Astma ja koirakuume, puhukaa mulle järkeä :(
Meillä on kyllä vuosia sitten ollut villakoira ja nyt huomaa kun sitä ei enää ole, että olo on huomattavasti parempi eikä järjellä ajateltuna koira koskaan tule kysymykseen. Mutta kun haluaisin niin :(
Onko nykyään parempia lääkkeitä, siedätystä? Ei taida olla muutenkaan enää suoraa kieltoa lemmikin hankintaan kuten ennen?
Kommentit (29)
Mun äidillä on ollut astma kohta 30 vuotta ja hänellä on koiria ja kissoja ollut silti aina. Eikä mitään allergiahelppoja eläimiä vaan koirat on pohjavillaisia, jotka tiputtaa jatkuvasti jonkinverran karvaa ja hilsettä. Kissatkin ihan perus maatiaisia.
Kaikilla mun tuntemilla astmaatikoilla on koira, mutta ilmeisesti sinulla astma ei ole tasapainossa?
No mulla on ollut koira nyt 13 vuotta astmasta huolimatta.Ei ole oireita. Astmalääkkeinä mulla on beclomet ja ventoline, astma on ollut ihan hyvin tasapainossa jo vuosia.Mutta ehkä ensin kannattaisi ottaa selvää,oletko allerginen koirille, astmaja allergiahan eivät ole mitään synonymeja kuitenkaan.
Meillä on 2 koiraa, kissa, hevosia ja lehmiä. Ja mulla astma.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperheessä yhdellä on astma ja hän saa oireita muista roduista paitsi labradoodeleista.
Aina ollut rotuja, joista väitetään että ko.
rotu sopii allergiakotiin. Nyt se on Labradoodle. Muutaman vuoden altistus näyttää sen onko koiralle allerginen. Ei vähäinen allergia heti ilmaannu. Kyllä sanoisin, että ap olet koiralle allerginen.
Miksi suositellaan labradoodlea, jossa toisena rotuna on kuitenkin allergisoiva noutaja??? Miksi ei
suosiolla pelkkä villakoira???
Vierailija kirjoitti:
Miksi suositellaan labradoodlea, jossa toisena rotuna on kuitenkin allergisoiva noutaja??? Miksi ei
suosiolla pelkkä villakoira???
Koska brändi on niin onnistunut. Todellisuudessa vain muutama pentu per pentue on perinyt sen vähäallergeenisen turkin. Mitähän tapahtuu lopuille pennuille. Siitä on hyvä nyhtää pari tonnia per hypoallergeeninen pentu vaikka saman lopputuloksen saisi monella muullakin rodulla.
Ota hoitokoiria ensin. Usein niitä. on tarjolla paljon ja voit valita pari kivaa koiraa vakituiseksi. Siinä varmaan huomaa miten käy.
Australian Labradoodle. T. Astmaatikko ja ihanan turrin omistaja.