Miten teknisistä asioista kiinnostunut nainen voisi löytää naispuolisia ystäviä?
Mulla ei ole ollut oikeastaan koskaan kovinkaan paljon kavereita ja uusien ihmisten tapaaminen on ollut vaikeaa. En ole nyt seurustellut moneen vuoteen edes, eikä irtosuhteitakaan ole tietenkään ollut. Olen muuttanut pari kertaa maasta toiseen ja pääosa niistä harvoista kavereista on jäänyt ulkomaille. Mulla siis ei ole työtuttuja ja sukulaisia lukuunottamatta _lainkaan_ ystäviä tällä hetkellä.
Yhtä miestä tapailin kaverimielessä melkein vuoden päivät, mutta hän olikin ihastunut minuun, eikä halunnut jatkaa tapailua, kun kävi ilmi, että tunteeni häntä kohtaan olivat "vain" kaverillisia. Sama juttu on toistunut aiemminkin miesten kanssa, siis itse olen kaverimielessä liikkeellä, mutta mies elätteleekin muita toiveita. Naisiin sen sijaan on lähes mahdotonta tutustua ja naiset jotenkin katsovat minua nenänvarttaan pitkin ja ovat vähäsanaisia ja nuivia. En jotenkin keksi kovinkaan paljon yhteistä juteltavaa, vaikka tsemppaankin. Olen aika miesmäinen kiinnostuksenkohteiltani, vaikka näytän fyysisesti feminiiniseltä (tosin pukeudun tylsästi ja klassisesti).
Miten voisin löytää naispuolisia kavereita tai jopa ystäviä? Miten mun pitäisi muokata itseäni, ulkonäköäni ja käytöstäni, jotta naiset hyväksyisivät minut?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En jotenkin osaa hienosäätää käyttäytymistä ja naisten tapa viestiä keskenään joillain mikroilmeillä ja peitellyillä, feikeillä lauseilla on minulle täysin mystistä toimintaa."
alan epäillä oletko edes nainen :D
Olen tosiaan 100% nainen (olen jopa synnyttänyt), mutta kun ajattelen vain jotenkin omalla tavallani. Miesten kanssa huumori ja jutut menevät luontevammin yksiin, mutta haluaisin mieluusti löytää hyviä naiskavereita/ystäviä.
Mutta kuvailet naisia vähän halventavasti, miksi edet haluat naisia ystäviksi jos he ovat feikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En jotenkin osaa hienosäätää käyttäytymistä ja naisten tapa viestiä keskenään joillain mikroilmeillä ja peitellyillä, feikeillä lauseilla on minulle täysin mystistä toimintaa."
Olen tosiaan 100% nainen (olen jopa synnyttänyt), mutta kun ajattelen vain jotenkin omalla tavallani. Miesten kanssa huumori ja jutut menevät luontevammin yksiin, mutta haluaisin mieluusti löytää hyviä naiskavereita/ystäviä.
Mutta kuvailet naisia vähän halventavasti, miksi edet haluat naisia ystäviksi jos he ovat feikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän stereotypioiva ihminen. Olen itse naisellinen korkokenkä-jakkupuku nainen. Työskentelen teknologia-alalla, harrastan kaikkea ”teknistä”, lisäksi sotahistoriaa, tiedettä useammallakin tavalla.
Kaverini ovat vanhempia miehiä, en ole vielä löytänyt livenä esim sotahistoriasta pitävää naista. Mutta ei tämä haittaa, sotahistoria-papparaiset ovat aivan ykkösseuraa!Mutta siis ulkonäön perusteella ei kyllä voi päätellä pitääkö teknisistä asioista vai ei, joten älä nyt etsi pelkkiä maastohousunaisia ympäriltäsi.
Vähän samoilla linjoilla: ei kannattaisi kategorisoida niin paljon. Minullakaan ei ulkoinen habitus kerro kaikista kiinnostuksen kohteistani: olen pullantuoksuisen ja homssuisen täti-ihmisen näköinen, mutta kiinnostunut esimerkiksi yhteiskunnasta, historiasta (myös siitä sotahistoriasta, josta naiset eivät voi kiinnostua) ja luonnontieteistä mutta myös puutarhanhoidosta ja käsitöistä. Ehken kuitenkaan osu ap:n määrittelemään pirtaan.
Vaikutat kyllä mielenkiintoiselta minusta, vaikka et olekaan "kloonini" kuvauksesi perusteella. Ja ei toki tarvitsekaan olla samanlainen kuin itse olen, kunhan edes osa kiinnostuksenkohteista täsmäisi. 🙂 Kyllä minuakin jonkin verran kiinnostaa sotahistoriakin, myös puutarhanhoitokin ja käsitöiden puolelta pienimuotoinen nikkarointi/huonekalujen entisöinti ja toisaalta pienoismallit/sähkötyöt jonkin verran. Haluaisin tosin oppia kangaskäsitöitäkin nykyistä huomattavasti enemmän.
T. Ap
Itse olen löytänyt paljon samanhenkisiä naisia ihan töistä.
t.insinööri N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis enemmänkin koen, etten "tajua" heitä ja että se heidän tapansa kommunikoida on niin hienostunutta, että se menee teatterinäytelmän puolelle, tosin en itse tiedä sitä käsikirjoitusta, enkä oikein näyttelystäkään saa selkoa (näin liioiteltuna). Kunnioitan toki naisia ja uskon, että on monenlaisia naisia (kuten on miehiäkin). Mutta missä ne jotenkin keskiverrosta ja toisaalta alakulttuureidenkim keskiverrosta poikkeavat tapaisivat toisensa? Haluan jopa muuttua enemmän mainstreamiksi, jos siitä olisi apua. Mutta aiemmat yritykseni eivät ole toimineet ja koen, että naiset jotenkin kaihtavat mua luontaisesti, kun en ole sitten mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ehkä tämäkin liittyy ongelmaani: miten kuvaisin tuntemukseni loukkaamatta, kun siis tarkoitukseni ei ole loukata, enkä edes tarkoita, että kaikki edes ovat sellaisia? :/ Se tykkäämättömyys tulee niiden muiden puolelta enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksinäisten ja pienillä paikkakunnilla asuvien ihmisten yleinen harha. Ei ole tarpeeksi vertailukohteita.
Suomessa on paljon naisia, jotka ovat niin kiinnostuneita teknisistä asioista että ovat opiskelleet niitä vuosia ja rakentaneet uransa niiden ympärille. Heidän joukossaan on paljon myös sellaisia naisia, jotka eivät ole kiinnostuneita small talkista. Yliarvioit oman poikkeuksellisuutesi.
Jos tykkäät nikkaroida niin se paja oli loistava idea, nopeasti saa ulkkeleita kaveriksi. Monissa kaupungeissa on tällainen, omassa kaupungissa se on kuukausimaksulla ja saa käyttää niin paljon kun haluaa. Monille se verstas on toinen koti ja”olohuone”.
Juu kaveri miehiä on epäilemättä vaikea löytää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksinäisten ja pienillä paikkakunnilla asuvien ihmisten yleinen harha. Ei ole tarpeeksi vertailukohteita.
Suomessa on paljon naisia, jotka ovat niin kiinnostuneita teknisistä asioista että ovat opiskelleet niitä vuosia ja rakentaneet uransa niiden ympärille. Heidän joukossaan on paljon myös sellaisia naisia, jotka eivät ole kiinnostuneita small talkista. Yliarvioit oman poikkeuksellisuutesi.
Asun Helsingissä ja olen asunut ulkomailla isommissakin kaupungeissa. Ei vain ole sattunut sellaisia naisia, jotka ois tykänneet musta ja jonka kanssa ois ollut paljon yhteistä. Tosin oon ujo.
T. Ap
Mä olen insinööri koulutukseltani ja tekniikka kiinnostaa kyllä. Mutta en kaipaa ystäviltäni samaa. Oikeastaan ihan kiva, että työasiat pysyy töissä. Harrastan aika naisellisia harrastuksia. Yllättäin olen saanut tai joutunut, miten sen ottaa, käyttämään tekniikan alan taitojani näissä harrastuksissa. Mua ärsyttää miesten juoruilu, kun alkaa asiaa ajatella, ovat pahempia kuin monet naiset. Loppujen lopuksi parhaita jutun aiheita on löytynyt erityiskoulun käyneistä ja sellaisista, joilla on oppimisvaikeuksia, jutellaan mm. linnuista ja käsitöistä. En ystävysty muiden insinöörinaisten kanssa, koska mua ärsyttää monien tapa katsoa miehiä ylöspäin ja ihaillen. mitä en ymmärrä. Miehet juoruaa tosi paljon ja mua ei alapäähuumori kiinnosta rintakarvan vertaa.
Me muutkin nörttinaiset ollaan vähän burgereita ja nysväkkeitä. Jonkun täytyy tehdä se tuppautuminen, ei niitä kaverisuhteita muuten synny. Mm. politiikka, historia ja erilaiset käsityöharrastukset kiinnostavat. Luonnontieteet vähän jäivät matkan varrelle, kun niistä on tylsää olla yksin kiinnostunut, mutta eipä tuo haittaa, jos joku niistä paasaa. Hki täälläkin osoitteena, luulisi nyt, että täältä porukkaa löytyy. Mainittiinko jo, mikä ikäluokka haussa?
Onko sinulla asperger? Tuli mieleeni tuosta tekstisi loppuosasta.
Itse olen herkkä luonnontieteilijänainen, joka on myös yrittänyt etsiä paikkaansa naisten parissa. Monesti tuntuu, että potentiaaliset ystävyydet jäävät helposti vähän pinnalliseksi. Pohdin asioita syvällisesti ja minua kiinnostaa mm. yhteiskunnallisten ilmiöiden taustat, mutta toisaalta voin rentoutua ”hömppäsarjan” parissa. Olen töissä teknisellä alalla, meikkaan ja pukeudun kauniisti, mutta en pidä shoppailusta. Meitä on monenlaisia kulkijoita. Eiköhän me kaikki löydetä lopulta paikkamme, kun jatkamme etsintää 😊