Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen potkut

Vierailija
05.03.2020 |

Tyhjä olo, täysin lamaantunut. Vaikka pelkään aina pahinta niin tuli silti pommina. Itkettää, huono olo, henkisesti aivan loppu...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä potkut tuli?

Vierailija
2/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Muista että ET OLE YKSIN, tuo on nykyisin ihan arkea. Pidät nyt parin viikon sulattelutauon, hengität, lepäät. Sitten toimintasuunnitelman kimppuun!

Muista kuitenkin ilmoittautua työttömäksi (voi tehdä netissä) ja hoida liiton/Kelan asiat kuntoon ettet joudu totaaliseen taloudelliseen pulaan.

Tuota tapahtuu monille, muista se. Huono talous nyt.

Tsemppiä! ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä potkut tuli?

No perinteiset tuotannolliset ja taloudelliset syyt perusteena. Firma oli tehnyt huipputuloksen , porukka oli ylityöllistyneitä jo ennestään ja silti näin. Ikää yli 40... rautainen ammattitaito ja kokemus, silti pelottaa miten käy. Olen täysin hajalla...

Vierailija
4/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Uutta duunia etsimään vaan heti kun sulla on voimia siihen.

5/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu jopa syyllideltä, kun kuulen miten muut ovat allapäin kun ovat yt-neuvotteluiden jälkeen saaneet potkut, kun itse olen määräaikaisessa työsuhteessa ja tilanteeni on se, että olen taloudellisesti riippumaton, eli pärjäisin hyvin ilman palkkatuloja. Tekisi oikeastaan mieli sanoa esimiehelleni, että minä join jäädä työttömäksi, jos joku toinen on enemmän minun työpaikan tarpeessa

Vierailija
6/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ❤️ Ehkä tänään ja huomenna vain ryven itsesäälissä ja maanantaina työnhakuun. Onneksi palkka juoksee vielä muutaman kuukauden, mutta silti... töihin haluan niin pian kuin mahdollista!

Vierailija
7/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ❤️ Ehkä tänään ja huomenna vain ryven itsesäälissä ja maanantaina työnhakuun. Onneksi palkka juoksee vielä muutaman kuukauden, mutta silti... töihin haluan niin pian kuin mahdollista!

Nyt äkkiä säästämään lisää niin voit olla hetken työttömyyskorvauksella.

Vierailija
8/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Musta tuntuu jopa syyllideltä, kun kuulen miten muut ovat allapäin kun ovat yt-neuvotteluiden jälkeen saaneet potkut, kun itse olen määräaikaisessa työsuhteessa ja tilanteeni on se, että olen taloudellisesti riippumaton, eli pärjäisin hyvin ilman palkkatuloja. Tekisi oikeastaan mieli sanoa esimiehelleni, että minä join jäädä työttömäksi, jos joku toinen on enemmän minun työpaikan tarpeessa

Mulle on käynyt näin. Olin keikkalaisena ja eräänä päivänä ihmettelin kun ...sanotaan vaikka Martta ei tullut töihin. Työkaveri sanoi että oli lomautettu. Kysyin että no miks mä saan keikkaa sitten. "olet halvempi"...joopajoo,ei lomapäiviä ym. Kyllä jotenkin nolotti. Se toinen ois tarvinnu töitä,mä kävin huvikseni.

Vierailija
9/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en halua elellä työttömyyspäivärahoilla vaan haluan töitä. Tunnen oloni niin hyödyttömäksi juuri nyt... itsetunnolle tämä oli kova kolaus. Pomo itki ja oli pahoillaan, luuli että meidän osasto olisi säästynyt. Työkaverit on laitelleet viestejä ja tsempanneet! Se lohduttaa että vika ei ollut itsessä, mutta silti...

Vierailija
10/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en halua elellä työttömyyspäivärahoilla vaan haluan töitä. Tunnen oloni niin hyödyttömäksi juuri nyt... itsetunnolle tämä oli kova kolaus. Pomo itki ja oli pahoillaan, luuli että meidän osasto olisi säästynyt. Työkaverit on laitelleet viestejä ja tsempanneet! Se lohduttaa että vika ei ollut itsessä, mutta silti...

Toivottavasti saat töitä. Tämä vuosikymmenten kotonaolo on todella tylsää ja raskasta. T. Ammattivalittaja

Vierailija
11/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietysti muistaa, että jos firma saa hommat hoidettua ilman sinuakin niin ehkä tiivistämiselle oli tarvetta. Nyt se vain kohdistui sinuun. Nauti liiton maksamista päivistä ja lomaile kunnolla. 

Vierailija
12/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset joille potkut töistä on järkytys.

Vierailija
13/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat töitä. Tämä vuosikymmenten kotonaolo on todella tylsää ja raskasta. T. Ammattivalittaja

Miten joku on voinut olla työttömänä vuosikymmeniä?

Vierailija
14/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxxxllll kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mulle on käynyt näin. Olin keikkalaisena ja eräänä päivänä ihmettelin kun ...sanotaan vaikka Martta ei tullut töihin. Työkaveri sanoi että oli lomautettu. Kysyin että no miks mä saan keikkaa sitten. "olet halvempi"...joopajoo,ei lomapäiviä ym. Kyllä jotenkin nolotti. Se toinen ois tarvinnu töitä,mä kävin huvikseni.

Kukaan ei tarvitse töitä, vaan rahaa.

Pidetään asiat kirkkaina mielessä.

Vierailija
15/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku on voinut olla työttömänä vuosikymmeniä?

Kukaan ei ole koskaan huolinut minua töihin t. Ammattivalittaja

Vierailija
16/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tietysti muistaa, että jos firma saa hommat hoidettua ilman sinuakin niin ehkä tiivistämiselle oli tarvetta. Nyt se vain kohdistui sinuun. Nauti liiton maksamista päivistä ja lomaile kunnolla. 

Niin. Saadaanhan ne hommat tehtyä kun a) jätetään tekemättä kaikki investoinnit sekä kehitystyö ja muutenkin vedetään vähän riman ali ja/tai b) kuormitetaan jäljelle jääneitä niin että osa jää burnoutin takia saikulle ja kyvykkäimmät lähtee kilpailijalle. Molemmat vaihtoehdot, a ja b, johtavat siihen että firmalla menee asiakkaat, maine ja lopulta se on nurin ja kaikki työttöminä. Orjallinen neljännesvuosituloksen  kyttääminen pitemmällä juoksulla on vaan yksinkertaisesti hölmöä.

Vierailija
17/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma sain kanssa potkut pari viikkoa sitten, oli yksi elamani onnellisimmista paivista! 

Viela ensi viikko toissa ja sitten ansaitulle seitseman viikon lomalle - sain neuvoteltua etta palkka juoksee huhtikuun loppuun asti, mutta mun ei tarvi enaa tulla toihin ens viikon jalkeen. Tuona aikana voi sitten ilmoittautua jo tyokkariin ja muutenkin vahan miettia, mita haluaa loppuelamallaan tehda. 

Toukokuun alusta lahdenkin sitten Etelan lampoon (mikali korona suo). 

Sitten nostan tukia ja kultaista kadenpuristusta, laskeskelin etta nykyisella tulotasolla mulla on puolisentoista vuotta aikaa himmailla kotona ennen kuin pitaa turvautua saastoihin. 

Tahtaimessa on tyollistya parin vuoden sisalla. Luotan, etta Universumi hoitaa. <3 

N44

Vierailija
18/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut on tänä päivänä niin tavallinen ilmiö että ei siitä kannata jäädä ripottelemaan tuhkaa hiuksiinsa. Kunhan muistaa pitää kassan jäsenyyden voimassa, ansiosidonnaisella suurin osa pärjää sen muutaman kuukauden mitä uuden työn löytäminen kestää. Vaihtoehtoisesti voi miettiä täydennyskoulutusta tai ihan uutta alaa joihin voi osallistua työttömyyskorvauksilla. Pääasia että ennakoi ja tekee jonkinlaisen suunnitelman miten jatkaa jos ja kun potkut tulee. Surkeimpia on ne tapaukset jotka jää roikkumaan kiinni vanhaan eikä ymmärrä siirtyä elämässä eteenpäin. Siinä aiheuttaa vain itselleen hallaa ja katkeroituu turhaan.

Vierailija
19/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Saadaanhan ne hommat tehtyä kun a) jätetään tekemättä kaikki investoinnit sekä kehitystyö ja muutenkin vedetään vähän riman ali ja/tai b) kuormitetaan jäljelle jääneitä niin että osa jää burnoutin takia saikulle ja kyvykkäimmät lähtee kilpailijalle. Molemmat vaihtoehdot, a ja b, johtavat siihen että firmalla menee asiakkaat, maine ja lopulta se on nurin ja kaikki työttöminä. Orjallinen neljännesvuosituloksen  kyttääminen pitemmällä juoksulla on vaan yksinkertaisesti hölmöä.

Juur näin. Ihmisistä revitään kaikki irti.... ihana kvartaalitalous.

20/20 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi sellainen tilanne, että teen määräaikaista työsopparia ja jos sitä ei jatketa, pärjään ansiosidonnaisella päivärahalla ja säästöillä helposti 3-4 vuotta, jos vaan teen jossain välissä sen 6kk töitä vaikka pätkissä, jotta saan täytettyä työssäoloehdon etten pitoa kelan päivärahoille.

Mun 35-vuotias miesserkulla loppuu tänä keväänä työt, kun hänen työnantaja jää eläkkeelle ja lopettaa yrityksensä, ja serkkuni on taloudellisesti riippumaton ja hän kertoi jäävänsä "eläkkeelle" tänä keväänä. Toki hän asuu syrjäkylälle, jossa asuminen on halpaa, ei tuo onnistuisi isossa kaupungissa jossa asuntolainat ovat isoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme