Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yksityiseen ultraan mennä?

26.06.2006 |

Kotikunnassani raskauden seurantaan kuuluu sekä niskaturvotusultra että rakenneultra. Molemmat ovat kylläkin maksullisia. Lisäksi saatetaan ultrata myöhemminkin (ilmaiseksi), jos tarve vaatii (ja minulla ilmeisesti vaatii, koska istukka on ainakin osittain kohdunsuun päällä). Ultrat tekee neuvolalääkäri ja valitettavasti en luota hänen ammattitaitoonsa tai ultralaitteen tasoon.

Niskaturvotusta ei saatu mitattua lainkaan pitkästä yrityksestä huolimatta. Vauvaa ei saatu kunnolla kuviin. Muutenkaan en kostunut tutkimuksesta juurikaan mitään. Paitsi tietenkin sain varmuuden siitä, että todellakin olen raskaana.

Rakenneultratutkimus kesti kokonaisuudessaan noin 7 minuuttia. Sain kuulla istukan paikan ja lääkäri ilmoitti näkevänsä virtsarakon, mutta muuten vauva oli kuulemma taas jotenkin huonossa asennossa eikä mitään nähnyt...

Tietenkin minua on jäänyt kovasti vaivaamaan, kun tutkimuksia ei ole kunnolla saatu tehtyä ja mietinkin, mahtaisiko olla hyötyä pistäytyä yksityisessä ultrassa? Vai pitäisikö minun luottaa tehtyihin tutkimuksiin ja siihen, että lääkäri on varmasti nähnyt paljon enemmän kuin on minulle kertonut? Nämä nyt tietysti ovat kysymyksiä, joihin en voi odottaakaan oikeaa vastausta. Lähinnä ehkä haluaisin tietää, oletteko muut olleet tyytyväisiä, kun olette menneet samantyyppisistä syistä yksityiselle ultrattavaksi.

Viikkoja on nyt noin 20. Mikäköhän olisi sopiva aika ultralle, jos sellaisen varaan? Mille viikoille asti rakenneultria tehdään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin ,tuo kuulostaa varsin ammattitaidottomalta hosumiselta. Kyllä se ultraus kestää vähintään parikymmentä minuuttia jos sen tekee kätilö,usein jopa puoli tuntia jos vauva ei ole yhteistyöhaluinen.

Naistenklinikalla ultraus kestää juuri niin kauan että kaikki tarpeellinen tosiaan nähdään; aivot,sydän,munuaiset,virtsarakko,raajat,selkäranka jne.

Vierailija
2/2 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut mennä ykisityiselle lääkärille 4D ultraan viikolla 24 tai 25. Se voisi olla yksi vaihtoehto sinullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla