Liian lyhyt luteaalivaihe?
Tässä kierrossa ovis oli testien mukaan kp18-19 paikkeilla, luomusti ovuloin hunosti mutta ilmeisesti ei niin huonosti että olis mahdottomuus tulla raskaaksi.
Mun kierto on aika säännöllinen 25-28pv. Eli onko se luteaalivaihe sitten liian lyhyt, seuraavat menkat varmaankin alkaa joskus tämä viikon sunnuntaina jolloin aika oviksesta menkkoihin olisi 9-10pv. Onko se liian lyhyt? Kaksi vuotta on yritetty ja clomeilla tuli kunnollinen ovis, nyt olen tauolla clomeista. Lääkäri ei kuitenkaan ole kertaakaan sanonut, että olisi liian lyhyt enkä ole sitä itsekään hirveästi ajatellut. Mutta nyt rupesi mietityttämään et jos hedelmöitys onkin tapahtunut joskus mutta kiinnittyminen ei onnistunut.
Parin viikon päästä mene munajohtimien aukiolotutkimukseen niin täytyy sitten lääkäriltä kysellä. Mutta jos joku osaisi auttaa ennen sitä.
Kuinka lyhyellä luteaalivaiheella kiinnittymisen on mahdollista tapahtua? Kokemuksia?
Kommentit (5)
Mulla tosin eri tilanne kun yksi lapsi on ja imetän vielä. Kierto on vain 24 pv ja mielestäni ovis 8 pv ennen kuukautisia. Mietin et kiinnittyminen ei varmaan ehdi tapahtua kyllä. En tiedä jos tuo imetyksen lopetus pidentäisi kiertoa. Välillä se on ollut tuon 28 päivääkin.
Osaako kukaan sanoa riippuuko vuodon määrä siitä onko ovulaatio tapahtunut? Mietin vaan, kun tässä kierrossa tunsin ovulaation selvästi ja kuukautiset oli runsaat. Edellisessä en ovulaatiota tuntenut ja kuukautiset tosi niukat. Samoin on mielestäni tapahtunut ennenkin.
osaisi neuvoa tai kertoa kokemuksia???
Mulla on kanssa toi luteaalivaihe 9-10 päivää (ovis kp18-19 ja kierron pituus 28-29 päivää). Vauvaa on yritettu reilu puoli vuotta. Kävin pari viikkoa sitten gynellä ja kerroin tuosta. Ei pitänyt mitenkään huolestuttavana, mutta määräsi kuitenkin sitten terot. Niitten pitäisi aikaistaa ovulaatio ja antaa tukea keltarauhaselle loppukiertoon. Eli opettaa kropalle oikea rytmi. Ovis ainakin lämpöjen mukaan tapahtuu. Jos vuoden loppuun mennessä mitään ei ole tapahtunut, niin sitten tarkempiin tutkimuksiin...
Miten lasketaan luteaalivaihe jos alkaa tuhruvuoto pari päivää ennen kuin kunnolla alkaa menkat.
Mulla on aina tuhrua yhden päivän ajan mutta tosi vähän ja sitten menee yksi tai jopa kaksi päivää ennen kuin alkaa kunnolla, eli se toinen päivä on sitten ihan ilman mitään vuotoa. Eli kp1 olis tuhrua ja vasta kp3 alkaa sitten kunnon vuoto tai kp2 illalla.
Pitääkö silloin laskea oviksesta ekaan tuhrupäivään vai siihen varsinaiseen vuotopäivään? Jos lasketaan tuhrusta niin jää ehkä liian lyhyeksi mulla, mutta jos varsinaiseen vuotopäivään niin sitten voisi juuri ja juuri riittä, pituudeksi tulis n.12pv.
Kyllä tuo 9-10 päivää aika lyhyeltä kuulostaa. 10 päivää saattaa riittääkkin, mutta 9 ei. Tai riippuu tietysti kuinka nopeasti munasolu kulkeutuu kohtuun :-) Itselläni on luonnostaan 8 päivää, mutta Lugeilla pitenee jonkinverran. Ehkä sunkin kannatteis pyytää niitä.
Aion muuten torstaina (eka käynti Väestöliitossa) myös pyytää ssg:tä. Miehen simpat on jo tutkittu. Muista tulla kertomaan millainen tutkimus oli ;-)