Raskaana olevat perhepetiläiset!
Potkiiko teidän lapset paljon yöllä? Varjeletteko vauvamahaanne jotenkin?
Meillä 1,5v. tulee yöllä viereen nukkumaan ja on ajoittain todella levoton ja potkuja ja iskuja satelee.. Yritän aina käännähtää selkä lapseen päin, mutta usein herään yöllä, että olen taas kääntynyt toisinpäin.
Kuinka suurta vahinkoa voi tulla pienen lapsen potkuista ja iskuista?
Kaikkea sitä miettiikin.. :)
Kommentit (5)
Johtuukohan siitä, että maha on vielä aika pieni :)
-ap
pahasti. Tyynyä tms voi tietty yrittää laittaa väliin. Itse laitoin imetystyynyn kun 2v. potkiminen alkoi tuntua ikävältä.
Tänään taas heräsin tuimaan potkuun, joka osui vatsan ulkopuolelle. Pitää tosiaan tota tyynyä kokeilla!
Kiitos!
-ap
Käytän muutenkin sellaista pitkää putkityynyä polvien välissä niin se samalla suojaa vatsaa, meidän nuorimmainen on tosi kova potkija (miksi tällaiset lapset nukkuu mieluiten jalat tyynyllä niin että joutuu joskus kasvojaankin varjelemaan? ;-)).
joskus jo heti puolenyön jälkeen. Olen miettinyt samaa asiaa, mutta meillä ilmeisesti lapsi aika rauhallinen nukkuja ja itse olen ehkä lisäksi jotenkin vaistomaisesti suojellut mahaa, koska yhtään " vaaratilannetta" ei ole tullut. Ja ehkä lapsi osaa itsekin vähän varoa: toissayönä kun tuli viereen, nukahti silitellen masuani.. =)