HUHTIKSET ' 05 JUHANNUKSEN JÄLKEINEN VIIKKO
Kommentit (27)
Onnea hyvin nukutuista öistä !!!!!!!!!! eikö teekkin ihmeitä????
Elmokin nukkui 2 kuukautta hyvin....nyt mennään taas vähän matalalentoa, kiitos tulevien poskihampaiden, mutta kyllä tämä taas tästä.
Ihan ekaksi kiitos kaikille, jotka meitä olette hyvien yö unien johdosta onnitelleet. Vaakamom, todella kunnon yöunet tekevät ihmeitä. Olo on niin loistava =) Tsemppiä kaikille joilla yöt ovat rauhattomia. Kumma juttu muuten, Antonilla ei hampaiden tulo huononna yöunia, tutkin juuri pojun suuta ja sieltä näyttäisi tulevan hampaita oikein paljon. Ei kyllä esikoisellakaan hampaat ole juurikaan vaivanneet.
Ompunäiti: Hih kaksiriviset hampaat =) Olen kyllä samaa mieltä, siitä, että jo on kummat kärryt kun eivät kauko-ohjailmella aukea. Voin lohduttaa, että minä olen tenhyt kaikkea mahdollista hullua viimoisen vuoden ajan, sitä se äitiys teettää...=)
MugSkap: Meillä myös kun isi auttaa, teettää se lisää työtä, mutta senkin uhalla annan isin auttaa, koska hyvä kun yrittää. Innolla odotan ensi kevättä, jolloin isi meinaa ottaa vastuun kotona. Olen siis itse Antonin kanssa päivät, mutta illat luen ja isi on poikien kanssa. Minulla siis aioin suunnata opiskelmaan, hyvin se menee eikös niin??? Mutta juu iltapalan jälkeen, minulla menee tuntui siivotessa jälkiä, tiedän, ettei mies sitä tee tahallaan, ei vaan huomaa. Omaa siis jonkin valikoivan näön ja on hieman hajanmielinen, muutenkin tuppaa jättämään tavarat minne sattuu ja asiasta on jokusen kerran keskusteltu. No se niistä miehistä =) Ihana mies on kuitenkin ja hyvä isä lapsille. Toisaalta tekee paljon lasten kanssa
Ja nyt sitten niitä tapaamis ehdotuksia, Vaakamom kauanko lomasi kestää? Järjestetään tapaaminen, niin että pääsette Elmon kanssa mukaan ja saatpi tuoda porkkana kakkua, ai että herahtaa vesi kielelle =)
Ja nyt vielä jatkan meidän unista ja imetyksestä, olen nyt saanut Antonin nukahtamaan omaan sänkyyn itse. Eilen vein pojun sänkyyn, missä alkoi höpöttely ja poika nousi seisomaan. Annoin olla kunnes alkoi itku, sitten kippasin pojan makuulle ja taputtelin kunnes itku loppui, sitten hiippailin huoneesta pois ja hetken kuluttua sama juttu. Noin viisi kertaa sain tämän tehdä, kunnes Anton jäi rauhassa sinne ja nukahti lopulta. Aamuun asti nukkui siellä. Imetyskin vetää viimeisiään, Anton sai eilen kaksi kertaa rintaa ja illalla en antanut ollenkaan, eikä Anton sitä kauheasti pyytänytkään. Tänään on vasta saanut aamu maidon. Hirveätä protestointia ei ole ollut. Juuri näin olen halunnut sen menevän, en ole nyt joutunut pitämään unikoulua tai käymään mitään raastavaa vieroitus taistelua vaan omalla painolla on asiat menneet. Jos kuukausi sitten joku olisi sanonut, että näin menevät asiat, niin en ikinä olisi uskonut, mutta nyt siis summa summarum olen tosi tosi tyytyväinen .
Nyt lopettelen höpinät ja lähden lasten kanssa uimaan =) Aurinkoista päivää kaikille =)
T:Mareila+Anton
Korelia: ai teillä on kans painittu vesirokon kanssa.. Niin myös täällä! Tai nyt on vasta esikoinen sairastanut, nyt odotellaan koska iskee muihin! Varmaan tuossa viikon päästä pitäs viimestään alkaa toisillakin (ja just sillon meidän piti lähtee kesämökille.. aargh!)
mulla kerkes parit (kolmet-neljät..ei muista enää) menkat olla, sitten otin hormonikierukan.. sen jälkeen onkin sitten melkein jokapäivä tiputellut enempi tai vähempi.. :/ Mutta nyt on jo tasaantumaan päin!!
Hirmusesti olitte nyt kirjotellu kaikkee..en ees muista mitä piti kommentoida, vai pitikö mitään.. :)
Kotihommat odottaa.. pitää yrittää edes jotain tehdä ;)
Ei tahdo uni tulla itsellä silmään illalla ennen puoliyötä ei millään. Johtuu kai siitä, että ensin nukutan Helvin klo 8sta 9ään, en kuitenkaan halua vielä itse nukkua silloin, joten hiippailen alakertaan ja sitten ei ihan puolen tunnin päästä viitsikään mennä nukkumaan. Jos en olisi Helviä nukuttanut, olisin ehkä mennytkin nukkumaan puoli kymmeneltä. Iskää taas ei viitsi laittaa nukuttamaan, kun Helvi protestoi niin hirmuisesti. Toisaalta pitäisi kai - mutta eikös tämä ole " se" aika, kun eroahdistusta ihan oikeasti on paljon? Että jos nyt jaksaisi sinnitellä muutaman kuukauden niin helpottaisi(kohan)...
Nyt on useana iltana mennyt tunti Helviä nukuttaessa =( Pitkän aikaa nukahti melkein minuutilleen puolessa tunnissa, mikä lie tullut?
Olisi hirmuinen kasa hommia, joita suorastaan janoan päästä tekemään, kun vain ehtisin! Olen jo poistanut maaleja parista Helvin huoneeseen tulevasta vanhasta huonekalusta, loput maalinpoistot vielä edessä ja tietty maalaus. Haluaisin järjestää tavarat ja kaapit (vuosisiivouksen aika). Laittaisin pihamaata mielellään (tienvieren kukkia, Helvin hiekkalaatikkoa, sammalistutuksia...). Pakastimen sulatus. Valokuvien järjestely... Mutta kun pitäisi saada Helvi isin kanssa viihtymään pidempään kuin 5minuuttia, ennen kuin tullaan tarkistamaan, että äiti on tallella. Ja halutaan syliin ja tekemään hommia minun kanssani. On se tietty ihanaa, kun on haluttu, mutta =)
Helvi on muuten ollut tosi ihana suukottelija: laitoin pitkästä aikaa kaulaan medaljongin, jossa on Helvin+iskän kuva ja iskän+minun hääkuva. Halusi heti katsoa ja näytin. Sanoin, että iskä suukottaa äitiä kuvassa - Helvi suukotti ilmaan. Sitten hän katsoi isin ja itsensä kuvaa ja suukotti sitä. Sitten suukotettiin äidin+iskän kuvaa. Sitten ihan äitiäkin... Mitä niistä kiukutteluista, kun saa ä' llaista rakkautta?! <3
Käyn lueskelemassa juttujanne suhteellisen säännöllisesti, mutta kirjoittamiseen ei tunnu aika enää riittävän tai olevan mitään kirjoittamisen aihetta.
Meidänkin neiti on taas vaihteeksi kipeenä. Korvatulehdus jo toistamiseen kuukauden tauon jälkeen. Tyttö on tänä vuonna ollut kahden-kolmen viikon välein sairaana, joten mitähän mun töissä olosta olisi tullut?! Ihmeen helppoa neidi olo tuntuu kuitenkin olevan. Yöksi annan kipulääkettä, mutta päivät menee ihan kivasti.
