Laihdutus kesken, edelleen läski, miten kestää kommentit itsevarmuutta menettämättä?
Olen pudottamassa merkittävän suurta ylipainoa, BMI aloittaessa 36, nyt noin 30. Olen kaventunut silmin nähden, mutta olen tietenkin edelleen lihava. Tätä vaihetta en osannut ajatella näin vaikeaksi kun aloitin projektin. Tarvitsen tsemppiä ja apua.
Kävin terveystarkastuksessa, jossa sain kovat moitteet ylipainon vaaroista, ja että minun tulee laihduttaa, ja muuttaa elämäntapoja jos aion elää terveen keski-iän. Kerroin, että olen viimeisen puolen vuoden aikana pudottanut painoa paljon, vyötäröltä lähtenyt yli 10 cm, ja verenpaine on normalisoitunut täysin. Senkin kanssa oli aiemmin ongelmia. Elämäntapani olen laittanut uuteen uskoon. Terkkari ja myöhemmin lääkäri jatkoivat kuitenkin jankuttamista lihavuudestani. Tätä samaa saattaa kuulla muuallakin, "sinä oletkin vähän pyöreän sorttinen, ajattele terveyttäsi, kävisit edes kävelemässä silloin tällöin, voin lähteä tueksi jne.". Tämä on hirveän nöyryyttävää, minua ei edes uskota kun kerron saavutuksistani. Kymmenien kilojen ylipaino ei voi pudota hetkessä, nyt olen tehnyt elämänmuutosta 4 kk ajan.
Koko painonpudotukseni alkoi halusta elää pitkään ja mahdollisimman terveenä. Se on edelleen suurin motivaattorini. Minua kohtellaan kuitenkin jatkuvasti niin, kuin en ymmärtäisi koko asiaa. Auttakaa, ennen kuin menen ahtamaan itseni täyteen pitsaa ja haistattamaan v tut koko maailmalle.
Kommentit (9)
Samaa olen kuullut.. Kuitenkin tuo että ihan varta vasten sitten ahmisi on melko infantiili puolustuskeino, vai mitä? Ihan kuin terkkarit ja muut olisi vanhempia joita vastaan kapinoi. Itseään vartenhan me laihduta. me emmekä terkkarien hyväksyntää saadaksemme?
Hymyilet vaan kommenteille ja mieti että vieläpä näätte.
Jatka vain samaan malliin. Olet jo huimasti painoa pudottanut,ole ylpeä itsestäsi! Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ei sun maailmalle tarvi haistattaa vaan noille. Pidä puolesi! Jos olet kertonut saavutuksistasi ja silti laidutussaarna jatkuu, korotat ääntä ja sanot onko vika kuulossa vai ymmärryksessä, tästä aiheesta ei tarvitse enää jauhaa.
Juuri näin! Samanlaista pskaa nuo jauhaa kaikille
Itse saisin tuosta entistä kovemman halun näyttää, että pystyn siihen. Miksi vahingoittaisit itseäsi enää ahmimalla? Olet tehnyt sitä jo ihan tarpeeksi että tiedät sen olevan huono ratkaisu. Nyt on aika pitää kiinni päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen kuullut.. Kuitenkin tuo että ihan varta vasten sitten ahmisi on melko infantiili puolustuskeino, vai mitä? Ihan kuin terkkarit ja muut olisi vanhempia joita vastaan kapinoi. Itseään vartenhan me laihduta. me emmekä terkkarien hyväksyntää saadaksemme?
Minulla ylipaino liittyy vahvasti mielen vääristymiin, eli psyk. puolen juttuja. Kaoottinen kiintymyssuhde, äidin syömishäiriö, jota hän heijasti minuun syöttämällä ensin lihavaksi ja sitten haukkumalla. Lopulta hylkäsi kokonaan. Epäkypsät reaktiomallit tulevat varmasti päästäni, kiitos kun kirjoitit tuon, taas helpompi tunnistaa itse.
Kiitos myös muille.
Toista, että olet jo laihduttanut ja olet edelleen jatkamassa. Lääkärit aina sanoo, että jo 10% painonpudotus on tärkeä keskivartalolihavuuden hoidossa, ja sinä olet jo sen tehnyt. Tsemppiä!
Tsemppiä! Yritä keskittyä vain siihen, missä olet ja tiedät itse olevasi eli hyvässä vauhdissa suunnitelmasi suhteen.
Näytä niille!! 💪🏻 Tuollaiset mulkut voi jättää omaan arvoonsa. Ymmärrettävää tietysti että se on vaikeaa, mutta älä anna periksi. Tsemppiä kovasti täältä, uskon että pystyt siihen varmasti!
Ei sun maailmalle tarvi haistattaa vaan noille. Pidä puolesi! Jos olet kertonut saavutuksistasi ja silti laidutussaarna jatkuu, korotat ääntä ja sanot onko vika kuulossa vai ymmärryksessä, tästä aiheesta ei tarvitse enää jauhaa.