Corona, influenssa... kodin hätävara, mitä mun pitää ostaa?
Mähän siis elän ja asun yksin, joten kukaan ei tule jeesimään, jos sairastun kunnolla. Eli ajattelin, että käyn siis kaupassa ja apteekissa. Alan tekemään siis ostoslistaa, mitä suosittelette ostamaan?
Kommentit (12)
Hygieniatarvikkeet:
- käsidesi
- saippua
- shampoo, hoitoaine, jne.
- vartalovoiteet, kosteusvoide, jne.
- hammastahnaa
- wc-paperia
Ruokaa:
- tölkkiruokaa (tonnikalaa, jne.)
- riisiä, pastaa, linssejä...
- hunaja auttaa makeanhimoon, ja sisältää lukuisia positiviisia ominaisuuksia jotka auttavat taistelemaan normiflunssaa vastaan
- jos omistat pakastimen, niin kannattaa täydentää esim. wokkivihanneksilla, mustikoilla, jne.
- ehkä pullotettua vettä / vissyä ainakin muutama hätävaraksi
Hae apteekista riittävästi lääkkeitä jos käytät säännöllisesti jotain, myös C-vitamiini- ja särkylääkevarastoja kannattaa vahvistaa.
Voi Jeesus voiko tuo totta, Provo!
Sellaista säilyvää ruokaa mitä muutenkin syöt, esim pastaa, pakastevihanneksia, papuja jne. ja hyvä varmaan olla jotain superhelppoa siltä varalta ettei jaksa ruokaa tehdä pahimpina päivinä, eli valmisruokaa jolle riittää lämmitys. Särkylääkettä niin että riittäisi sairastaessa.
Perustumien lisäksi jotain herkkuja, jotka piristää mieltä. Ei siis mitään herkkumässäilyjä, mutta vähän jotain.
Näkkileipää. Leivontatarpeet.
Lukemista. Pari tiiliskivikirjaa. Käsityötarpeita. Ehkä joku hyvä dvdelokuva.
Vttu katso jostain niistä sadasta muusta ketjusta täällä missä kysellään samaa asiaa. Ärsyttää tyhmät ihmiset.
Kuumemittari, särkylääkkeitä, ehkä jotain sinkkiä, c-vitamiinia yms jos uskot sellaisten voimaan flunssassa.
Hyvin säilyviä ruokia, joista pidät ja joita söisit muutenkin. Riisiä, pastaa, puurohiutaleita, säilykkeitä. Mausteita ja maustekastikkeita (ketsuppia, soijaa, chilikastiketta), joilla saa makua yksinkertaisiin ruokiin. Viinimarjamehua, muitakin laimennettavia mehuja - kuumeessa pitää juoda paljon, ja pelkkä vesi voi jossain vaiheessa tökkiä. Näkkäriä, hapankorppuja yms. Teetä ja/tai kahvia, jos juot niitä. Itse ostaisin myös keksejä, karkkia yms herkkuja - jos muu ruoka ei maistu, yleensä tuollaista saa syötyä, kunnes vointi paranee.
Nenäliinoja, vessapaperia, hygieniatuotteita (siteet, shampoot yms), joita käytät arjessasi. Perusvarasto kodin siivousaineita. Mahdollisten lemmikkien tarvitsemat ruuat ja kissanhiekat yms.
Vierailija kirjoitti:
Vttu katso jostain niistä sadasta muusta ketjusta täällä missä kysellään samaa asiaa. Ärsyttää tyhmät ihmiset.
Olet samanmoinen, eli tyhmä ihminen, sen lisäksi olet ilkeä. Harva jaksaa susta edes ärsyyntyä.
Kiitos kaikille, saan toimivan listan hetkessä ja pääsen kauppaan ja apteekkiin, kuumemittariakaan mulla ei ole :D
Juuri luin jostakin Ibuprofeiinin olevan hyvä lääke olla varastossa, koska se on nimenomaan tulehdukseen tehoavaa särkylääkettä. Parasetamoli ei tehoa tulehduksiin.
Itselläni on varastossa pussiin pakattuja säilyviä keittoja. Ne on helpoista helpointa ruokaa. Tarvitsee vain lämmittää, ja tarpeen vaatiessa niitä voi tottakai syödä huoneenlämpöisenä. Samalla saa ruuan mukana nestettä.
Myös jotain säilyviä herkkuja kannattaa varastoida, vaikkapa keksejä, vaikka ei muuten niin makeasta välittäisikään. Sairaana ollessa voi mieli muuttua, ja erilaiset uudet maut piristävät mielialaa.
C-vitamiinia ja särkylääkkeitä. Itse olen täällä Italiassa. En tavallisesti käytä kuin harvoin paracetamolia ja minulla oli vajaa pakkaus kotona mutta tämä kotona oleminen on lyönyt niskat jumiin ja selän että menee ihan joka päivä lääkettä kun jumit säteilee päähän. Mietin mistä saisi lisää kun en halua mennä apteekkiin. Ihan sellaista varautumista. Kannattaa. C-vitamiinitkin hupenee kuukaudessa pian.
Niitä ruokia mistä tykkäät ja tee niitä valmiiksi pakkaseen. Särkylääkettä.
Toinen vaihtoehto on ostaa hyvin säilyviä ruokia, kuten vaikka riisiä, pastaa, , tomaattimurskaa, liha-/ kala-/ kasvissäilykkeitä.
Jos juot teetä ja kahvia, niitä.