Onko tilinumerot tosi tarkkoja, mietin vaan onko eräs huutonetin myyjä maksanut ostoksensa väärälle tilille?
Kun meillä sama pankki ja siirto tehty eilen eikä näy. Odotan maanantaihin ja toivon et sit näkyy. Kyseessä kuitenkin iso summa rahaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat yhdenkin väärän numeron tilinumeroksi, niin ainakin minun pakkini ilmoittaa heti, että tilinumero pitää tarkistaa. Eli ei pysty maksamaan väärälle tilille.
Ap, eiköhän maksaja ole vähän narrannut... Älä ainakaan postita tuotetta ennen kuin raha näkyy tilillä.
Ööö... Mistä luulet tietokoneen tietävän, että nyt onkin syötetty Teijan eikä Maijan tilinumero?? On minullekin tullut tuo herja, mutta jos se väärä tilinumero onkin sattumalta jonkun toisen tilinumero, niin mistäpä joku tietokone osaa varoittaa, että ei ei älä tee sitä.
Varoittaa, koska saajan nimi ei vastaa tilinomistajan nimeä silloin.
Nyt on kyllä helmi ketju. Kiitos nauruista kuomat!
Kaikki hyvin. Sain rahat tililleni.Kiitos vastauksista! t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat yhdenkin väärän numeron tilinumeroksi, niin ainakin minun pakkini ilmoittaa heti, että tilinumero pitää tarkistaa. Eli ei pysty maksamaan väärälle tilille.
Ap, eiköhän maksaja ole vähän narrannut... Älä ainakaan postita tuotetta ennen kuin raha näkyy tilillä.
Ööö... Mistä luulet tietokoneen tietävän, että nyt onkin syötetty Teijan eikä Maijan tilinumero?? On minullekin tullut tuo herja, mutta jos se väärä tilinumero onkin sattumalta jonkun toisen tilinumero, niin mistäpä joku tietokone osaa varoittaa, että ei ei älä tee sitä.
Varoittaa, koska saajan nimi ei vastaa tilinomistajan nimeä silloin.
Ei herjaa. Nimi voi olla mikä vain. Kavereiden kans vitsillä heitetään jos millaisilla nimillä ja aina tullu perille.
Postikin kulkee perille, vaikka osoitteen numeroissa on pieniä virheitä. Riittää, että on sen verran oikein, että vastaanottaja on pienen miettimisen jälkeen posteljoonin paikannettavissa.
Sama se on tilinumeroissakin. Niitä vain pohtii posteljoonin sijaan pankkivirkailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en mä tajuu kirjoitti:
eihän se puhelin numerossakaan haittaa a.p
Siis mitä, kyllä puhelinnumeron pitää olla täydellisesti oikein että puhelu menee oikealle henkilölle.
Menikö sulta nyt jotain ohi?
Varmaan, mutta en kyllä tiedä että mitä. Puheluhan ohjautuu toiselle henkilölle, jos numeron näppäilee väärin (ja puhelinnumero on käytössä).
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin itse äsken vielä uudelleen et itse annoin oikean tilinron. Mut varmaan turhaan jännitän ettei raha tulisi. Ostaja vaikutti luotettavalta osti monta tuotetta. Ihmettelin kun sama pankki ja ostaja kommentoi ettei raha näy samana päivänä vaan seuraavana arkipäivänä.t.ap
Nyt on viikonloppu. Raha liikkuu pankkipäivinä.
Tällaiset aloituksen saavat minut menettämään viimeisenkin uskon tähän maahan ja sen kansaan. Ei voi saat**a olla näin tyhmää porukkaa. Tori.fi ja muut kauppapaikat ovat täynnä täysiä tolloja, heitän nykyään ksiken vain roskiin sen sijaan, että myisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en mä tajuu kirjoitti:
eihän se puhelin numerossakaan haittaa a.p
Siis mitä, kyllä puhelinnumeron pitää olla täydellisesti oikein että puhelu menee oikealle henkilölle.
Menikö sulta nyt jotain ohi?
Varmaan, mutta en kyllä tiedä että mitä. Puheluhan ohjautuu toiselle henkilölle, jos numeron näppäilee väärin (ja puhelinnumero on käytössä).
Se kommentoimasi viesti oli puhdasta vattuilua aloittajalle, se ei ollut hänen kirjoittamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin itse äsken vielä uudelleen et itse annoin oikean tilinron. Mut varmaan turhaan jännitän ettei raha tulisi. Ostaja vaikutti luotettavalta osti monta tuotetta. Ihmettelin kun sama pankki ja ostaja kommentoi ettei raha näy samana päivänä vaan seuraavana arkipäivänä.t.ap
Nyt on viikonloppu. Raha liikkuu pankkipäivinä.
Kyllä se raha liikkuu viikonloppuisinkin.
Ainakin minun lompakosta suorastaan pyrkii pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvin. Sain rahat tililleni.Kiitos vastauksista! t.ap
Toivottavasti tilille. Kuitit eivät kelpaa koska niitä voi väärentää.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut väärälle tilille. Se onnistuu. Mutta tori. kyseessä ollessa, epäilen ettei sitä ole maksettu. Pyydä, että lähettää sinulle tiedot maksusta, tarkistat ne ja jäät sitten odottamaan rahoja.
Jos numerossa on ihan pieni heitto, niin se ei haittaa, mutta jos on muutama numero väärin, niin sitten voi mennä esim. jonkun samassa talossa asuvan tilille. Kannattaa kysyä naapureilta, josko heidän tililleen olisi tullut ylimääräistä rahaa!
Apua !!😂 miten ihmiset ovat näin tietämättömiä. Joka toinen viesti tässä ketjussa on kuin jonkun vajakin kirjoittama.
IBAN on kansaivälisen rahaeliitin juoni kansojen alistamiseksi!
Kyllä siinä vanhanmallisessakin tilinumerossa oli tarkistenumero vastaavasti kuin iban:issa.