Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka vaahtoavat omia asioitaan mutta eivät kuuntele muita

Vierailija
07.03.2020 |

Tai jos kuuntelevat, eivät kommentoi vaan vetävät keskustelun välittömästi takaisin itseensä. Nämä ovat alkaneet väsyttää minua lähiaikoina. Esimerkiksi töissä meillä on pari tyyppiä, joita ei muiden asiat tunnu kiinnostavan tippaakaan, mutta omia kerrotaan kyllä vuolaasti, olettaen että ne kiinnostavat muita.
Tiedän monesta työpaikan tyypistä paljon, ihan vain koska kuuntelen, mutta tajusin että vaikka he ovat kertoneet sairautensa ja parisuhdeongelmansa ja lastensakin asiat, harva tietää esim että olen sydänvikaisen tytön äiti tai ylipäänsä juuri mitään muutakaan minusta. En ole sulkeutunut tai hiljainen, en ole vaan saanut suun vuoroa kun kaiken keskustelun täyttää näiden omanapaisten ihmisten asiat. Ja jos sanonkin jotain väliin itsestäni, juttu jatkuu välittömästi näiden tyyppien asioiden vatkauksella. Mikä tällaisen omahyväisen käytöksen takana on?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tuntemani ap:n kuvailemat tyypit eivät ole aspergereja, vaan ihan vaan itsekeskeisiä ja omahyväisiä. En sitä sano etteikö aspergerityypissäkin voisi olla rasittavia jankkaajia, mutta useimmat omanapaiset eivät ole asseja.

Vierailija
22/22 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmistyypin! On sellainen minä, minä, minä olen hyvä tässä ja tuossa asiassa.

Korostaa kuinka hän on niin vapaa ja itsenäinen. Samalla polkee kavereitaan maahan ja väheksyy jos joku ei osaa tai tiedä samaa mitä hän.

Jos hänelle on erehtynyt kertomaan omasta elämästään jotain, mikä ei elämässä oikein ole onnistunut tai ollut hyvin tms, niin tää vaan ylimielisenä vastannut:

” onneksi mun elämässä ei satu mitään tollasta ku mä oon hoitanu asiani, niin tai näin”

tai ” mun ulkonäköni on sellainen ettei huolta rapistumisesta”

Siis sellaista piikittelyä, mikä käy ilmi kun hänen kanssaan on viettänyt enemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi