Mulla on krooninen yskä ja ihmiset kadulla kiertävät kaukaa
Mulla on siis ollut yskä jo kuukausikaupalla. Jos se tulee talvisaikaan, ei tahdo lähteä pois. Epäilen työpaikan sisäilmaongelmaa, joka ei liene paha, sillä ei se kesällä vaivaa. Ei siis hometta, vaan ilma on liian kuiva siellä ja se on yli-ilmastoitu.
Kommentit (5)
Mullakin on astmaattista yskää. Sinänsä kiva, että ruokakaupassa kukaan ei enää änge iholle kassajonossa tai muuallakaan.
Kunhan yskitte silti hihaan tai paperiin.
Ei kuitenkaan voi tietää vaikka olisitte oireettomia taudinlevittäjiä, ns. supertartuttajia.
T: itsekin astmaattinen köhijä
Miehelläni on myös pitkittynyt yskä. Yski vuoden vaihteen tienoolla viikkoja ja välillä pois ja nyt taas vähän yskii jälleen. Hän tupakoi ja työpaikan ilmanlaatu on heikko. Olen nyt kehoittanut häntä välttämästä esim. kaupassa hirveätä röhimistä jne koska voi herättää paheksuntaa ja pelkoakin. Tietysti sille kohtaukselle ei voi mitään kun se iskee ja yskä on todella pahan kuuluinen ja kaikuva joten kuuluu pitkän matkan päähän.
Syytä ei ole selvitetty ja tästä olen miehelleni vähän äkeänä koska voisihan tuo lääkäriinkin mennä asian tiimoilta.
Myös pikkulapset, jotka yskivät ja rohisevat voisi jättää kotiin kauppareissulla. He eivät osaa mitenkään hillitä yskää eikä yskiä haalarinhihaan.
Ylimääräinen tavaroiden räpeltäminen myös kuriin. Lapset karkkihyllyillä ja aikuiset hedelmälaareilla.
Minulla taas on allergiaoireita, jotka laukaisevat jatkuvan köhimisen. Tiedän tunteen.
Tähän aikaan vuodesta en yleensä kohteliaisuudesta käy elokuvissa yms. koska köhimiseni on varmasti häiritsevää (elokuvateattereiden ilmastointi vielä pahentaa asiaa), mutta nyt tuntuu, että pitäisi pysyä poissa julkisilta paikoilta kokonaan ettei aiheuta kanssaihmisissä ahdistusta :(