Pääseekö WC-passilla jonon ohi lentokoneen vessassa?
Onko tietoa pääseekö WC-passilla jonon ohi lentokoneen vessassa?
Kommentit (27)
Ei wc-passi mikään ”etuilupassi” ole.
Kenelläkään ei ole mitään velvoitetta päästää ketään edelleen vessajonossa oltiin sitten missä vain. Kenelläkään ei myöskään ole mitään velvoitetta päästää ketään esimerkiksi yrityksensä tai työpaikkansa vessaan.
Toki kuitenkin normaalit ihmiset päästävät kiireesti vessaa tarvitsevan asioilleen, jos se suinkin on mahdollista. Minulle on ainakin tällaisessa tilanteessa ihan sama, onko henkilöllä passia vai ei. Kenelle tahansa voi käydä niin, että tarvitsee vessaa minuutin sisällä. Minulle ei ole väliä, ryntääkö ohitseni IBS-potilas vai ruokamyrkytyksen saanut.
Käsittääkseni passin tarkoitus on helpottaa tilanteen selittämistä. Mikään laki tai virallinen asiakirja se ei ole.
Pääsee jos pyydät ja edessä olevat päästää. Ketään et voi kuitenkaan pakottaa päästämään sinua ensin vessaan.
Minusta voimakeinoja saa käyttää, jos passia ei kunnioiteta ja päästetä jonon ohitse ä
Suurin osa ihmisistä ei ole edes kuullut kyseisestä passista, varsinkaan ulkomaalaiset.
Tietenkin päästän, kunhan ensin passin haltija vielä todistaa henkilöllisyytensä viranomaisen myöntämällä henkilöllisyystodistuksella, kuten henkilökortti tai passi. Ajokortti ei käy, se kun ei ole henkilöllisyystodistus. Jos henkilöllisyys täsmää ja vessakortti läpäisee aitoustarkastuksen, on minut täysi oikeus jonossa ohittaa.
Passin haltijan tulee myös todistaa, että hänellä on todellinen kiire vessaan. Todisteeksi käy esim. tukeva tuoksu tai lahkeesta valuva tavara.
Wc-passilla saa nenänsä kipeäksi, ei muuta.
Minullakin saattaa olla tarve päästä sinne vessaan ja vähän helvetin äkkiä vaikka vessapassia en omistakaan.
En siis välttämättä päästä ketään ohitseni.
Parempi että sinulla valuu löysä paska pitkin lahjetta kuin että se valuisi minulla.
Aika törkeää jos ihmiset ei päästä. Jotenkin halveksuttavaa, jos ei sen verran voi ajatella toisia.
Kymppikerhoon pääsee lentoemonkanssa
Et ainakaan mun ohitseni jos mulla on oikeasti kova hätä. Sori ny.
Villi veikkaukseni. Vesaapassilaiset eivät matkusta lentokoneella. Tai jos matkustavat, paastoavat sitä ennen.
Lentokoneissa on usein useampi kuin se yksi vessa, toisessa päässä on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää jos ihmiset ei päästä. Jotenkin halveksuttavaa, jos ei sen verran voi ajatella toisia.
Ai törkeää silloinkin kun passilainen pyrkii toisen passilaisen edelle?
En ollut koskaan ennen kuullut mistään vessapassista, termi tuli ensimmäisen kerran vastaan tällä palstalla. Miltä tällainen passi näyttää? Mikä taho sen myöntää? Onko olemassa kansainvälistä vessapassia?
Nyt koronan aikana ei juuri kukaan lennä, lentokoneet on lähes tyhjät joten mitään vessajonoja ei nyt ole. Kysymyksesi on nyt ihan turha joten siitä vaan huoletta lennolle jo huomenna.
Istuimen selkänojan taskussa on ne pienet paperipussit juuri näitä tilanteita varten.
Ei, siellä pitää töräyttää ikkunasta pihalle.