Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parempi väki tekee etätöitä

Vierailija
12.03.2020 |

Heikki Valkama: “Etätyö on paremman väen optio” – puolitoista miljoonaa suomalaista ei voi siirtyä etätöihin, oli korona tai ei.

https://yle.fi/uutiset/3-11251506

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Olispa tylsää tehdä töitä kotona, onneksi olen huonompaa väkeä 😁

Eihän etätöihin pakko ole jäädä, parasta on juuri se että voi valita koska menee toimistolle ja koska ei. 

Vierailija
22/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes nykyään ihmiset pakotetaan toimistoihin töihin, kun kaiken pystyy tekee etänä, jopa kokoukset?

Ruuhkat, saasteet jne. vähenis.

Halvemmaksi tulisi työnantajalle, jos esim. vain 1/3 mahtuisi toimistoon ja aina loput 2/3 olisi kotona etätöissä. Ja tässä olisi sellainen kiertävä vuoro. Eli kaikki olis vuorollaan kotona tai toimistossa.

Silloin ei tarttis isoja toimistotiloja = selvää rahan säästöä.

Idean saa varastaa.

Itse asiassa näin jo tehdään. Tosin vielä suhdeluvut eivät ainakaan meillä ole noin rajut. Meillä on muistaakseni 60 %:lle istumapaikka, mutta sittemmin on laskettu, että 40 % riittäisi, kun etätöiden määrä kasvoi. Meillä tosin matkustetaan ulkomaille paljon eikä vain olla etätöissä tai asiakkaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ja ihan kyllä koen olevani sitä "parempaa väkeä", vaikka etätöihin ei olekaan mahdollisuus. Ihan jotkut muut asiat siihen "paremmuuteen" vaikuttaa kuin työpaikka.

No kyllä se juurikin on työpaikka ja siihen liittyen koulutus ja tulotaso joka tekee paremmaksi väeksi. Myyjä sitä ei todellakaan ole :D 

Höpsis. Se tekijä on SIVISTYS, ja sinulta se puuttuu.

Vierailija
24/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Olispa tylsää tehdä töitä kotona, onneksi olen huonompaa väkeä 😁

Ei se paikka, vaan se työ, mitä teet. Ajatustyö on paljon mielenkiintoisempaa, kuin vessojen siivous.

Sinä ajattelet mitä sun käsketään ajatella, minä ajattelen mitä huvittaa.

T:ammattikuljettaja

Vierailija
25/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki eivät voi jäädä kotiin. Se on ohjeistus niille jotka voivat.

Onko siitä kovin paljon hyötyä, kun liukuhihnalla työskentelevien keskuudessa tauti tarttuu kuitenkin. Et sinä siellä etätyössä voi koko elämääsi viettää kuitenkaan.

On monia ammatteja jotka voi tehdä (ja tehdäänkin) 100% etänä. Tuttavani on kääntäjä ja työskentelee kotoa käsin. Itse olen Verkkokehittäjä. Menen pari kertaa viikossa toimistolle vain siksi että haluan ihmiskontakteja.

Vierailija
26/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa kurjaa jos opiskelemalla on saanut itselleen pareman aseman? Aina sama kommarivingunta käynnissä: minulle myös vaikka en ole ansainnut. 

Älä muuta sano. Minä tiesin etten halua 1. vuorotyötä, 2. viikonlopputöitä ja 3. työtä jossa minun on pakko olla fyysisesti paikalla koko ajan. Niinpä kouluttauduin sellaiseen ammattiin jossa noita ei vaadita. :)

Paskatyöt elo kaikki sellainen kura jossa pitää herätä aikaisin, olla fyysisesti läsnä, liata kätensä ja kuunnella vihaisten ihmisten valitusta on monelle syvältä.

Vierailija
27/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus, mutta: on etu ihan jokaiselle, että ne pysyvät kotonaan jotka voivat pysyä. Mitä harvemmassa nyt muutaman viikon olemme, sitä hitaammin virus leviää ja sitä paremmin tästä selvitään.

Etätyö on toimistorottien hommaa, ei se millään tavoin paremmuutta osoita, kuten ketjun luokattomimmista kommenteista näemme.

Moukkaa ei koulutus, raha eikä asema muuksi muuta. Ehkä kuitenkin persusta kokoomuslaiseksi.

Vierailija
28/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ja ihan kyllä koen olevani sitä "parempaa väkeä", vaikka etätöihin ei olekaan mahdollisuus. Ihan jotkut muut asiat siihen "paremmuuteen" vaikuttaa kuin työpaikka.

No kyllä se juurikin on työpaikka ja siihen liittyen koulutus ja tulotaso joka tekee paremmaksi väeksi. Myyjä sitä ei todellakaan ole :D 

Höpsis. Se tekijä on SIVISTYS, ja sinulta se puuttuu.

Aikamoinen professori olet jos sen saat tuosta todettua. Kenties kassatieteen tohtori? 

Sivistyneitä myyjiä ei ole olemassakaan, tuollaiset myyjät jotka kuvittelevat olevansa jotain ovat juuri niitä nirppanokkia joista joutuu antamaan työnanyajalle palautetta. 

Vierailija
29/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista paremmasta väestä. Onko etätyöntekijät todella nykypäivän eliittiä?

Monissa korkeakoulutuksen vaativissa keski- ja hyvätuloisissa ammateissa ollaan ihan paikan päällä varsinkin sote-alalla, koulutuksessa, rakennuksilla jne.

Meillä toimistossa mm. pienipalkkaiset avustajat ja assistentit voivat tehdä etätöitä siinä missä muutkin, vaikka heitä ei yleisesti eliitiksi mielletä.

Palvelualat ovat toki omassa palkkakuopassa, mutta ei siihen luokkasodan lietsominen auta.