Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin sain hiuksista parempikuntoiset

Vierailija
09.03.2020 |

En tod. Kuvitellutkaan koskaan, että luopuisin tavallisista kaupan shampoista, mutta niin vain sitten kävi.
Mutta kaikki johtuu siitä, kun tutustuin mun aviomieheeni.
Hän kertoi että oli kärsinyt hilseilevästä päästä vuosia, mutta hilse lähti, kun oli alkanut pestä soodalla ja etikalla päänsä.

No minä sitä sivusta seurasin pitkään, kun pesi päätänsä näillä aineilla, ja ajattelin että mun päähän ei voi auttaa tuollaset.

Omat hiukset olin pilannu jatkuvalla tupeeramisella, kun yritin saada hiuksista vähän tuuheamman näköiset. Hiuksia irtoili päästä ja oli kuolleen näköset, hauraat haivenet.

Noh, sitten eräänä saunailtana annoin miehelleni luvan pestä pääni soodalla ja etikalla.
Olin kyllä tosi epäluulonen, vaikka näinhän minä, miten ihanat pehmeät kiharat omalla rakkaalla oli.

No pesun jälkeen kun olin kuivannut hiukset, ne olikin pehmeät ja sileät. Kivan tuntuiset, huomasin eron itseasiassa jo kun sen etikan oli huuhdeltu pois, niin hiukset olivat pehmeät.

Oon joutunut käyttämään kaikkia muotovaahtoja aina, koska ilman niitä hiukset vain roikkuu päätä myöten rumasti.
Oon toivonut että kun voisin vain antaa hiusten olla ilman mitään tököttejä.

Aloin käyttämään tuon jälkeen soodaa ja etikkaa, mutta pari kertaa välillä kokeilin tavallista shampoota. Jouduin kuitenkin toteamaan, että shampoolla ei vaan tule sellaisia hiuksia kuin soodalla, ja niinpä luovuin shampoosta kokonaan.

Edelleen käytin muotov. Ja taistelin hiusten kanssa, koska oli pakko saada niistä paksumman näköiset.
Hiuksia myös irtoili aikast paljon.

Sitten löysin netistä juttua ruisjauhosta, ja päätin kokeilla. Ja tykästyin heti.
Ruisjauholla hiuksistani tuli paksun ja tuuhean tuntuiset.
En myöskään tarvinnut hoitoaineita lisäksi, vaan pelkillä jauhoilla hiukset näytti ja tuntu hyviltä.

Näistä meni jonkun aikaa, niin löysin netistä juttua rosmariiniöljystä, että se vähentäisi hiustenlähtöä.

Ostin pienen pullon rosmariiniöljyä, ja kyllä se vaan toimi. Oli valtava ero muutaman kerran jälkeen, kun hiuksia ei enää lähtenyt niinkuin ennen.
Rosmariiniöljy jäi myöskin käyttöön, ja nykyään teemme mieheni kanssa itse öljyä. Se on ihan hauskaa ja helppoa ja halvempaa.

Nyt kun olen jo muutamia kuukausia näitä käyttänyt, voin sanoa että hiukseni ovat terveemmät,paksummat ja mikä parasta, voin aina välillä vain kuivata hiukseni ja jättää muotovaahdot pois, ja hiukset eivät vain roiku rumasti päätä myöten, eikä tarvi jatkuvasti tupeeramalla pilata hiuksia.
Nyt saatan pari kertaa viikossa tehdä öljyhoitoja hiuksille, rosmariinin lisäksi käytän hiusten pituuksiin kookosöljyä.
Annan öljyjen olla mahollisimman kauan ja pesen sitten ruokasoodalla ja jauhoilla pois.
Annan näittenkin vaikuttaa päässä jonkin aikaa, en heti pese pous.

Tässäpä tämä pieni tarinani siitä, miten hiuksista tuli paremmat,
Toivottavasti oli jollekin apua. :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoosta siirtyminen palashampooseen muutti mun hiuksia niin, että kampaajakin huomasi eron.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme