Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustusketju: mitä lainasit, mutta et koskaan palauttanut takaisin?

Vierailija
07.03.2020 |

Tai ainakin pidit lainassa pidempään, kuin on kohtuullista?

Aloitan: kirjahyllyssä on pari kirjaa, jotka on lainattu vanhoilta koulukavereilta. Elämä on vienyt sillä tavalla eri suuntaan, että emme ole enää tekemisissä ja siksi kirjoja ei ole tullut palautettua takaisin omistajilleen. Silti omatunto soimaa aina kirjojen osuessa silmään.

Mites teillä muilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tytön sydämen.

Vierailija
2/4 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen tarkka toisten omaisuudesta ja palautan aina sovittuna aikana hyvässä kunnossa. Kirjastonkirjat ovat joskus olleet myöhässä, olen maksanut niistä sakkoja, siinä kaikki.

Minulta on lainattu, olen joutunut muistuttamaan ja sen jälkeenkin odottamaan palautusta. Toiste en myöhästelijöille lainaa, enkä myöskään huolimattomille, joilta omaisuuteni ei palaudu hyvässä kunnossa. Ei ole minun työ joutua muistuttamaan yms!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan lainat yleensä kohtuuajassa. Nykyään harvoin lainaan mitään.

Kerran oli mennyt koulukirja sekaisin tutun kanssa ja palautin kirjan vasta monen vuoden viiveellä. Tiesin palauttaa, koska kirjassa luki hänen nimi.

Jäin ilman kirjaa ja sen sisältämiä ohjeita. Otin kirjan esiin ohjeiden takia ja järkytyin lievästi, kun omaksi luulemassani kirjassa luki toisen nimi. Olen divareista ja kierrätyskeskuksesta koittanut sitä etsiä...

Eräs kaveri lainasi minulta koulukirjaa myös, jossa tärkeitä ohjeita. Kirjaa ei kuulunut pitkiin aikoihin takaisin. Kysyessä hän sanoi antaneensa sen jollekin tutulleen lainaksi.

Vierailija
4/4 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja oli lainassa muutaman vuoden. Lainaan nykyään vain kirjastosta, jos lainaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä