Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskollisuus tapailuvaiheessa

Vierailija
10.03.2020 |

Miten suhtautuisitte jos saisitte tietää että aloitettuasi tapailemaan miestä tämä olisi käynyt muiden naisten sängyssä kun " ei ollut varma tunteistaan"?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tapailuvaiheessa voi tapailla vaikka 2-3 ehdokasta samaan aikaan? Sehän on vain tapailuvaihe eikä mitään päätöksiä seurustelusta ole vielä tehty. 

Ehdokas, päätöstä seurustelusta... Eikö sinulla liity pariutumiseen ollenkaan tunteet? Omalla elämänkokemuksellani uskallan sanoa, että jos minulle on yhdentekevää olenko A:n, B:n vai C:n kanssa, niin kukaan heistä ei ole "vienyt minulta jalkoja alta". Eli en ole riittävästi kiinnostunut/ihastunut, jotta tutustumista kannattaisi jatkaa.

Parisuhde itsessään ei ole koskaan ollut minulle itsetarkoitus. Se on syntynyt siinä vaiheessa, kun on molemminpuolin ihastuttu ja rakastuttu. Ennen nykyisen puolisoni tapaamista meni 7-8 vuotta ilman, että tapasin ketään, kehen olisin ihastunut, eli kovin usein ei vastaan sellaisia ihmisiä tule, jotka herättävät kiinnostuksen. (Emme, muuten, ole koskaan liioin päättäneet seurustelusta. Seurustelua oli se aika, kun tutustuimme toisiimme, puhuimme, tutustuimme toistemme ystäviin ja sukulaisiin jne ennen yhteenmuuttoa. Sitten, kun olimme varmoja, että tämä on meille molemmille loppuelämän suhde, päätimme sitoutumisesta avoliittoon.)

Vierailija
22/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies voi tietää haluaako sinut jos ei ole testannut sänkytaitojasi ja pisteyttänyt niitä. Nää monen kanssa vehtaajat on just tämmösiä miehiä.

Oletko monen miehen kanssa perannut heidän pisteytyksiään? Tuntuu urbaanilta legendalta koko pisteytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapailu on kai jotain nykytrendien mukaista kevytheilastelua, jonka jokainen käsittää haluamallaan tavalla. Wanhan liiton ihmisenä olen täysin ulkona sellaisista kuvioista. Mielestäni kuitenkin siinä vaiheessa kun treffaillaan parisuhdekiinnostuksen merkeissä jotakuta, oletusarvoisesti keskitytään yhteen ihmiseen kerrallaan. Ei treffailla useita, saati sitten maata yhdessä. En tiedä voiko sitä uskollisuudeksi kutsua, jos nyt ei sen kummemmin ole sitouduttu, mutta lähinnä terveeksi järjeksi ja normaaliksi huomaavaisuudeksi. Mikä tahansa moneen suuntaan vehtaaminen voi aina olla toiselle loukkaavaa ja aiheuttaa epävarmuutta ja siksi pilata mahdollisesti hyvänkin suhteen tulevaisuuden. Eikä ihminen itsekään pysty kehittämään tunteita montaa kohtaan yhtä aikaa tai jos niitä on yhteen enemmän kuin muihin, on muiden suhteiden ylläpitäminen ja hakeminen väärin ja sotkevaa monella tapaa.

Vierailija
24/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin puolisoani pitkään, ainakin pari vuotta vuotta. Molemmilla oli muitakin ystäviä tuolla jaksolla. Mielestäni on todella outoa, että jotkut vaativat ja edellyttävät, jotakin lapsellista uskollisuutta jo tapailuvaiheessa. Eihän silloin ole vielä luvattu mitään.

Kasvakaa vähän ja hankkikaa kokemusta, niin on edes vähän tietoa elämästä!

Kuinka tuohon suhtautuu riippuu aika pitkälti siitä mitä etsii. Sinulla toimi tuo, mutta todennäköisesti olet alun alkaenkin hakenut jotain muuta kuin asiaan eri tavoin suhtautuvat.

Vierailija
25/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin puolisoani pitkään, ainakin pari vuotta vuotta. Molemmilla oli muitakin ystäviä tuolla jaksolla. Mielestäni on todella outoa, että jotkut vaativat ja edellyttävät, jotakin lapsellista uskollisuutta jo tapailuvaiheessa. Eihän silloin ole vielä luvattu mitään.

Kasvakaa vähän ja hankkikaa kokemusta, niin on edes vähän tietoa elämästä!

Minä kutsun tuollaista suhdetta FWB-suhteeksi. Nekin ovat täysin ok, mutta itselleni eri kategoriassa kuin rakkautta sisältävät seurustelusuhteet. En esimerkiksi ikinä esittelisi sukulaisilleni enkä luultavasti edes ystävilleni FWB-kumppaneita.

Vierailija
26/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tapailuvaiheessa voi tapailla vaikka 2-3 ehdokasta samaan aikaan? Sehän on vain tapailuvaihe eikä mitään päätöksiä seurustelusta ole vielä tehty. 

Sanoisin, että tuossa on kyse kilpailutuksesta. :)

Vierailija
27/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies voi tietää haluaako sinut jos ei ole testannut sänkytaitojasi ja pisteyttänyt niitä. Nää monen kanssa vehtaajat on just tämmösiä miehiä.

Oletko monen miehen kanssa perannut heidän pisteytyksiään? Tuntuu urbaanilta legendalta koko pisteytys.

En monen mutta sen verran kuitenkin että tiedän, ettei ole urbaania legendaa.

Vierailija
28/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään enää koskaan tavata miestä. Mitä järkeä? Jos on kiinnostunut, ei ole mitään haluja harrastaa seksiä tai vehdata jonkun muun kanssa. Kuvottava äijä:

Haluja voi olla, muttei niille pidä antaa periksi. Eikä ole sukupuolikysymys.

Vierailija
29/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos olisimme pitkään tapailailleet ja mies sanoisi (tai kuulisin muualta) tapailevansa muitakin minun lisäksi niin kyllähån se kertoo ettei kiinnostusta ole tarpeeksi. Minä en kyllä osaisi tapailla useampia yhtä aikaa mutta kyllä minun päässä on ajatus että mies saattaa hyvinkin tapailla muitakin minun lisäksi mutta luulisi että jos olemme jo jonkinaikaa tunteneet niin sitä keskitytään potenttiaalisimpaan ja muut tippuu kelkasta. Jos näin ei ole niin tuskin tulee olemaankaan.

Vierailija
30/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin epävarma siitä, mitä haluaa, kannattaa vielä muutama vuosi kasvaa kohti aikuisuutta. En jatkaisi.

Vierailija
31/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. Jos olisimme pitkään tapailailleet ja mies sanoisi (tai kuulisin muualta) tapailevansa muitakin minun lisäksi niin kyllähån se kertoo ettei kiinnostusta ole tarpeeksi. Minä en kyllä osaisi tapailla useampia yhtä aikaa mutta kyllä minun päässä on ajatus että mies saattaa hyvinkin tapailla muitakin minun lisäksi mutta luulisi että jos olemme jo jonkinaikaa tunteneet niin sitä keskitytään potenttiaalisimpaan ja muut tippuu kelkasta. Jos näin ei ole niin tuskin tulee olemaankaan.

Mitä se pitkään tapailu kellekin on ja milloin se muuttuu seurusteluksi. Moni testaa kumppaniehdokasta pitkällä tapailulla, jossa olettaa olevan parisuhteen velvollisuudet, eli uskollisuus, muttei oikeuksia, eli seksiä. Voi sitten tulla ikävänä yllätyksenä, ettei kakkua voi samaan aikaan sekä syödä, että säästää.

Vierailija
32/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä suhteita jotka on lähteneet avoimesta tilanteesta on ollut mahdotonta enää muuttaa eksklusiivisiksi, eli ehkä kyse on siitä että että ei ole lähtökohtaisesti ollut tarpeeksi tunteita. kaikki pidemmät suhteet on lähteneet niin voimakkaasta latauksesta että ei olisi tullut mieleenkään pyörittää muita ihmisiä siinä sivussa. varmaan joku voi ajatella eri tavalla, mutta pidän sitä silti mielenkiinnon tai tunteen mittarina miten toinen huomionsa alkuvaiheessa jakaa, tai toisaalta miten sen itse jaan.

Vierailija
33/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsellä suhteita jotka on lähteneet avoimesta tilanteesta on ollut mahdotonta enää muuttaa eksklusiivisiksi, eli ehkä kyse on siitä että että ei ole lähtökohtaisesti ollut tarpeeksi tunteita. kaikki pidemmät suhteet on lähteneet niin voimakkaasta latauksesta että ei olisi tullut mieleenkään pyörittää muita ihmisiä siinä sivussa. varmaan joku voi ajatella eri tavalla, mutta pidän sitä silti mielenkiinnon tai tunteen mittarina miten toinen huomionsa alkuvaiheessa jakaa, tai toisaalta miten sen itse jaan.

Taitaa olla aika tunneköyhiä parisuhteeseen tyytyjiä nämä pitkään tapailevat, tunteistaan epävarmat ihmiset.

Vierailija
34/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta monille tapailuvaihe tarkoittaa ettei ole seksiä. Tapailu muuttuu seurusteluksi seksin myötä. Kannattaa varmistaa, että kumppaniehdokas ajattelee ja toimii samoin. En edes tapailisi ihmistä , joka panee toisia. Mkä järki tällaisrssa suhteessa olisi?

Vierailija
35/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti omalle kohdallesi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pitkään tapailu kellekin on ja milloin se muuttuu seurusteluksi. Moni testaa kumppaniehdokasta pitkällä tapailulla, jossa olettaa olevan parisuhteen velvollisuudet, eli uskollisuus, muttei oikeuksia, eli seksiä. Voi sitten tulla ikävänä yllätyksenä, ettei kakkua voi samaan aikaan sekä syödä, että säästää.

Jos tapailukumppani ei pysty olemaan ilman seksiä toisten kanssa tapailuvaiheessa niin eipä ole menetys ettei suhde seksiin ja seurusteluun asti koskaan kehity. Tuollainen sarjapanija on arvoiltaan niin eri sivulla, että sitä parempi , mitä aikaisemmin se tulee esille. Kumpikaan ei tuhlaa aikaansa.

Vierailija
36/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tapailukumppani ei pysty olemaan ilman seksiä toisten kanssa tapailuvaiheessa niin eipä ole menetys ettei suhde seksiin ja seurusteluun asti koskaan kehity. Tuollainen sarjapanija on arvoiltaan niin eri sivulla, että sitä parempi , mitä aikaisemmin se tulee esille. Kumpikaan ei tuhlaa aikaansa.

Siksipä olen hankkiutunut näistä testailijoista aina pikaisesti eroon. Jostain syystä osa niistä olisi siinä vaiheessa kuitenkin suostunut seksiin. Eikö olekin kummallista?

Vierailija
37/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko mies jotenkin luvannut 'uskollisuutta'? Jos ei ole, niin turha sitä on sitten odottaakaan. Ei kai joku 'tapailu' ole vielä mitään sitoutumista, puolin eikä toisin. (Tosin en kyllä oikein edes ymmärrä mitä 'tapailu' tarkoittaa, mutta ei kuulosta kovin vakiutuneelta.) Eli sanoisin että mies saa elää elämäänsä niin kuin parhaaksi katsoo. Ja jos tämä ei sovi AP:n pirtaan niin ainahan voi lopettaa sen 'tapailun'.

Vierailija
38/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minua kuvottaisi ajatuskin harrastaa seksiä miehen kanssa, jolla on samanaikaisesti useampi nainen kierroksessa. Milloin kukakin olisi hänen sängyssään. En todellakaan haluaisi olla yksi niistä naisista, vaan jos minun kanssa fyysiselle asteelle etenee, edellytän että olen sitten ainoa. Onhan mieskin sitä minulle.

Vierailija
39/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko mies jotenkin luvannut 'uskollisuutta'? Jos ei ole, niin turha sitä on sitten odottaakaan. Ei kai joku 'tapailu' ole vielä mitään sitoutumista, puolin eikä toisin. (Tosin en kyllä oikein edes ymmärrä mitä 'tapailu' tarkoittaa, mutta ei kuulosta kovin vakiutuneelta.) Eli sanoisin että mies saa elää elämäänsä niin kuin parhaaksi katsoo. Ja jos tämä ei sovi AP:n pirtaan niin ainahan voi lopettaa sen 'tapailun'.

Jos jotain olen oppinut niin sen, että näistä asioista kannattaa keskustella mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Jos arvot on molemmilla ihan päinvastaiset, aikaa on turha tuhlata siihen juttuun. Tässä asiassa olen sitä mieltä, että samanlaiset sopivat parhaiten yhteen. Jokainen tosiaan saa elää elämäänsä kuten itse haluaa.

Vierailija
40/41 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en kyllä olisi katsellut tapailuvaiheessa ympäriinsä naiskentelevaa tyttöystäväehdokasta sekuntiakaan. Mutta tietysti meitä on moneen junaan ja hyvä, että jokaiselle on ottajansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi