Sinä joka pelkäät koronaa,oletko...?
Eli koronaa pelkäävät ja kunnioittavat oletteko minkälaisen koulutuksen saaneita? Eli onko älykkyys yhteydessä koronapelkoon.
Kommentit (50)
Pelkään (amk-koulutus), koska virus leviää helposti, on lieväoireinen alussa ja voi tarttua uudelleen, vaikka sen olisi jo sairastanut. Lisäksi tunnen riskiryhmään kuuluvia, enkä halua pyyhkiä maapallolta yli 60-vuotiaita. Ja olen vielä flunssassa kotona, vainoharhaisena.
Kouluttamattomat keskimäärin pelkäävät vähiten. No eipä tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamattomat keskimäärin pelkäävät vähiten. No eipä tullut yllätyksenä.
Jep
Onpa monta uimamaisteria palstalla.
korkeasti koulutetut eli ne joita on eniten aivopesty...ei siis yllätä
Koronaa kunnioittavat, siis mitä ihmettä :D ?
Vierailija kirjoitti:
korkeasti koulutetut eli ne joita on eniten aivopesty...ei siis yllätä
Tai ehkä he eniten reissaavat työnsä puolesta pitkin maailmaa tai kohtaavat työssään pitkin maailmaa reissaavia.
Itse kuulun riskiryhmään, samoin läheiseni, huolimatta akateemisesta koulutuksesta. Koulutuksesta viis. Koulutus ei suojaa tartunnalta. Tämä virus ei katso koulutusta, eikä varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa kunnioittavat, siis mitä ihmettä :D ?
Kunnioittaminen ymmärretään myönteisenä tunteena. Tässä yhteydessä sillä on todennäköisesti tarkoitettu sitä, että ihminen myöntää Koronan arvon eikä vähättele sen mahtavuutta ja aikaansaannoksia. Eli vaikkei kunnioittaminen tässä tapauksessa ollutkaan kovin myönteinen asia ja vaikka virallisesti sana ei sisälläkään ihan tällaista merkitystä, niin puhekielessä joskus näin voi mielestäni kyllä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun riskiryhmään, samoin läheiseni, huolimatta akateemisesta koulutuksesta. Koulutuksesta viis. Koulutus ei suojaa tartunnalta. Tämä virus ei katso koulutusta, eikä varallisuutta.
Ei katsokaan, mutta koulutus voi antaa ihmiselle paremman kyvyn analysoida, hankkia tietoa ja kyseenalaistaa asioita.
Hei, tämä ei ole luotettava kysely. Pitäisi myös tietää ei-pelkäävien osuus koulutustaustan mukaan, jotta voitaisiin tietää onko koulutustaustalla vaikutusta.
T. Tohtori
Kyllä, covid-19 pelottaa ja herättää huolta han aiheesta. Ylimielisyys ja vähättely ei auta ketään. Miksi luulette, te vähättelevät besserwisserit, että maailmalla suuret valtiot ovat tehneet noin mittavia operaatioita viruksen voittamiseksi? Luuletteko todella olevanne viisaampia? Kyllä tämän asian kanssa on oltava jokaisessa maassa yhtenä rintamana, muuten olemme lievästi ilmaisten pulassa. Olen maisteri 43v.
Ei "tutkimus" näin toimi, sinun pitäisi kysyä myös ei-koronapelkoisten koulutustasoa, jotta voisit verrata koronapelkoisten ja ei-koronapelkoisten koulutusta keskenään. (Vai oletko jo tehnyt sellaisen kyselyn?)
No onhan se nyt ihan sairaan hauska! Jotain huumoria tähän tilanteeseen!