Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka inhoavat pakkotahtista ma-pe klo 9-17 työntekoa?

Vierailija
07.03.2020 |

En pidä itse lainkaan tuollaisesta. Etenkään jos pitää päivittäin mennä johonkin toimistoon. Jos edes osittain voi tehdä etänä, niin menettelee.
Tuntee itsensä ihan robotiksi pidemmän päälle jos noudattaa tuollaista.
Enemmän pitäisi voida tehdä fiiliksen mukaan. Välillä vaikka 12h päivässä. Välillä pitää kokonaan vapaata.
Viisipäiväinen työviikko 6h päivässä voisi olla vielä ok tai sitten nelipäiväinen 8h päivässä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä. 

Itselleni sopii paremmin aloittaa joskus siinä 10-12 aikaan työt. Ja vastaavasti valvoa pidempään. 

Edellisessä työpaikassa pääsin jo levelille, että sain näin tehdäkin "hiljaisella hyväksynnällä". Kukaan ei kysellyt jos joskus tulin töihin muiden ollessa jo lounaalla. Pomokin tiesi, että painan kuitenkin hommia ahkerasti. Mitään tällaisista "poikkeavista työajoista" ei kuitenkaan ollut sovittu. 

Nykyisessä paikassa en vielä kehtaa, vaan vääntäydyn 8-9 maissa pelipaikoille. 

Vierailija
2/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, mutta mulla ei etätyö paranna yhtään asiaa. Teen sitä pari päivää viikossa, mutta yhtä lailla etäpäivinä joutuu raatamaan niin että työpäivän jälkeen on ihan zombie.

Luulen että joku kirjailijan tai taiteilijan työ olisi minullle unelma, voisi tehdä silloin kun on inspiraatiota ja ottaa välillä rennosti. Elää boheemilla vuorokausirytmillä nukkuen päivät ja valvoen yöt. Mutta valitettavasti ei ole lahjoja sellaiseen, joten raataminen it-alalla 9-17 jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on hulluuden määritelmä? Tehdä samaa asiaa joka päivä odottaakseen asioiden muuttuvan.

Kyllä, näin on. Elämme hulluudessa. Minuutin video jos jaksat katsoa niin saat selvyyden asiaan

Vierailija
4/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Siitä huolimatta tein työaikaa 8:30 - 16:30 viime vuoden loppuun eläkkeeseen asti.

Vierailija
5/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin. Kestin 15v. Sitten lopetin kaiken. Yliopisto käyty ja hankittua koulutusta jaksoin "pitää yllä" tuon ajan. Ei ikinä enää. En vaan pysty. Töitä teen kyllä paljon. Mutta ei koskaan enää toimistossa eikä tuolla aikataululla.

Vierailija
6/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, missä välissä tavallinen 8-16 on muuttunut muotoon 9-17? Meillä päin on aina päivätyöt tehty kahdeksasta neljään.

Vierailija
7/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Aloitan mielelläni 5-7 aikaan tai vasta 11 tai 12. Välissä herääminen on aina uskomattoman vaikeaa , joku unisykli menee päälle pahemman kerran. Oon niin energinen tapaus että sekoisin varmaan 7-4 toimistotyössä muutenkin. Ihmettelen edelleen kuinka kirjoitin lukion läpi kiitettävästi, kaikki se ISTUMINEN.

Vierailija
8/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään enemmän sairaalatyöajasta 7:30-15:30. Ehtii tehdä asioita vielä työpäivän jälkeen. Säännöllinen työaika sopii mulle.

Vierailija
9/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä aikoinaan tein vartiointialalla paikallisvartijana sellaisia 16h yövuoroja tai 12 päivävuoroja viikonloppuisin ja sitten 5 päivää vapaata. Palkkahan tuossa ei mikään huima ollut, mutta muutamassa työvuorossa tuli iso määrä tunteja ja aina 3 viikon jaksossa pitkät vapaat. Tuo sopi minulle.

Myöhemmin "oikeissa töissä" tehnyt pakkotahtista normaalia työpäivää ja paljon rasittavampaa.

Vierailija
10/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Siitä huolimatta tein työaikaa 8:30 - 16:30 viime vuoden loppuun eläkkeeseen asti.

AP puhuikin 9-17.. Sinulla eri työaika.

Vierailija
11/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt tässä ei ollut pointti.

Oli se sitten 8-16 tai 9-17 niin sama asia!

Vierailija
12/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt tässä ei ollut pointti.

Oli se sitten 8-16 tai 9-17 niin sama asia!

Ei ole. AP kysyi nimenomaan 9-17  ajasta. Ei 8 tunnin työajasta. Ja kenelläkään ei ole yhtäjaksoista 8 tunnin työaikaa Suomessa. Ei edes tuota AP:n mainitsemaa 9-17. Laki määrää tauot.

Vierailija
13/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mulle sopii tuo valton virka-aika klo 8-16. Näin jää mahdollisuus suunnitella oman elämän hauskuudet ja willi menininki tuon rajauksen ympärille. Helpompi väistää törmäyskursseja.

Toki, onhan se totta, että säännöllinen työaika on este holtittomalle hauskanpidolle. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Vierailija
14/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. sote alalla 7-15, työvaatteet päällä työkohteessa tasan klo 7 eli pukeminenkin omaa aikaa. Päivätyö,ota tai jätä, vaihtoehtona 2 tai 3 vuorotyö. Hip hei!

Vierailija
15/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusia tuntia olisi paras

Vierailija
16/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää, missä välissä tavallinen 8-16 on muuttunut muotoon 9-17? Meillä päin on aina päivätyöt tehty kahdeksasta neljään.

Aika monessa paikassa toimistotyössä on liukuva työaika niin, että työpäivän voi aloittaa 7 ja 9 välillä. Useimmat tuntuu ainakin it-alan toimistolla tulevan vasta yhdeksäksi. Niin teen itsekin, kun olen illan virkku ja aamun torkku, saa nukkua vähän pidempään.

Vierailija
17/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikenlaista työntekoa muiden alaisena.

Vierailija
18/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö.. sote alalla 7-15, työvaatteet päällä työkohteessa tasan klo 7 eli pukeminenkin omaa aikaa. Päivätyö,ota tai jätä, vaihtoehtona 2 tai 3 vuorotyö. Hip hei!

6-14 työvuoro vois olla ihan jees.

Vierailija
19/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli työaika sitten klo 8-16, 9-17, 6-14, 8.30-16.30, niin ihan samaa pakkotahtista paskaa se on. Etenkin monotoninen ja sähköpostien pläräämiseen keskittyvä toimistotyö on ihan kamalaa ja puuduttavaa paskaa.

Vierailija
20/23 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä ihan eri asia.

Itse olisin tehnyt mieluiten työaikaa 10-18. Työaika oli lojuva, mutta 8:30-17:00 oli Aspan takia pakko olla paikalla. Edes tuo 9-17 ei käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän