Olen saanut lahjaksi vaatteita lapsille, voinko myydä ne huutonetissä vai pitääkö ne palauttaa?
Ne siis annettiin minulle ihan lahjaksi, mutta mietin silti että onko " väärin" myydä ne kun ne jäävät tarpeettomiksi vai pitäisikö minun vain säilyttää niitä kunnes joku sukulainen saa lapsen (ei todennäköistä vielä vuosiin) ja antaa sitten suvussa eteenpäin.
En kehtaa kysyä suoraan näiltä sukulaisilta jotka vaatteita antoivat...
Olenko ihan törppö jos myyn ne???
Kommentit (10)
tao muuten vaan esim. kalliita, hienoja tms. rumat ja tavalliset olen laittanut eteenpäin. Mutta uuusista saamistani en ole siis kysellyt.
(tietääkseni kukaan ei kyllä siellä käy ja tuskin tunnistaa vuosia sitten annettuja vaatteita...) Minulla ei ole enää mahdollisuutta säilyttää kaikkia vauvanvaatteita, koska lapset alkavat olla jo sen verran isompia eikä uusia ole enää tulossa.
Omatunto soimaa vaikka kyseessä on näin mitätön asia... :)
Mun muksu on saanut mammaltaan paljon vaatteita lahjaksi ja hän ottaa ne mielellään takaisin koska toivoo lisää lapsenlapsia. Meidän on ensimmäinen.
Ei mulle ole tullut mieleenkään, että jotain lahjoja pitäis säilyttää ja palauttaa takaisin lahjan saajalle sitten kun ei enää käytä. En minä ainkaan odota saavani takaisin muille antamiani vauvalahjoja. Eihän se mulle kuulu mitä kukin tekee vaatteillaan.
Eli olisi vähän noloa kysellä että mitäs te annoittekaan meille silloin vuonna 2000 ja tahdotteko ne takaisin kun me ei enää niitä voida säilyttää vai saanko myydä ne..?
Ajattelin säilyttää parhaat lapsille muistoina ja myydä loput. Minä itse en missään tapauksessa odota saavani lahjoittamiani vaatteita takaisin, mutta en tahtoisi loukata ketään. Miten tuota sitten voisi tässä tapauksessa kysyä ja mitä jos joku tahtoo omansa takaisin?
niitä ei vois vähempää kiinnostaa. Oikeasti, hirveä vaiva ihan turhaan. Sitäpaitsi kuka kehtaa pyytää sua säilyttämään jotain yksittäistä lastenvaatetta nurkissas?
Eli laitan ne myyntiin hyvällä omallatunnolla. :) Kiitos vastanneille!
lähes käyttämättömiä vauvan vaatteita. Ja jos käytön jälkeen saaja myy, niin eikun vaan! Oisinhan itekin voinut ne myydä ja kääriä sievoisen summan;) Eli kun myy, niin toiv. saa kunnon hinnan ja ostettua jotain kivaa isommaksi kasvaneille lapsilleen=)
ennen kun annan pois tai pistän eteenpäin niin kysyn vaatteiden alkuperäseltä omistajalta haluaako takaisin vai annanko pois.
Jos kyse on lahjaksi saaduista yksittäisistä uusista vaatteista (siis kun sedät ja tädit antaa esim lapsen syntymäpäivänä tai jouluna) niin ne on sitten minusta minun omaisuuttani eikä kukaan voi olettaa että säilyttäisin kaikkien kolmen kaikki mahdolliset vaatteet hamaan tulevaisuuteen. Jotkut toki tekevät niin mutta itse haluan kotiini niin vähän tavaraa kuin mahdollista.
Mä en kyllä vaivaudu huutonetissä tai vastaavissa myymään vaan olen kassikaupalla vaatteita kuskannut hyväntekeväisyyteen.
(mikä varmasti erittäin epätoden-näköistä jos eivät ole lapsia pukkaamassa aikoihin) niin varmasti tykkäävät huonoa (eikö lahja ollutkaan mieleinen ym)