Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parempi väki tekee etätöitä

Vierailija
12.03.2020 |

Heikki Valkama: “Etätyö on paremman väen optio” – puolitoista miljoonaa suomalaista ei voi siirtyä etätöihin, oli korona tai ei.

https://yle.fi/uutiset/3-11251506

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin joku sanoi sen suoraan. Terveisiä liukuhihnalta.

Vierailija
2/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki eivät voi jäädä kotiin. Se on ohjeistus niille jotka voivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa maissa terveysviranomaiset suosittelevat etätöitä kaikille yrityksille. Myös Suomessa THL:n ohje on selkeä: Suosikaa etätöiden teettämistä.

Silti keskustelu etätyöstä koskee vain osaa työntekijöistä.

Toistaiseksi bussikuski ei voi noin vain jättää vuoroaan ajamatta ja jäädä kotiin virtuaalikuskiksi.

Sairaanhoitajan ja opettajankin on mentävä kohtaamaan potilaansa ja oppilaansa. Ellei koulua sitten suljeta karanteenin vuoksi.

Tarjoilijat, myyjät ja siivoojat ovat koko ajan tekemisissä vaihtuvien ihmisten kanssa ja siksi riskiryhmää. Silti he loistavat poissaolollaan julkisesta keskustelusta.

– Etätyö on paremman väen optio, sanoo Timo Piiroinen Palvelualojen ammattiliitosta.

Vierailija
4/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä parempaa väkeä.

En tee töitä ollenkaan😁

Vierailija
5/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus taas mitä alentuvaa p4skaa.

Vierailija
6/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kurjaa jos opiskelemalla on saanut itselleen pareman aseman? Aina sama kommarivingunta käynnissä: minulle myös vaikka en ole ansainnut. 

Vierailija
7/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes nykyään ihmiset pakotetaan toimistoihin töihin, kun kaiken pystyy tekee etänä, jopa kokoukset?

Ruuhkat, saasteet jne. vähenis.

Halvemmaksi tulisi työnantajalle, jos esim. vain 1/3 mahtuisi toimistoon ja aina loput 2/3 olisi kotona etätöissä. Ja tässä olisi sellainen kiertävä vuoro. Eli kaikki olis vuorollaan kotona tai toimistossa.

Silloin ei tarttis isoja toimistotiloja = selvää rahan säästöä.

Idean saa varastaa.

Vierailija
8/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että "parempi väki" tekee etätöitä, suojelee myös sitä "huonompaa väkeä" koronalta. Mitä vähemmän työpaikalla, julkisissa kulkuneuvoissa, samaan aikaan kaupoissa jne. on porukkaa, sitä pienempi on tartunnan mahdollisuus kaikilla. Noiden toimenpiteiden tarkoituksena ei ole suojella yksittäistä työntekijää, vaan hidastaa epidemian leviämistä ja pitää sairastuneiden kokonaismäärä minimissä sekä etenkin suojella sitä heikointa kansan osaa eli pitkäaikaissairaita ja vanhuksia, joille tuo tauti on oikeasti todella vaarallinen. Eli ap, vähän vähemmän taas omaan napaan tuijoittelua ja uhriutumista, ja vähän enemmän ajatusta kokonaisuuteen ja kanssaihmistenkin hyvinvointiin.

Vierailija
9/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi väkihän se on just sitä porukkaa joka reissaa ympäri maailmaa. Parempi onkin että ovat omassa karanteenissaan.

Vierailija
10/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä ja ihan kyllä koen olevani sitä "parempaa väkeä", vaikka etätöihin ei olekaan mahdollisuus. Ihan jotkut muut asiat siihen "paremmuuteen" vaikuttaa kuin työpaikka.

Vierailija
11/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa kurjaa jos opiskelemalla on saanut itselleen pareman aseman? Aina sama kommarivingunta käynnissä: minulle myös vaikka en ole ansainnut. 

Älä muuta sano. Minä tiesin etten halua 1. vuorotyötä, 2. viikonlopputöitä ja 3. työtä jossa minun on pakko olla fyysisesti paikalla koko ajan. Niinpä kouluttauduin sellaiseen ammattiin jossa noita ei vaadita. :)

Vierailija
12/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä ja ihan kyllä koen olevani sitä "parempaa väkeä", vaikka etätöihin ei olekaan mahdollisuus. Ihan jotkut muut asiat siihen "paremmuuteen" vaikuttaa kuin työpaikka.

No kyllä se juurikin on työpaikka ja siihen liittyen koulutus ja tulotaso joka tekee paremmaksi väeksi. Myyjä sitä ei todellakaan ole :D 

13/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa tylsää tehdä töitä kotona, onneksi olen huonompaa väkeä 😁

Vierailija
14/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen logistiikkasuunnittelija ja työn voisi tehdä etänä, mutta ainakaan vielä ei ole meidän porukka etätyön mahdollisuuteen herännyt. Sitä odotellessa...

Vierailija
15/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei se paikka, vaan se työ, mitä teet. Ajatustyö on paljon mielenkiintoisempaa, kuin vessojen siivous.

16/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan noinkaan mene.

Monissa asiantuntijatöissä hommia ei todellakaan voi tehdä etänä, esim. lääkärit.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan (etä)työtäni. Eikö huvita nousta aamulla aikaisin? Ei haittaa, voin tehdä töitä kotoa. Pomoa ei kiinnosta missä olen, kunhan työt tulee tehtyä.

18/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paikka, vaan se työ, mitä teet. Ajatustyö on paljon mielenkiintoisempaa, kuin vessojen siivous.

Mä en siivoa vessoja, vaan pyöritän laitteita 😃 Ihan parasta työtä 😍

Vierailija
19/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaduunit on pakko tehdä, kohta pääset sinäkin pesemään vessaa jos väkeä lakoaa kyllin 👍

Vierailija
20/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki eivät voi jäädä kotiin. Se on ohjeistus niille jotka voivat.

Onko siitä kovin paljon hyötyä, kun liukuhihnalla työskentelevien keskuudessa tauti tarttuu kuitenkin. Et sinä siellä etätyössä voi koko elämääsi viettää kuitenkaan.