Noudatatko kylässä olevan lapsen äidin antamia ohjeita pilkulleen, vaikka olisit eri mieltä?
Esim. meillä kyläilijän äiti oli ohjeistanut, että ulos mennessä pitää laittaa kurahousut, mutta meillä piha on ihan kuraton ja omalla lapsella ei edes ole sellaisia, joten jäi laittamatta. Nyt sain vähän paheksuntaa kun äitinsä huomasi, että ne oli siinä samassa pussissa käyttämättömänä... Mitä mieltä? Nyt ei varmaan pääse enää meillä kylään :(
Kommentit (12)
Miten sun lapsella ei ole kurahousuja? Todellakin tuollaista ohjetta tulee noudattaa. Varmaan sen lapsen haalari likaantui. Ei sen kuraa tarvitse olla.
Jos lapsi tulee meille ohjeiden kanssa, niin se ei ole kylässä, vaan hoidossa. Silloin äiti maksaa ja minä noudatan ohjeita.
En lähtisi lasten kanssa lainkaan ulos, jos ei kyläilijä osaa itse pukea ulkovaatteita. Netflix auki ja lapset viihtyy.
No mun mielestäni siinä on aika iso ero tuleeko lapsi kylään vai hoitoon. Jos lapset ovat esimerkiksi 3-vuotiaita, niin silloin kyllä lapsen kaveri tulee ihan hoitoon ja teen niin kuin äiti pyytää, ja tietysti toimitaan vastavuoroisesti näin. Jos taas lapset ovat eskareita, niin lapsi tulee kylään ja oletan että joku itse päättää jo vaatetuspuolesta tms.
Kurahousut eivät kuitenkaan ole mikään vakava asia. En suuttuisi vaikka lastenhoitaja jolle maksan päättäisi noin. Kurahousuissa saa käyttää maalaisjärkeä lasta hoitaessa.
En todellakaan. Meillä saa vetää vaikka röökiä, kunhan eivät kerro vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestäni siinä on aika iso ero tuleeko lapsi kylään vai hoitoon. Jos lapset ovat esimerkiksi 3-vuotiaita, niin silloin kyllä lapsen kaveri tulee ihan hoitoon ja teen niin kuin äiti pyytää, ja tietysti toimitaan vastavuoroisesti näin. Jos taas lapset ovat eskareita, niin lapsi tulee kylään ja oletan että joku itse päättää jo vaatetuspuolesta tms.
Kurahousut eivät kuitenkaan ole mikään vakava asia. En suuttuisi vaikka lastenhoitaja jolle maksan päättäisi noin. Kurahousuissa saa käyttää maalaisjärkeä lasta hoitaessa.
Kylässä, ei siis varsinaisesti hoidossa. Eskari, oma ekalla.
Ap
Meille ei tulisi kylään sellainen lapsen kaveri jonka äiti tai isä ohjeistaisi mua.
Kyllä minä noudattaisin ellei nyt ole joku ihan räikeä omatuntoani vastaan oleva asia. Ja silloinkin sanoisin jo ohjeita saadessa, etten voi luvata tekeväni näin. Eihän tuo kurahousujuttu nyt vakava asia ole eikä aihetta suuttua, mutta kyllä se silti voi olla vähän epäluottamusta herättävä, jos noin pienessä asiassa edes ei viitsi tehdä kuten äiti pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tulisi kylään sellainen lapsen kaveri jonka äiti tai isä ohjeistaisi mua.
Entä jos ohjeistus koskisi vaikkapa ruoka-allergiaa?
Minä olen sitä mieltä, että kyläilevälle lapselle ei laiteta mukaan mitään sellaisia ohjeita, jotka lisätyöllistävät perhettä jossa kyläillään. Vakavia allergioita tai sairauden hoitoa lukuunottamatta. Silloin, jos odotetaan perheen aikuisilta pukemispalvelua ei kyseessä ole kyläily vaan lastenhoito, josta sovitaan ja maksetaan erikseen. Kyläilystä voidaan minusta puhua sen ikäisillä lapsilla, jotka vastaavat pukemisesta, syömisestä, vessassa käymisestä yms jo itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että kyläilevälle lapselle ei laiteta mukaan mitään sellaisia ohjeita, jotka lisätyöllistävät perhettä jossa kyläillään. Vakavia allergioita tai sairauden hoitoa lukuunottamatta. Silloin, jos odotetaan perheen aikuisilta pukemispalvelua ei kyseessä ole kyläily vaan lastenhoito, josta sovitaan ja maksetaan erikseen. Kyläilystä voidaan minusta puhua sen ikäisillä lapsilla, jotka vastaavat pukemisesta, syömisestä, vessassa käymisestä yms jo itse.
Siis miksi pitäisi maksaa, jos vierailut menevät välillä toisinkin päin?
Olisin itse laittanut ne kurahousut, jos on kerran niin toivonut..