Onko kristityn tehtävä miellyttää kaikkia?
Arkkipiispa Luoma liittyi Päivi Räsäsen nöyryyttäjien joukkoon julistaen että kristityn tehtävänä ei ole toisten loukkaaminen.
Jeesus itse esim. ajoi rahanvaihtajat temppelistä kovin sanoin ja varmasti pahoitti heidän mielensä. Myös arvosteli tekopyhiä ja hurskastelijoita sekä varoitti vääristä profeetoista.
Kuinka on, arkkipiispa, eikö Jeesus osannut olla oikea kristitty?
Kommentit (69)
Jeesus myös saarnasi parannusta kiertäessään maata.
Päivi Räsänen on ottanut jumalan paikan ja siitä en keistittynä pidä. Hän vetoaa raamattuun vaikka itse ei sitä kaikilta osin noudata. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Päivi Räsänen on ottanut jumalan paikan ja siitä en keistittynä pidä. Hän vetoaa raamattuun vaikka itse ei sitä kaikilta osin noudata. Tekopyhää.
Raamattuun saa vedota jokainen uskova. Jumalattomalle se on (Raamatun mukaan) kiellettyä.
Räsänenkin on saman sanan tuomion alla, tietysti. Niinhän sana sanoo.
Kristittykään ei nouse maallisen lain yläpuolelle. Muuten voi kiihdyttää itseään Raamatulla aivan kuinka tykkää.
Jeesushan itse todisti, että ihmiset olivat loukkaantuneet häneen tai puheisiinsa.
Onko arkkipiispalla Raamatuntemusta?
Vierailija kirjoitti:
Näin toki on. Raamatussa sanotaan, että miehellä ei tulisi olla pitkää tukkaa, mutta kun Räisäsen poika meni armeijaan, toivoi äiti, että armeijassa sallittaiiin pitkät tukat.
Vierailija kirjoitti:
Kristittykään ei nouse maallisen lain yläpuolelle. Muuten voi kiihdyttää itseään Raamatulla aivan kuinka tykkää.
Ei maallinen laki pysty estämään rikoksia. Hassu ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksista joutuu vastaamaan maallisen lain edessä, oli kristitty tai ei.
Jos haluaa miellyttää luopuu uskosta.
Koska ihmiset harvoin lakkaavat. Loukkaaminen jatkuu niin kauan kuin itse annat jatkua. Jeesus ei "alistunut" niin sanotusti vaan puolusti itseään.
Kristityn pitää kääntää myös toinen poski! Ole nöyrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toki on. Raamatussa sanotaan, että miehellä ei tulisi olla pitkää tukkaa, mutta kun Räisäsen poika meni armeijaan, toivoi äiti, että armeijassa sallittaiiin pitkät tukat.
Ja sanoihan se Kananenkin Päiviä syntiseksi. Tai sanoi, että (se mitä Päivi tekee) on syntiä.
Että ihan vapaasti voitte tuomita Päiviä ja arvostella. Itsehän sen olette keksinyt, ettei saa loukata ketään.
Mikä on ongelma?
Arkkipiispa on hylännyt Raamatun sanan. Aivan oikein kun Räsänen sanoi tämän suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksista joutuu vastaamaan maallisen lain edessä, oli kristitty tai ei.
Itsestäänselvää.
Mutta sinä sanoit, että maallinen laki jotenkin estäisi kristittyä tekemästä rikoksia ja rajoittaisi toiminnan ”itsensä kiihdyttämiseen”.. 😉
Kristityn ei tarvitse miellyttää ihmistä, vaan olla kuuliainen Jumalalle.
Piispa tässä on toiminut väärin, Päivi oikein. Päivi on kertonut Raamatun Sanasta aivan oikein ja tekee oikein, kun pysyy uskossaan. Tätä pilkataan ja suhtaudutaan vihamielisesti. Mutta elämmekin lopun aikoja, jolloin meitä kristittyjä vainotaan ja uskoa koetellaan. Kuinka moni pystyy säilyttäään uskonsa ja pysymään siinä, tapahtui mitä hyvänsä?
Ei meidän ole tarkoitus miellyttää "maailmaa" eikä elää synnissä.
Mitähän nää piispat ja papit opettaa Johannes Kastajasta?
Eläkää te fundikset kirjanne mukaan ja antakaa meidän muiden jo olla. Kukaan homo ei yritä estää teitä menemästä naimisiin, keskenänne tai vapaamielisempien kanssa. Te vain haluatte kiusata muita, vuosisadasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkää te fundikset kirjanne mukaan ja antakaa meidän muiden jo olla. Kukaan homo ei yritä estää teitä menemästä naimisiin, keskenänne tai vapaamielisempien kanssa. Te vain haluatte kiusata muita, vuosisadasta toiseen.
Öö, käsittääkseni Suomessa on mahdollista avioitua samaa sukupuolta olevan kanssa, eli siitä vaan. (Jumalan tahto asia erikseen) Näyttää siltä että aito halu on vain vainota kristittyjä, vuosisadasta toiseen.
Vastaus kysymykseen, ei tarvitse eikä pidä. Rakastamaan Jeesus tosin kehotti, myös vihamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin mainostuksen uhrina ajattelen, että itsekin haluan ainakin mainostaa.
Ja myös haluan ihan vapaasti sanoa mitä mieltä olen. Samaa vapautta tietysti kaikille muille.
Omasta mielestäni sananvapaus on tärkeämpää kuin se ohjaako lait oikeaan.
Tässä räsäs-keississä se estäminen kyllä kohdistuu nyt kristittyihin. Sulla on varmaan joku hyvä selitys asialle, kun väität, ettei kukaan pyri kristittyjä estämään tai kiusaamaan. ..?
Kyllä kristitynkin pitää saada tuoda mielipiteensä esille kuten muidenkin.