Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostatte pikku tytöillenne " lapsellisia" vaatteita?

27.06.2006 |

Tuli eilen kierreltyä alennusmyyntejä ja tuntuu, että kaikkialla pikku tyttöjen vaatteet matkivat liikaa aikuisten vaatteita. Siis en haluaisi näitä minihameita tai liian aikuismaisia toppeja ym. Siis näitä on jo 1,5-vuotiaan vaatteista eteenpäin. Haluaisin löytää vaatteita jotka kestävät aikaa....

Tuntuu että lapsi ei saisi olla enää lapsi ollenkaan vaan jo vauvoillekin aletaan tyrkyttämään näitä aikuismuodin mukaisia vaatteita. =(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin 80 cm saakka vaatteet pääasiassa H&M:stä, mutta sen jälkeen tulikin sama ongelma vastaan. Olisi pitänyt siirtyä suurin piirtein potkupuvuista napapaitoihin (vähän liioiteltuna, mutta kuitenkin...).

Itse olen löytänyt kivoja vaatteita tytölle Exitin ja NameIT:n mallistosta. Myös Stockan oman Bogi-sarjan vaatteet ovat olleet ihan kivoja. Nämä merkit ovat mielestäni kohtuullista hintatasoa ja laadultaan tosi hyviä. Jos asustelet pääkaupunkiseudulla, Kampin keskuksesta löytyy nykyään aivan ihania lastenvaatteita mm. Polarn o. Pyret, Pikkuväki jne.

Toivottavasti tekin löydätte tytöllenne kauniita tyttömäisiä vaatteita!

masunasu rv29+4 ja tyttö 2v2kk

Vierailija
2/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin Bamse-sarjan vaatteissa on kivoja, " lapsellisia" ja värikkäitä asuja pikkutytöille. Ovat mielestäni laadukkaita! Ja hinnatkin ovat kohtuulliset.

Vain kotimyyntinä myytävät Lingon&Blåbär-vaatteet ovat myös reipashenkisiä ja värikkäitä, tosi LASTEN vaatteita. Valitettavasti hinnat ovat myös mun makuuni tosi korkeat... :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään myös aika klassisista vaatteista, yksinkertaisen kauniista pikkuneidin vaatteista ja aina muutama kiva nalle/pupu tms. paita on oltava :) H&M:ltäkin kyllä löytyy muutakin kuin pienten " bilehile" vaatteita... meillä mm. nyt suloinen trikoopaita jossa samettinen pupu-painatus edessä (tytön suosikki paita), myös H&M:n velour pupu-hupparia oli kaapissa ja lindexin joku bamse-nalle paita. Ja nuo vaatteet tuollaista 104-110cm kokoa.

Varmaan löytyy moneltakin ketjulta, mutta etsiä saa välillä hiukan enemmän :)

Vierailija
4/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tänään ostin housut Kappahlin alesta, josta en yleensä löydä mitään 2v tytölle sopivaa. Lindexin housuissa on monissa kätevä kuminauhavyötärö. Minulla käytönnöllisyys menee muodikkuuden edelle, joten lapsilla on päiväkodissa yleensä niitä monien haukkumia Tutta, Vendi jne. college-pukuja, joissa lapsellisia kuvia on löytynyt 5v pojallekin. Kauan ei taida enää koot riittää, mutta ehkä koululaiset ei puuhapeteä tahdokaan.

Vierailija
5/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että etsimällä saa etsiä kaupoista lapsille noita " tyylikkään lapsellisia" vaatteita. =/ Vai ostaako sitten suurin osa ihmisistä noita bilehile vaatteita tytöille ja monsteri vaatteita pojille? Siis en nyt kaipaa sitäkään, että olisi aina joku iso nalle tai pupu paidassa vaan tyylikkäitä lapsellisia vaatteita. Mutta ei liian juhlaviakaan. Täytyy aina varmaan ostaa jos näkee jonkun kivan!!! Esim vakosamettiset henkseli mekot ois kivoja. Sitten tavallisia kivoja housuja ei löydä mistään....vaan aina on taskuja ym. virityksiä täynnä. Siis en haluaisi tytölleni vielä ostaa mitään reisitaskuhousuja vaikka olisivatkin muodikkaita!! Kaikki aikuisten muotia jäljittelevät vaatteet saa inhon väristyksiä. =(

Vierailija
6/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-himpula-:

Siis en nyt kaipaa sitäkään, että olisi aina joku iso nalle tai pupu paidassa vaan tyylikkäitä lapsellisia vaatteita. Mutta ei liian juhlaviakaan. Täytyy aina varmaan ostaa jos näkee jonkun kivan!!! Esim vakosamettiset henkseli mekot ois kivoja. Sitten tavallisia kivoja housuja ei löydä mistään

Lindexillä on mm samettimekkoja ollut joka vuosi, nytkin oli punainen bamse samettihenkelimekko. Samoin perussammareita ja trikoita lindexillä on paljon.

Perushousuja me ollaan ostettu benettonilta, on perusväreissä ja perusmallisia ja helppo yhdistellä.

Samoin mayoralilla on perushousuja, varsinkin poikien mallistossa, mutta miksipä ne beiget ja siniset ei kävisi myös tytöille.

Markettien vaateosastot tulee kierrettyä kaukaa, kun niissä on vain teksteillä olevia, muovipainatettuja kuvia ym sellaista mistä en välitä.

Tosin välillä ostetaan tyttöjen mieliksi jotain sellaista mitä haluavat, viimeksi halusivat mylittlepony paidat. Joustin, että saavat joskus itsekin vaatteitaan valita.

Vierailija
7/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-himpula-:

...että etsimällä saa etsiä kaupoista lapsille noita " tyylikkään lapsellisia" vaatteita. =/ Vai ostaako sitten suurin osa ihmisistä noita bilehile vaatteita tytöille ja monsteri vaatteita pojille? Siis en nyt kaipaa sitäkään, että olisi aina joku iso nalle tai pupu paidassa vaan tyylikkäitä lapsellisia vaatteita. Mutta ei liian juhlaviakaan. Täytyy aina varmaan ostaa jos näkee jonkun kivan!!! Esim vakosamettiset henkseli mekot ois kivoja. Sitten tavallisia kivoja housuja ei löydä mistään....vaan aina on taskuja ym. virityksiä täynnä. Siis en haluaisi tytölleni vielä ostaa mitään reisitaskuhousuja vaikka olisivatkin muodikkaita!! Kaikki aikuisten muotia jäljittelevät vaatteet saa inhon väristyksiä. =(

Itse olen todellakin päätynyt siihen, että ostan heti vaikka enemmän ja useampia kokoja, jos satun mieleisiä lastenvaatteita löytämään. En todellakaan halua, että tytöillä on aina jotain prinsessa/keiju tms printtejä, rimpsuja ym. " hörhelöitä" ja aikuisten vaatteita jäljitteleviin muotivaatteisiin lapseni saa pukeutua siinä vaiheessa, kun ostaa itse omat vaattensa. Olen ehkä vanhanaikainen tässä asiassa, mutta en itsekään viihdy viimeisimmän muodin mukaisissa vaatteissa. Ostan mielummin klassisia ja laadukkaita vaatteita, joita voi pitää vuodesta toiseen.

Mielestäni on muutenkin paljon helpompaa yhdistellä vaatteita, jos niissä on tietyt perusvaatteet pohjana. Tytölle olen ostanut esim. olkaimellisen farkkumekon aina kun on sopiva koko osunut kohdalle. Aivan loistava vaate niin arkeen kuin juhlaankin eri asusteiden kanssa. Itse asiassa suurin osa meidän neidin siisteistä sammareista ym. housuista on poikien mallistoa ;-). Sieltä löytyy yleensä yksinkertaisia klassisia malleja ja vielä hyvissä väreissä.

Onneksi nyt on tullut nuo edellämainitsemani muutamat uudet lastenvaateliikkeet pk-seudulle! Muuten olisin kyllä aivan hukassa vaatehankintojen suhteen.

Toivottavasti jatkossa löytäisimme helpommin yksinkertaisen kauniita lastenvaatteita ilman suurempaa salapoliisintyötä!

masunasu

Vierailija
8/14 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä kuinka lapsellisia vaatteita haette, mutta H&M ainakin on ihan pullollaan myös perusvaatetta. Yksivärisiä paitoja, trikoita, perusfarkkuja.

Vierailija
9/14 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

h&M:ltäkin on löytynyt pojille tavallisia tummia farkkuja ilman reisitaskuja tai kummallisia leikkauksia tai pienemmälle lappuhaalareita.

