Kertokaa joku mulle mikä minua vaivaa! Olen koko ajan väsynyt
En jotenkin jaksa olla elossa. Olen normaalipainoinen, syön hyvin, liikun paljon. Ei ole burn out tietääkseni sillä olen tällä hetkellä työtön. Univelkaa on jonkin verran pienen lapsen takia, mutta en tunnista tätä väsymystä siihen liittyväksi. Onko vinkkejä mistä voisi johtua? Tuntuu siltä kuin tarvitsisin lepoa vain maata mutta ei nukkua.
Kommentit (11)
Masennus? Uniapnea? Kumpikin voi olla mahdollinen. Paljon on ollut keskustelua mediassa myös kroonisesta väsymysoireyhtymästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko raudan puutetta?
Myös rautavarastot (ferritiini) voivat olla heikot, vaikka hemoglobiini olisi ok.
Mulla iskee kauhea väsymys aina kun talvi muuttuu kevääksi. Tuntuu että koko elimistö on kovilla kun valo lisääntyy ja pitäisi pakolla virittäytyä kevääseen ja kesään.
Masennus, syöpä, nuo ainakin väsyttää.
Saattaa olla diapedes. Kannattaa mittauttaa veren sokeri arvot, lääkäri voi tarvittaessa määrätä Metrofem lääkkeet.
Jonkun vitamiinin tai ravintoaineen puutos? Syömme aika ravinneköyhää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla diapedes. Kannattaa mittauttaa veren sokeri arvot, lääkäri voi tarvittaessa määrätä Metrofem lääkkeet.
Metrofemin ainoa huono puoli on jatkuva paskan maku suussa.
Vitamiinien, raudanpuutos. Kilpirauhasarvot..
Kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuute, b12-vitamiinin puute, d-vitamiinin puute... Jos olet pienen lapsen äiti raudanpuute on hyvin mahdollinen, koska raskaus, synnytys ja imetys tyhjentävät rautavarastoja.
Onko raudan puutetta?