~~~CLOMISTIT vk26~~~
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=) Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.
[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!
Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.
[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06
[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06
[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06
[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom [size=2][color=#000000]la 31.12 .06
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07
[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]la 21.01.07
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Elora
Kommentit (19)
olen todella pahoillani.
Voimahaleja sinulle. Kiva kuulla että voit jo paremmin ja
että olet jo innokkasti suunnittelemassa uutta yritystä :) Toivottavasti pian tärppäisi, oikein paljon plussaonnea sinulle.
Täällä alkaa viikonloppuna piinahetket. Nyt kp21 menossa ja testien perusteella ovis oli varmaankin kp18-19 paikkeilla.Joten ens viikon alussa sitten jännätään taas ihan tosissaan, vaikka toiveet ei kuitenkaan ole niin suuret.
Lähinnä vain odottelen että menkat alkaa niin saan sopia lääkärin kanssa ajan jolloin tehdään se munajohtimien aukiolotutkimus. Lupailivat, että se voitaisiin tehdä ens kuussa kun menen lääkäriin. Lääkäri sijoittuu todennäköisesti parin päivää liian myöhälle se tutkimuksen suhteen, mutta sitä sitten siirretään niin saa tehdä sen heti ettei tarvitse odottaa syyskuuhun :)
Plussaonnea kaikille!
Osaisko joku täällä sanoa et onko 9-10pv luteaalivaihe liian lyhyt?
Muutaman vastauksen sain mut olisi kiva kuulla lisää kokemuksia tai tietoa asiasta.
Lääkäri ei kuitenkaan ole kertaakaan sanonut mitään et se olisi liian lyhyt, vaikka kyllä varmaan osasi päässä sen verran laskea et lyhyeksi jää. Tietää kuitenkin milloin ovis tulee clomeja käyttäessä ja tietää mun kierron pituuden, mutta ei sanaakaan ole puhunut liian lyhyestä vaiheesta. Mun tuurill anyt sitten on kyse siitä tai sitten munajohtimet on tukossa, tympäsisi vain jos olisi niin koska sit olis turhaan syöty clomeja ja hypätty lääkärillä, rahaa olis mennyt hukkaan. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
Mun mielestä ssg pitäis kyllä tehdä heti kun tutkimuksiin menee eikä vasta vuoden päästä kuten mun tapauksessa. Näin vältyttäis turhalta lääkkeiden käytöltä jos vikaa löytyy.
Se on vaikea itse ruveta vaatimaan heti jotain kun ei kuitenkaan itse kaikesta tiedä.
Tälläista valitusta tällä kertaa. Ja kp22/25-28 menossa. Mutta ei kyllä toiveita ole raskautumisesta tässä kierrossa. Jää tuo luteaalivaihe kuitenkin lyhyeksi varmaan joku 9-10pv tulee pituudeksi. Jospa vika onkin siinä. Täytyy lääkäriltä kysyä.
Näyttää olevan hiljainen alkuviikko.
seuraavan viikon alkuun kun laitat ' aloituksen' ole kiltti ja poista mut tuolta + pinosta;laitankin sulle jotain esittelya vaikka tahan: Eli Levinia, vm69, neljan tyton aiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jalkeen tuulimuna ja km. Clomeja soin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetaan kesan jalkeen eli syyskuun puolesta valista!! Suurperheellisissa pyorin naitten clomistien ja 60-lukulaisten rinnalla.
Eipa tassa muuta tullut mieleen.. -Levinia-
poisti jo sinut plussanneista, mutta en laittanut uutta listaa vielä tänne.
Toviottavasti saan sinut pian lisätä uudestaan plussanneisiin:)
Moi vaan!
Juhannukset juhlittu ja taas jatkuu arki lomaa odotellessa. Vielä n. 6 viikkoa pitäisi jaksaa! Menkat oli ja meni. Nyt ei kp:stä tietoakaan, ovisaika kai kuitenkin käsillä limoista päätellen. Sitten ensi kierrosta taas aloitellaan clomit ja nyt tupla-annoksella. Iiks! Hhieman jännittää, miten kroppa reagoi niin suureen annokseen. Toisaalta olisi hyvä jos vaikka kaksikin follikkelia alkaisi kehittyä. Miehellä kun simpat eivät ole huippulaatua, niin olisi hieman suurempi todennäköisyys tärppiin. Mutta sen näkee sitten elokuussa ultrassa!
Hanna: Luteaalivaiheesta... Mulle on sanottu, että 12-16 päivää on normaali. Ainakin alle 10 on liian lyhyt. Kaipa voisit pyytää lugesteronit taikka terolutit tueksi loppukiertoon. Luget aloitetaan kaksi päivää ovisplussan jälkeen. Mutta kyselepä lääkäriltäsi!
Eipä muuta tähän hätään! Kirjoitelkaa vielä tupla-annoksen käyttäjät kokemuksia! Lukisin niistä mielelläni. Esim. montako follikkelia kasvoi, sivuvaikutuksista jne.
Hyvää viikonjatkoa vaan kaikille!
Mä söin yhdessä kierrossa kaksi tabletti/pv, mutta ei mulla ainakaan tullut mitää sivuoireita eikä niitä ollut yhdenkään tabletin kanssa.
Kysta mulle tuli joka huomattiin viidennen clomikierron aikana ja neljäs kierto muistaakseni oli tupla vai olikohan kolmas, no kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä että se oli liikaa ja siitä eihä sitten tuli tuo kysta. olis kyllä varmaan tullut ilman tuplakiertoakin, mutta se ehkä vähänlisäsi sitä mahdollisuutta.
Parin viikon sisällä olis sitten kontollikäynti, katsotaan onko se kysta lähtenyt pois.
Kp24/25-28 menossa ja taas on sellainen tunne, että kohta menkat alkaa. Taas tuli se tuttu " märkäolo" joten kyllä ne sieltä sitten taas tulevat.
Odottelen vain milloin niin pääsisi varaamaan ajan lääkärille.
Oireitakaan ei kyllä ole minkäänlaisia joten ei voi edes toivoa, paitsi että ainahan sitä vähän toivoo. Mutta tilasin kuitenkin pari acon10, jos pian sattuisikin tarvitsemaan :)
Mitäs muille kuuluu? Onko muita piinailijoita?
kp 8/28(31) menossa ja ei kummempia tänne kuuluu.. aika matelee eteenpäni mutta onneksi työt alkoi tänään et jotenkin saa aikaa kulumaan...
nyt oon käymässä vanhempieni luona kun mies on vielä ylitöissä ja tulee vasta illalla joskus 22.00 maissa...
nyt on siis menossa 4 clomi+terolut kierto ja muutamaan kiertoon enään on lääkkeet ja sit varmaan ruvetaan harkitteen jatko juttuja jossei tärpin tärppiäkään tuu... syyskuussa tulee vuosi täyteen kun on yritetty ja ei yhtään tärppiä oo ollu.. kiukuttaa välillä niin perkuleesti...
joo mut nyt meen juomaan mehua ja jutteleen porukoitten kans..
adette
Hannalle ekaksi plussaonnea ja tsempit piinaan!
Sitten omaan napaan... Tänään oli sitten eka käynti Väestöliitossa. Kartoitettiin kiertoa, ultrattiin munasarjat ja käytiin simppatestin tulokset läpi. Miehen siittiöt liikkuu kuulemma vähän huonosti (luultavasti vasta-aineiden takia, niitä oli 80%), mutta lapsettomuus ei voi selittyä yksin sillä, kun ihan hyviäkin tyyppejä sielä on, yritystä sentään vuosi takana ja todistettavasti mä ovuloin. Clomien kanssa ainakin joskus peräti kahden munasolun voimin. Se mitä ultrassa näkyi huolestuttaakin ainakin mua enemmän. Kehittymässä olevia follikkeleja ei nimittäin ollut kuin 5 toisella puolella ja toisella puolella vähintään yhtä hiljaista. Kyseinen määrä on kuulemma tavallista 4-kymppisillä, mutta ei sentään vielä 3-kymppisillä. Saattaa kuulemma olla sivuoire Clomeista... Huomenna menen verikokeeseen missä mitataan FSH, prolaktiini ja joku kolmas, mitä en muista. Seuraavasta kierrosta tutkitaan sitten vielä torvet (ensi viikolla alkaa kesätauko, joten tässä kierrossa ei pysty). Inseminaatiosta ja piikityksistäkin puhuttiin, mutta siinä vaiheessa mies alkoi hannaamaan vastaan :-/ On ilmeisesti kauhuissaan ' raskaammista hoidoista' , vaikka mun mielestä ne ' raskaammat hoidot' on vasta koeputkihedelmöitys sun muut, missä punktioidaan ja istutetaan. Miehellehän nuo on aina yhtä ' raskaita' ... Saatiin kuitenkin sovittua, että syksyllä koitetaan kerran inssiä ilman lääkkeitä ja sen jälkeen jatketaan ensi vuoden puolella lääkkeiden kanssa. Kolme kertaa niitä kuulemma yleensa tehdään.
Että sellaista täälä. Ai niin, kp2/25-28 menossa. Jättäydyn nyt tässä kierrossa Clomi-tauolle. Hormonikokeiden tuloksista riippuu palaanko tauolta enää koskaan, vai siirrytäänkö suoraan pistoksiin. Reseptissä on jäljellä vielä kahdeksi kierroksi, joten ne voisi ehkä ottaa käyttöön syksyn aikana, jos/kun ne pistokset menee sitten tammikuuhun.
Sätkylle onnea yritykseen clomitauolla, toivottavasti teille kävisi niin hyvin että tauolla tulisit raskaaksi :)
Mulla on tänään kp25/25-28 menossa, tein testinkin mutta ei varmaan tarvi edes sanoa mitä se näytti..... no negaa tietenkin.
En oikein taho uskoa, että se plussaksi voisi muuttua mut on vielä pieni toivo. Jos ovis on ollut pe tai vasta laniin sittä on vasta 6-7pv, eli ei testi välttämättä vielä näytä.
Testi oli acon10, mut oon kyllä lukenut ettei kaikilla ole testi näyttänyt raskautta, mutta kun on testannut jollain toisella testillä niin onkin tullut kaksi viivaa.
No toivossa on hyvä elää :)
Kyselin tätä jo tuolta haahulijoiden palstalta, mutta teiltä varmasti ainakin löytyy vastaus. Elikkäs, missä vaiheessa clomit yleensä haetaan? tai kuinka monta ovulaatiotonta kiertoa pitää olla jotta saa clomit? tai miten homma yleensä menee? Millaisia tuloksia teillä on niistä? eli onko tärpännnyt ja kuinka pian?
Meillä oli km 4/06 enkä sen jälkeen usko ovuloineeni. Olen vaan niin malttamaton, etten jaksaisi sitten odottaa en niin yhtään. Tuloksia pitäisi saada ja nopeasti. Kaipuu saada se oma ensimmäinen pieni nyytti syliin on vaan niin suuren suuuri. Että verkot vesille kaikki konstit olen valmis ottamaan käyttöön.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Clomeja ei saa ihan helposti kuitenkaan. Mikä on hyväkin, koska niistä on tosi paljon sivuvaikutuksia.
Ekaksi varaat ajan gynelle. Sieltä saat lähetteen labraan, jossa mitataan verinäytteestä tiettyinä kiertopäivinä hormonipitoisuudet, mm. fsh, lh, prolaktiini ja s-prog eli progesteroni=keltarauhashormoni, joka kertoo onko ovulaatio tapahtunut.
Sulle tehdään myös ns.follikkeliultra, jossa katsotaan n.kp11-13 näkyykö kehittyviä munarakkuloita. Jos näissä on häikkää, kuten s-prog liian matala=ei tapahtunut ovulaatiota, eikä näy muniksia edes muutamaa päivää myöhemmin tehdyn ultran jälkeen, saat clomit.
Näin ainakin minulla. Kärsivällisyyttä vaaditaan kyllä näissä jutuissa! Tsemppiä!
ulriina ex-haahuista ja clomikaksoset vm.-98 sekä clomimasuasukki rv26+2
niin, ja todennäköisesti miehesi sperma tsekataan. Niin meilläkin, vaikka kaksosraskauden jälkeen alkoikin kolme raskautta luomusti, jotka sitten kyllä menivät valitettavasti kesken.
ulriina
Ulriina jos näet tämän viestin niin laitatko sinun lasketunajan niin voin sen lisätä tuonne plussainneisiin nickisi perään.
puhbear mulle lääkäri ei ensin suostunut antamaan clomeja ennen kuin yritän ensin vähän laihduttaa, mulla ylipainoa aika reippaasti. 10kg painonpudotus ei vaikuttanut mitenkään ovista parantavasti joten antoi clomit. Meilläkin piti mies testata ennen kuin lääkkeet sain. Multa otettiin vain verikokeet, mutta ei ultralla katsottu et tapahtuuko jotain vain verikokeella, enkä käynyt seurantaultrassa. Kerkesin viisi kiertoa syödä clomeja, mutta sitten vasempaan munasarjaan tuli kysta joten piti jättää clomit pois. Sitten kun se kysta lähtee pois niin saan taas jatkaa. Eli viisi kiertoa ei meillä tuottanut tulosta vaikka ovis oli hyvä clomeilla. Pian menenkin lääkäriin ja tutkitaan josko vika onki jossain muualla ja samalla katsotaan onko kysta lähtenyt pois.
Mulle ei tullut clomeista oikeastaan mitään sivuoireita, pikkuisen vain päätä särki välillä, mutta sen kyllä kesti ja sitten vähän myös niitä kuumia aaltoja, mut ei nekään pahoja. Eli aika vähällä pääsin.
Toivottavasti saat clomit ja niillä avun :)
Ma soin vasta ekat clomit huhtikuussa - ja tein plussan sitten toukokuussa, joka valitettavasti meni kesken rv8.
Soin terokuurin ensin etta tadit saatiin saannolliseksi, myos 4 vuotta sitten annettin jo kuuri, mutten sita ehtinyt viela syoda kun jo olin raskaana...
Itse asun ulkomailla, ja taalla saa tosi helpolla apua lapsettomuuteen, kelle se sitten tuo apua ja kelle ei... Mutta myos mina olen kuullut etta kystia ilmestyy monen clomikuurin jalkeen usealle kayttajalle.
Viela odottelen tateja km:n jalkeen etta paasis pillerilinjalle siks 3 kuukaudeks' ; kun odottavan aika on pitka! Hauskaa viikonloppua kaikille!
Joo, ehkä mun pitäisi tässä vielä rauhassa katella jokunen kierto. Mut jos ei ovista ala tikuilla pian löytymään niin aika turhauttavaltahan se kyllä sitten alkaa tuntua. Mut jos tammi, helmi- ja maaliskuussa ovisksen olen bongannut, niin miksei nyt sitten? Mihin se on jäänyt?
Vielä palatakseni siihen mun kysymekseen onnistumisista clomeilla, että kuinka monen clomikierron jälkeen on tärpännyt, niin mitä tuosta esittelylistasta lueskelin niin monille on jo tärppi tullu heti ekasta kierrosta! Vaikuttaisi lupaavalta. Tai sit mä vaan haluun nähä just noi parhaat vastaukset. Mikään ihmelääkehän se ei kai kuitenkaan ole...ei sellaista olekaan.
Täällä alkoi tänään kp1. En kuitenkaan ollut niin hirveän pettynyt kun helpottaa se tieto että pääsen pian lääkäriin jospa sitten saataisiin asioihin vähän selvyyttä.
Huomenna sitten soitan lääkärille ja sovitaan millon pääsen tutkimuksiin.
Eipä sen enempää, palataan asiaan kun tiedän enemmän :)
Heippa kaikki!
Minäkin sitten olen palaillut sorvin ääreen. Lyhyesti kertoilen kuulumisia, kun pitäisi vähän töitäkin yrittää tehdä...Ei kyllä huvita, kun kuulin, että vuorotteluvapaan sijaisekseni aiottu henkilö on saanut pitemmän sijaisuuden muualta. Nyt pitäisi löytää jostakin uusi, eikä se tule olemaan helppoa=(
Oma napa meni, kuten pelkäsin eli kierto venähti 36 pv:ään. Arvatkaa, oliko kivat pms:t!! Tissit eivät kipeytyneet ollenkaan, joten tiesin etten ole raskaana, piti vaan ootella ja ootella ja istua kurasonnalla ja kaikkea muuta mielialanvaihtelua ym...Testasin kp35 tyylipuhtaan negan. En tiedä sitten johtuiko venähtäminen ovuloimattomuudesta vai tapahtuiko se n. viikkoa tavallista myöhemmin. Jotakin sen tyyppisiä tuntemuksia oli silloin, mutta kun en ole tikuttanut, niin tiedä sitten.
Joku tuolla viime viikon ketjussa jutteli follikkelien määrästä. Mulla ei ole koskaan näkynyt kolmea enempää. Silloin -99 (olin 31v), jolloin raskauduin ekasta clomikierrosta, follikkeliultrassa näkyi yksi molemmilla puolilla ja tärppäsi. Joten ei se follikkelien pieni määräkään aina kaikkea kerro tai ainakaan sulje raskautumista pois.
Nyt pitäisi yhdet menkat vielä odottaa ja sitten katotaan, mitä seuraavaksi. Pelkkiä clomeja en aio enää pitkään syödä, kun ei ne pregnylin kanssa 5 kk:ssa tulosta tuoneet. Ehkä se olis se inssi.
Vähän tällasissa työnaloitusketutustunnelmissa tänään...
Yritän päästä tässä pikkuhiljaa palstakärryille (olen vähän pihalla, ketkä ovat plussanneet ym..) ja olen täällä taas vähän useammin tilittämässä. Tuo kierron venähtäminen vei ajatukset taas ihan sekasin ja vauvakuume on aivan sairaan älytön. Toivo kuitenkin elää edelleen!!
Eli nyt alkaa olla olo ' normaali' etta voin tannekin puolelle kirjoitella (mun henkireikahan on tuo suurperhepalsta)
Elikka meidan perheessa koettiin km rv 8+2 ja kaavinnasta on nyt kolmatta viikkoa! Olo on jo toiveikas uuteen yritykseen kolmen kuukauden paahan, toivottavasti sitten luomuna meille suotaisiin tuo viitonen, tai sitten aloitetaan taas tuo clomeilla ' leikkiminen' sekin jo on tuttu juttu!
Mitenkas teilla muuta? En vahaan aikaan ole lukenutkaan viestejanne, mutta pikaisesti laittakaa piinaajat jne, etta pysytaan taas ' karryilla' ..
-levinia69-