Tykkään yksivärisistä, raidoista tai ruuduista, mutta muut kuviot (nallet ,pallot, isot printit) ei ole oikein minunkaan makuun. Alusvaatteissa ja yöpuvuissa voin tehdä poikien kanssa kompromissin , niissä saa olla Puuha Peteä ja Spidermania tai mitä örkkiä tahansa, jos herrat haluaa. Toistaiseksi tästä ei ole syntynyt suurempaa polemiikkia, ainut vaan, että meidän 4v:lle kelpaa nykyisin vain ja ainoastaan sininen - ei mitään väliä mikä, kunhan se on vain sininen! =)

Vierailija
10/14 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästa nettikaupasta (Ruotsissa) löytyy nätteja lastenvaateita ja sisätossuja mm:

www.minidani.se

He lähettävät myös Suomeen.

Vierailija
11/14 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa etsiä ja tietysti pitää silmät auki aina kauppoja kierrellessä.

PoP on meillä suosittu merkki, Exit ja Name It löytyy, Lindexiltä ja HMltä joskus löytyy. Meille ostetaan etenkin Lindexin housuja kun ne on malleiltaan sopivia meidän hentoisille naperoille (ja löytyy useimmiten se nappikuminauha vyötäröltä).

Just eilen kävin Stockalla ja siellä oli poistopöytä t-paitoja, joissa oli kamalia isoja printtejä yms. Eli kaukaa kiersin ;)

Vierailija
12/14 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestäen liian lyhyitä. Eikä meidän tytöllä ole pitkä selkä. Mutta siis jos ostaa oikeaa kokoa niin T-paidat ovat todella lyhyitä, kun kumartuu niin jo selkä paistaa. Napapaitoihin viitatakseni.

Olenkin ostanut joko isompaa kokoa (meidän 110cm tyttö käyttää mm. Benettonin 130cm T-paitoja tällä hetkellä, samoin HM:n 116cm on sopiva) tai sitten poikien puolelta. HM:n poikien T-paidat ovat selvästi pidempiä selästä kuin samankokoiset tyttöjen paidat. Eivätkä mitenkään paljon väljempiä mielestäni. Ja värejäkin on nättejä. Samoin olen ostanut Orchestran poikien perus-T-paitoja niin ei tule selkäongelmaa.

Ihan hullua tämä nykymeininki.

Suomen olosuhteissa muutenkin on huonoa, jos selkä jää paljaaksi, kun tulee kylmä viimeistään illalla (paitsi tietenkin viime aikoina.....)

Vierailija
13/14 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyi nättiä vaatetta mm.

*Lindexiltä, jossa musta tosi hyvät valikoimat.

*H&M:ltä, josta mun mielestä löytää myös kivoja perusvaatteita.

*Name Itiltä, ihania :)

*Legolta, kalliita, mutta nättejä

*Tommy Hilfigeriltä, klassisia perusjuttuja

Pääkaupunkiseudulta ostelen ja yleensä kaupat ovat H&M, Lindex, Stocka. Lisäksi kirppareilta tekee hyviä löytöjä :)

Vierailija
14/14 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään pukeutua muodikkaasti, mutta ilman että tarvitsee ihan jokaista muoti-ilmiötä seurata jos se ei sovi itselleni.

Siten myös lapseni puen muodikkaasti, mutta tyttöä en silti pue mihinkään ns. " seksikkäisiin" vaatteisiin. Kysyn myös mistä tyttöni pitää, minusta on myös tärkeätä kuunella hänen mielipidetään. Ja linjana on ollut että vaatteet on oltava säähän sopivat, muista asioista voidaan sitten neuvotella.

Ja jos tyttöni pitää vaaleanpunaisesta missä on hilettä ja keiju printtiä, niin miksi kieltäisin sen häneltä? Hänellä on vielä tarpeeksi aikaa aikuisena käyttää klassikkovaatteita jotka kestävät aikaa. Nyt lapsena kun vaatteet kummiskin kasvun myötä vaihtuvat lähes vuosittain, niin miksi ei voisi käyttää muotivärejä, hilettä ja röyhelöä?

Tytölläni on ihan tavallisia farkkuja mutta lempifarkut on sellaiset missä on kauniit brodeeraukset. Itsekin pidän farkuista missä on jokin juju, eli jokin koriste tai vaikkapa kiva tasku tms.

Vaatteet ostan milloin mistäkin löytää jonkin kivan. Ja esim. urheilukaupoista löytyy mielestäni myös kivoja college puseroita ja kivoja vaatteita sporttiselle tytöille.