Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita Koronan rajoitteet/karanteenit eivät haittaa yhtään?

Vierailija
12.03.2020 |

En matkustele, en käy yleisötapahtumissa enkä liiku kotoani juuri muuta kuin töihin, joka sekin on yksinäistä hommaa. Olen ihan onnellinen. Koronan rajoitteet ei tunnu missään, kuukausi pari, tai miksei vaikka vuosi karanteenissa menisi minulta ihan helposti. Varmasti heillä, jotka ovat sosiaalisia ja jotka matkustelevat paljon, on vaikeaa näiden rajoitteiden vuoksi, mutta itsellä ei tosiaan tunnu missään.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tulee ilkkumaan, kun toinen ihminen on peloissaan? Mahdat olla ylpeä itsestäsi. Oikein jaloista jaloin ihmisen ihannekuva.

Vierailija
22/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saisi olla tiukemmat rajoitteet. Myöhäistä itkeä kohta, kun mitään ei tehty. Muistakaa vaaleissa ketkä olivat päättäjinä. Säälin vanhuksia tässä välinpitämättömässä touhussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa sillä tavalla, että asun ulkomailla ja yksi isovanhemmistani on kovin sairas ja haluaisin nähdä hänet vielä. Minulla oli jo liput ostettuna, mutta nyt en tiedä onko minun mahdollista tai edes järkevää matkustaa.

Vierailija
24/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt koko elämäni noin ja olen viisikymppinen. En käy missään enkä matkustele. Työtkin etätöitä. Kestäköön karanteenit vaikka kymmenen vuotta mun puolesta.

Vierailija
25/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saisi olla tiukemmat rajoitteet. Myöhäistä itkeä kohta, kun mitään ei tehty. Muistakaa vaaleissa ketkä olivat päättäjinä. Säälin vanhuksia tässä välinpitämättömässä touhussa.

Attendohan antoi suosituksen ettei vanhusten luona vierailtaisi.

Lypsäviä lehmiä ei kannata tappaa koronalla.

Hallituksen tavoitteet ehkä hieman toiset?

Hoitajamitoitusta ei aiota saad kuntoon palkkaamalla lisää hoitajia vaan vähentämällä vanhusten määrää.

Vierailija
26/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin jo lastenlasten luona kyläilyjä. En halua tartuntoja puolin enkä toisin.

Me teimme päätöksen ettemme tule tapaamaan lapsiamme (aikuisia) tai heidän lapsiaan kunnes tilanne saadaan suomessa jollakin tavalla hallintaan.

Lastenlasten mukana siirtyvät kuitenkin kaikki mahdolliset taudit ihmisistä toisiin, sillä he ovat tekemisissä satojen ihmisten kanssa joka ikinen päviä kouluissa ja päiväkodeissa, eivätkä pieninä osaa vielä huolehtia tarpeeksi käsihygieniastaan.

Ja mitä siitä vaikka itse kuolisi, mutta jos tartuttaisin jotain tappavaa tautia lapsiini tai lastenlapsiini, en antaisi ikinä itselleni anteeksi.

Vierailija
27/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat vappusatasen lisäksi koronan.

Vierailija
28/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa.

Olen opintovapaalla ja voin opiskella etänä. Normi työssäni tapaan kymmeniä ellen satoja ihmisiä päivässä. Olen tyytyväinen että pääsin sieltä tauti pesästä juuri nyt ulos.

Toivon van että lapsen tarha laitettaisiin varmuuden vuoksi kiinni.

Vierailija
29/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Olen opintovapaalla ja voin opiskella etänä. Normi työssäni tapaan kymmeniä ellen satoja ihmisiä päivässä. Olen tyytyväinen että pääsin sieltä tauti pesästä juuri nyt ulos.

Toivon van että lapsen tarha laitettaisiin varmuuden vuoksi kiinni.

Mikset vaan ota lastasi kotihoitoon, jos kerran pystyt?

Vierailija
30/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa kohta 7 vuotta niin ei kai Koronan takia 2 kuukautta mitään tee.

Olen kotiäiti joka ei koskaan pääse minnekään, eikä se enää edes haittaa.

Kai sinä sentään kaupassa käyt?

Käytän Prisman kauppakassipalvelua jottei tarvitse ihmispaljoudessa oleskella. Tilaan siis netistä ostokseni lähimmän Prisman kylmälokeroon ja puoliso noutaa ne autolla sieltä.

Olet siis oikea kunnon perusteeton ja hysteerinen pelkuri.

Ohis....mä tilaan merran viikossa ostokseni Cittarista kotiinkuljetuksella ja olen tehnyt näin jo parin vuoden ajan. Etätöitä olen tehnyt jo monta vuotta. Ei liity koronaan millään tavalla vaan mukavuudenhaluuni. 

Vierailija
31/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa kohta 7 vuotta niin ei kai Koronan takia 2 kuukautta mitään tee.

Olen kotiäiti joka ei koskaan pääse minnekään, eikä se enää edes haittaa.

Kai sinä sentään kaupassa käyt?

Käytän Prisman kauppakassipalvelua jottei tarvitse ihmispaljoudessa oleskella. Tilaan siis netistä ostokseni lähimmän Prisman kylmälokeroon ja puoliso noutaa ne autolla sieltä.

Olet siis oikea kunnon perusteeton ja hysteerinen pelkuri.

Ohis....mä tilaan merran viikossa ostokseni Cittarista kotiinkuljetuksella ja olen tehnyt näin jo parin vuoden ajan. Etätöitä olen tehnyt jo monta vuotta. Ei liity koronaan millään tavalla vaan mukavuudenhaluuni. 

Siis kerran viikossa.

Vierailija
32/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin jo lastenlasten luona kyläilyjä. En halua tartuntoja puolin enkä toisin.

Me teimme päätöksen ettemme tule tapaamaan lapsiamme (aikuisia) tai heidän lapsiaan kunnes tilanne saadaan suomessa jollakin tavalla hallintaan.

Lastenlasten mukana siirtyvät kuitenkin kaikki mahdolliset taudit ihmisistä toisiin, sillä he ovat tekemisissä satojen ihmisten kanssa joka ikinen päviä kouluissa ja päiväkodeissa, eivätkä pieninä osaa vielä huolehtia tarpeeksi käsihygieniastaan.

Ja mitä siitä vaikka itse kuolisi, mutta jos tartuttaisin jotain tappavaa tautia lapsiini tai lastenlapsiini, en antaisi ikinä itselleni anteeksi.

Jos jompikumpi meistä saisi tartunnan ja kuolisi lasten/lastenlasten vierailun seurauksena, voisi olla hieman vaikeaa luoda normaalia suhdetta omiin jälkeläisiin puolison kuoleman jälkeen.

Vierailija
33/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksista nyt ei ole välitetty pskan vertaa tähänkään saakka! Suomi on kuule hirveä paikka vanheta, kyllä sen vanhustenhoidossa näkee. Ei resursseja kotihoitoon, ei laitospaikkoja, surkeat hoitajamitoitukset.

Toivottavasti itse saan lähteä ns saappaat jalassa.

Vierailija
34/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat vappusatasen lisäksi koronan.

Parempi satanen siirtolaisen kukkarossa kuin korona maksajan kehossa.

Uusia suomalaisia sananlaskuja.

Vierailija
35/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen tulee ilkkumaan, kun toinen ihminen on peloissaan? Mahdat olla ylpeä itsestäsi. Oikein jaloista jaloin ihmisen ihannekuva.

Miksi pelkäät rajoitteita/karanteenia?

Vierailija
36/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole karanteenissa mutta työ on siirtynyt nyt kokonaan etätyöksi kotona.

Ruoan tilaan kaupasta kotiin kuljetettuna ja jonkinlainen "karanteenivarasto" on hankittuna elintarvikkeita ja muita perustarvikkeita sille varalle että karanteeniin jouduttaisiin. 

Isovanhempia ei nyt käydä katsomassa, mutta soitellaan ja whatsapataan. Molemmilla mummoilla on autoimmuunisairauksia ja ikääkin.

Tilaan vanhemmilleni ruoan kaupasta kotiin ettei heidän tarvitse käydä kaupassa itse. Verkkokauppatilaus onnistuisi varmasti äidiltä (78 vee), mutta teen sen kun tottuneempi tekemään.

Voisin ottaa lapset pois koulusta ja opiskelemaan kotona vaikka Skypen tai Hangoutsin välityksellä mutta koulut vain eivät ole valmiita tähän.  Toistaiseksi siis käyvät koulua normaalisti. 

Vierailija
37/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei vaikuta juuri mitenkään. Ainoastaan kaupassakäynti arveluttaa. Muuten ei ole pakko poistua mihinkään muualle kuin töihin enkä edes välitä mistään tapahtumista yms.

Vierailija
38/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pelkkiä sohvaperunoita, jotka ei selvästikään koskaan harrasta esimerkiksi liikuntaa. 

Vierailija
39/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on pelkkiä sohvaperunoita, jotka ei selvästikään koskaan harrasta esimerkiksi liikuntaa. 

Ulkoilu on karanteenissakin sallittua, kunhan ei mene muiden ihmiste lähelle. 

Vierailija
40/41 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa todella paljon urheilukisojen peruminen. Talviurheilukausi jäi hieman kesken. Onneksi Kontiolahti sentään ehdittiin järjestää ennen kuin hysteria saavutti Suomen.

Kontiolahden ammuntahiihdot pitäisi järjestää ilman yleisöä. Paremmin telkarista näkee tilanteet kuin paikan päällä. Toivottavasti hallitus vielä reagoi ja kieltää kaikki yleisötapahtumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme