Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi elämä alkaa huomenna - mutta miten?

Feenikslintu
08.03.2020 |

Elämä retuperällä, ei yhtään hallinnassa. En jaksa tehdä mitään, tuijotan puhelinta, mutta sielläkään ei ole edes mitään kiinnostavaa selailtavaa, kunhan tavan vuoksi näppäilen. Opinnot jäissä kun en saa aikaiseksi, koti on kuin kaatopaikka. Ihmissuhteet kärsii kun en voi päästää tänne kaaokseen vieraita, enkä viitsi lähteä ihmisten ilmoillekaan. En jaksa huolehtia itsestänikään joten ylipainoa on kertynyt ja näytän hirveältä, siksi ei näy ihmisten ilmoilla.

Nyt pitäisi saada elämä kuntoon, energiaa päiviin ja vanha minä takaisin. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan <3

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka sillä, että menet suihkuun.

Vierailija
2/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi siivoat kämpän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelin pois. Ensin vaikka edes tunniksi. Etkä avaa telkkua myöskään.

Vierailija
4/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä elät? Käytkö töissä? Opintotuki loppuu, jos ei saa opiskeltua. No, suihku ja siivous kuulostavat hyviltä aluilta. Koeta nousta, jos pystyt. Hae apua, jos et yksin onnistu.

Vierailija
5/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Minun pitäisi ryhtyä samaan.

Haastan sut siivoamaan yhden huoneen ja tekemään huomenna aamulla itsellesi monipuolista ja terveellistä aamupalaa. :)

Vierailija
6/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja, kiitos ymmärryksestä vastanneille! Juuri tuollaiset pienet, konkreettiset askeleet helpottaa toimimista. Ei tunnu niin ylitsepääsemättömältä. Käyn osa-aikatyössä ja raha-asiat on onneksi kunnossa. Varmaan ainoa osa-alue jonka olen hoitanut ja hallinnut hyvin. Eli mitään avaamattomia laskupinoja tai velanperijöitä oven takana ei ole luojan kiitos!

Vierailija
7/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaa se luuri paskaksi. 

Zinc

Vierailija
8/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olis hyvä terveellinen aamupala? Puurohiutaleetkin on loppu kun en oo jaksanut käydä kaupassa. Ennen laadin mielelläni ostoslistoja ja suunnittelin ruokailua, nyt sekin tuntuu uuvuttavalta työltä. Pitäisi keksiä jotakin helppoa ja terveellistä ruokaa niin tulisi syötyä terveellisemmin myös silloin kun ei jaksa kokata. Puhelimen tuijottelu kuulostaa kyllä niin typerältä kun tämäkin viestiketju eli yritys hakea apua ja saada vertaistukea on varmasti järkevintä mitä oon puhelimella tehnyt kuukausiin.

Vierailija
9/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Tosin tänään päätin että putsaan lattiakaivot ennen saunomista. Kloriitti jo valmiina. En ole putsannut kertaakaan kunnolla koko tässä asumisen aikana...

Vierailija
10/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro olis kyllä hyvä, halpa ja helppo aamupala. Siihen päälle voisilmä, niin aah ainakin itselle maistuu. Liiterin moniviljahiutaleet on paras.

Vierailija
11/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkia sua, oon melko rappiolla.

Vierailija
12/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feenikslintu kirjoitti:

Mikähän olis hyvä terveellinen aamupala? Puurohiutaleetkin on loppu kun en oo jaksanut käydä kaupassa. Ennen laadin mielelläni ostoslistoja ja suunnittelin ruokailua, nyt sekin tuntuu uuvuttavalta työltä. Pitäisi keksiä jotakin helppoa ja terveellistä ruokaa niin tulisi syötyä terveellisemmin myös silloin kun ei jaksa kokata. Puhelimen tuijottelu kuulostaa kyllä niin typerältä kun tämäkin viestiketju eli yritys hakea apua ja saada vertaistukea on varmasti järkevintä mitä oon puhelimella tehnyt kuukausiin.

Hmm! Paha kysymys. Helpottaisi heti, jos tietäisi, mitä sulta löytyy kaapeista valmiiksi tai ehtisitkö tänään vielä käväistä kaupassa.

Tosiaan alkaa minullakin kaapit olla täyttämisen tarpeessa, mutta huominen varmaan polkaistaan käyntiin vähäsokerisella myslillä, pakastemarjoilla ja hedelmillä, kahvia unohtamatta.

On muuten tuo ostoslistan ylläpito tullut nykyään helpoksi, kun puhelimen muistiinpanosovellukseen voi tehdä listan ja täpätä ✅-merkillä kaiken tarvittavan.

Vierailija
13/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi lista huomiseksi:

1. Aamupal

2. Siivoa keittiö

3. Tee ostoslista ( kana, kaali sipuli wokki) nopea ja terveellinen

4. Käy kaupassa

5.Tee ruoka ja syö

6. Ota lepohetki

7. Lähde pienelle kävelylle

8. Syö loput

9. Katso pyykit, pese ainakin koneellinen

10. Vaihda lakanat

11. Käy suihkussa

12. Mene nukkumaan puhtaisiin lakanoihin

Lepohetki on hyvä, lue kirjaa. Kun siivoat niin laita hyvää musiikkia.

Joka päivään yksi palkinto, vaikka pieni tumma suklaa.

Tee tehtävistä hauskoja, musiikki soimaan samalla kun teet jotain.

Vierailija
14/15 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni oli toki haastaa ap, mutta päädyinkin itse siivoamaan olohuoneen, joka todella oli siivouksen tarpeessa. 💪 Nyt on voittajafiilis.

Hyvää yötä Mammoille ja toimeliasta alkavaa viikkoa!

t. vitonen

Vierailija
15/15 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Tosin tänään päätin että putsaan lattiakaivot ennen saunomista. Kloriitti jo valmiina. En ole putsannut kertaakaan kunnolla koko tässä asumisen aikana...

Sain kun sainkin tämän tehtyä. Ei ollut edes niin paha kuin olisi voinut odottaa. Tuli hyvä mieli tuostakin pienestä. :)

Tänäänkin olen ollut ahkerana. Koko aamupäivän tein erästä työtä jota olen vältellyt laiskuuttani. Nyt kävelylle mars!

Tää keskustelu on nyt aiheesta "anonyymien henkilökohtainen blogi - kuinka muutin elämäni".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi