Puutarhan aikainen kevät?
Puutarhaihmiset hoi!
Joko teillä on kasvit alkaneet kasvaa? Kiertelin pihalla ja huomasin, että monet aikaiset silmut ovat lähes hiirenkorvilla? Tuleeko tästä kaikkien aikojen aikaisin kasvukausi?
Toinen juttu, ajattelin koittaa tomaattia ulkosalla. Joko uskaltaa laittaa lasiseen kasvihuoneeseen ilman lämmitystä? Vinkit katsoin täältä: https://www.kotipuutarha.fi/keittiotarha/tomaatin-vuosi-kylvo/
Kommentit (8)
Etelä-Suomessa Nurmet vihreitä. Routaa ei ole.
Ei kasvit kasva alle 10 asteessa. Noin niinkuin termisesti.
Mutta kyllä minä jo helmikuussa maistelin pihalla esim. eri timjameita ja persiljoita. Jokseenkin pysähtyneessä tilassahan ne siellä on.
No ok, nyt alkaa ekoina päivinä auringossa olemaan jo 20 astetta, että periaatteessa voisivat jo alkaa kasvamaan näillä näppylöillä, mutten usko, että ihan wiellä kasvavat.
Zinc
Ootko sä esikasvattanut tomaatit? Mulla on nyt toinen 15 cm ja toinen 10 cm. Ei tässä mitään kiirettä ole, kun aikaa on pari kuukautta viedä ne pihalle.
Zinc
Öisin pakkasta vielä etelää myöden, ja hei, nyt on vielä maaliskuu! Ehtii ne tomaatit viedä myöhemminkin ulos.
Olen ollut jo kivitöissä puutarhanrakennushommissa. Puutarhatöitä sekin on. Kivipuutarha 😍
Tomaatti tykkää lämmöstä ja tarvii tosiaan väh.10astetta kasvaakseen.Helposti alkavat mädäntyä näin kylmässä.itse kylvän siemenet suoraan kasvihuoneeseen,kun yöpakkaset ohi.Taimiakin suojaan pitkään hallaharsoilla jos viileät yöt.
Vierailija kirjoitti:
Öisin pakkasta vielä etelää myöden, ja hei, nyt on vielä maaliskuu! Ehtii ne tomaatit viedä myöhemminkin ulos.
En haluaisi olohuoneessa pitää (ainoa aurinkoinen huone etelään).
Osaako joku sanoa, mitä pitäisi tehdä talvehtineille Pelargonioille ja milloin?