Aiotko vähentää turhia ja ylimääräisiä menoja?
Koronaviruksen takia.
Esim. konsertit, tapahtumat, messut, leffat, harrastukset, hupiristeilyt, lomamatkat, kirjastot, ravintolat jne.?
Kommentit (17)
Kyllä vähennän. En mene mihinkään elokuviin, konsertteihin jne. Nämä eivät ole pakollisia. Pakko on käydä vain töissä ja kaupassa.
En aio matkustaa tänä vuonna vapaa-ajalla mieheni kanssa.
Teen vain työmatkoja jos on aivan pakko. Onneksi on verkkopalaverit olemassa sitäkin varten, vaikka aikaero meidän toimistojen välillä on suuri.
Konserttilippuja ei ole ostettu mihinkään, vielä.
Käyn vain kaupassa. Jätän hupishoppailut pois ja kaikki yleisötapahtumat. En mene mihinkään kahvilaan, teatteriin, museoon tms. Enkä myöskään matkusta yleisillä vaan käytän omaa autoa.
Olen jo lopettanut kokonaan:
kansalaisopiston harrastukset
ravintolat (mäkki, hese jne.)
leffat
teatterit
uimahalli
kirjasto
julkisilla liikkumisen
Käyn vain ruokakaupassa. Töitä ei ole.
En käy enää ostoskeskuksissa plus kaikki muu ylimääräinen jäänyt
Tässä elämässä ei ole mitään muuta pakkoa kuin maksaa veroja ja kuolla.
En vähennä, ellei toisin ohjeisteta. Ei-pakollisia menoja on lähinnä kirjasto kerran kuussa, bussilla ulkoilualeelle (metsään) meno pari kertaa kuussa ja satunnaiset ravintolakäynnit, ehkä 2 kertaa/3 kk.
En vähennä menoja. Olen ostanut keväälle ja kesälle jo kolme ulkomaanmatkaa ja jätän lähtemättä vain, jos UM kieltää matkustamisen tai kohteisiin tulee jotain merkittäviä liikkumisen rajoituksia tms tai jos lentoyhtiö tekee konkurssin. Teatterissa ja konserteissa aion käydä ihan kuten olen suunnitellutkin. Kirjastossa käyn 1-3 kertaa viikossa kuten tähänkin saakka, ja ulkona syön vähintään kerran viikossa kuten ennenkin.
Meidän oli tarkoitus lähteä kesällä ulkomaille. Nyt näyttää siltä, että emme ole lähdössä. Tosin, jos Korona kerkeää käymään meidän paikkakuntamme läpi ja muut maat tässä välissä, niin voi olla että kesällä lähdemmekin jonnekin.
Mietin lapsiamme ja sitä miten paljon he ovat kontakteissa sellaisten kanssa, jotka ovat ehkä olleet kontakteissa mahdollisten tartuttajien kanssa. Meidän paikkakunnalla on jo 1 ihminen laitettu karanteeniin, joten hyvin mahdollista, että kohta suljetaan meidän päiväkodit ja koulut.
En olisi uskonut, että se tulisi näin lähelle, kun kuitenkin asumme yli 100 km päässä pääkaupungista. No, eihän se paljoa vaadi, kun nämä siirtyvät kaupungista toiseen. Hmmm.
Vierailija kirjoitti:
En käy muutenkaan muualla kuin pikkukylän lähikaupassa ja avantouinnissa.
Mä en käy edes avantounnissa - hyiii, muutenkin aina paleltaa.
Kyllä, yritän olla saamatta tämän niin pitkään kuin mahdollista. Jos se tulee niin tulee, mutta ettei tulisi juuri silloin kun kaikille muillekkin kun sairaalat on täynnä.
Käyn tällä hetkellä pääasiassa enää töissä ja ruokakaupassa/pakolliset erikoisliikkeet. Ystäviä tapaan vielä normaalisti, paitsi jos ovat olleet epidemia-alueilla. Ulkoilen metsässä normaalisti. Mitään matkoja ym en varaa ja olen huolissani jo ystävän tulevista häistä ja omistani, jotka ovat loppukesästä.
Tarvittaessa pystyn siirymään lähes kokonan etätöihin ja olen varannus sen verran ruokaa kotiin, että kaupassa ei tarvitse käydä kuukauteen. Olen itse nuori risakiryhmäläinen ja välittömässä lähipiirissä on meitä useampi.
Vierailija kirjoitti:
Käyn vain kaupassa. Jätän hupishoppailut pois ja kaikki yleisötapahtumat. En mene mihinkään kahvilaan, teatteriin, museoon tms. Enkä myöskään matkusta yleisillä vaan käytän omaa autoa.
Museot pois? Harvoin niissä on ihmisiä massaksi asti.
En vähennä menoja koska ei ole mitään mistä vähentää. Opiskelen ja käyn ruokakaupassa. Muun ajan olen kotona.
En käy kuin lenkillä ja lähi K-marketissa muutenkaan. Mutta jo ajatuksen tasolla en tee mitään suunnitelmia paikkoihin missä on paljon ihmisiä. Esim. kirjastot ja isommat kauppakeskukset jne. Bussilla liikun vain kerran vuodessa koska kävelen kaikki matkat niin en mene nyt varsinkaan sinne bussiin jollei nyt ole ihan pakko esim. muun sairauden takia.
Kumppanille sanoin että kannattaa unohtaa kesälomamatkat jne eli varautua olemaan kodin tuntumassa koko kesäloma. Hän matkustelee vuosittain, itse en käy missään matkoilla muutenkaan.
En käy muutenkaan muualla kuin pikkukylän lähikaupassa ja avantouinnissa.