatouillea. Jyrsi sinä vaan näkkileipää ja syö sitä purkkihernekeittoa.
Ei se ongelma ole ruuan saatavuus kuin siinä tapauksessa, että kaltaisesi umpitollot olette hysteerisinä ostaneet kaupan tyhjäksi. Ja siinäkin tapauksessa ongelma poistuu seuraavana arkipäivänä, kun te hamsterit syötte kotivaraanne ja kauppaan tulee uuder kuormat ruokaa.
Minulla on pakastettuna tuoretta hirven, naudan ja sianlihaa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinunkin pihvisi on kertaalleen ollut pakastettuna ruhona. Luuletko ettei kaupasta saatava liha olisi kertaalleen varastoitu pakastamalla?
Kyllä olen koko ajan uskonut, että jotkut hamstraa. Edelleenkään en usko, että normaalia suurempaan kotivaraan olisi minkäänlaista tarvetta.
Toisaalta, mun normaali kotivara on 2-3 viikkoa. Nyt tosin on wc-paperi vähissä, mutta jos sitä ei satu lähikaupassa olemaan, niin sitten mennään bidee-pesulla, kunnes hyllyt taas täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kuukausi sitten australialaiset epidemiologit kehottivat brittilehdessä ihmisiä alkamaan vähitellen ryhtyä ostamaan kotiin ruokaa ym ainakin kuukauden tarpeiksi.
Otin neuvosta vaarin. En ymmärrä, että tästä ei uutisoitu enempää, oltaisiin vältytty näiltä ostopaniikeilta.
Tälläkin palstalla on kolme viikkoa puhuttu varautumisesta ja kotivarasta ja annettu vinkkejä ja neuvoja. Osa porukasta on vaan ilkkunut ja riekkunut kyseisissä keskusteluissa. Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.
No minä aion ainakin nauraa, kun tänään paistan tuoreita pihvejäni ja teen tuoreista vihanneksista kylkeen ratatouillea. Jyrsi sinä vaan näkkileipää ja syö sitä purkkihernekeittoa.
Ei se ongelma ole ruuan saatavuus kuin siinä tapauksessa, että kaltaisesi umpitollot olette hysteerisinä ostaneet kaupan tyhjäksi. Ja siinäkin tapauksessa ongelma poistuu seuraavana arkipäivänä, kun te hamsterit syötte kotivaraanne ja kauppaan tulee uuder kuormat ruokaa.
No meillä syödään muutenkin kotivaraa koko ajan. Ja ei, meillä se ei ole näkkileipää ja säilykkeitä. Kellari on täynnä perunaa ja juureksia. Pavut, paprikat, pinaatit ym. Sekä tuore liha n pakastettuna. Näkkärin sijaan meillä on varastoituna viljaa ja pikku mylly, jolla se jauhetaan. Syömme tuoreempaa ruokaa kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kaivakaa tämä viesti esiin puolen vuoden päästä, kun flunssakausi on ohi ja huomaatte, että se korona olikin vaan yksi flunssa muiden joukossa. Teille nauretaan kyllä jo nyt, mutta lampaat on ja pysyy lampaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperin loppuminen osoittaa väjäämättä kummalla päällä koronaa ajatellaan.
Onko ripuli edes koronan oire? Se selittäisi asian.
On yksi mahdollisista oireista, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä tätä jatkuvaa nillitystä toisten tekemisistä. Jos et halua varautua, ole varautumatta ja keräämättä kotivaraa. Ei mun prcttä kutita. Jos jollain on halua, rahaa ja tilaa kerätä vaikka kymmenen vuoden varastot niin miten se on teiltä pois?
No siten vaan että hamstraajien vuoksi on kaupan hyllyt tyhjillään. Helvetin panikoijat.
Ämpärin jonottaminen kielletty loppuvuodeksi.