Puhetta treenaillaan kovasti. Ha-ha =koira, heiei ja ohhoh tulee aina kun jotain putoaa, neiti kaatuu tms. Omalla ihmeellisellä kielellään juttelee kovasti. Nukkumaan mennessä hoki monta kertaa ajje tai jotain sen tapaista nallea pyöritellessään.
Hampaita tulee kuin sieniä sateella. Kuola valuu ja vähintään kaksi sormea on melkein koko ajan suussa. Meillä käytetään lasten hammastahnaa, vaikkei tyttö sitä osaakaan sylkeä. Fluori on hyväksi ja hampaiden pesu on paljon kivempaa kun se maistuu hyvälle.
Mun kuukautiskierto on jotakuinkin viime elokuusta ollut melko säännölliset 32 päivää. Meilläkin kakkosta toivotaan tulevaksi, saapa nähdä... Mitenkäs muilla, joko lisäystä lapsilukuun toivotaan?
Mun sisko muuttaa Kuopioon, joka on loistava juttu, mutta meidän Helsingin reissut tulee olemaan varmaan aika vähäisiä. Eli hippustapaamisiin ei varmaan tulla. Johan kerran on oltukin, kivaa oli!
Meillä yöt menee kai ihan hyvin. Mä nukun kuin tukki ja jossain vaiheessa yötä nostan neidin viereen yleensä. Tänäänkin aamulla olin ihan pihalla kun tyttö nukkui kainalossa, mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa siitä että olisin nostanut hänet viereen! Siinä mielessä huono homma kun olisi tarkoitus että tyttö nukkuisi omassa sängyssään ja siirtyisi sänkyineen jossain vaiheessa jopa vähän kauemmaksi. Sitten kun talo on muuttovalmiina, ajateltiin siirtää tyttö kokonaan omaan huoneeseen nukkumaan.
Tässäpä tärkeimmät, mukavaa heinäkuun alkua kaikille!
mallu ja H 26.4
Eilen ei kerinnyt kirjoittelemaan, koko päivä oltiin menossa, käytiin siskoni ja poikien kanssa korkeasaaressa ja illalla mentiin vielä siskolleni kylään. Oli kiva, mutta tosi rankka päivä, Anton jaksoi yllättävän hyvin, hepulin sa ainoastaan, kun laitoin takaisin rattaisiin kun oltiin paviaaneja katsomassa. Päiväunille Anton nukahti loistavasti 16.00. Siitä huolimatta nukkui heti yhdeksän jälkeen, eli väsyttävä päivä oli.
Nukahtaminen sujuu meillä kuin unelma, päikkäreille vien vaan rattaisiin ja annan pupun käteen, sinne tipahtaa aika nopsaan. Yö unille vien sänkyyn,luetaan iltasatu pojille, halit ja hyvän yln toivotukset. Siellä Anton sitten ihmettelee ja nukahtaa itsekseen. Nyt en ole pariin iltaan käynyt edes taputtelemassa, kun ei Anton ole itkenyt. Yöt nukutaan, tänään Anton heräsi 7.30 ja aamu maidon annan vielä rinnasta, muuten ei maitoa päivällä/yöllä saa.
Nyt Anton on nukkumassa ja unien jälkeen mennään varmaan uimaan vielä tänään =) Aamulla Anton oli isin kanssa ulkona, minä kävin YKSIN lenkillä, ihanaa pitkästä aikaa pääsi rauhassa kävelylle, teki tosi hyvää.
Vaakamom: Miten pitkä loma on?? Mitenkäs tapaaminen, ehdottakaa jotain päivää, onko arki vai viikoloppu parempi?
Harmin, kun Mallun neiti sairastelee paljon, toivottavasti se siitä helpottaa. Ja kiva, kun siskosi muuttaa sinne, harmi vaan, kun ette pääse tapaamisiin. Onnea pikkukakkos projektiin =)
Meille ei nyt muutamaan vuoteen toivota lisää vauvoja, niin ihana kuin Anton onkin, ja vaikka on saanut nukuttua, niin liian tuoreessa muistissa kamala raskaus aika ja välillä hyvinkin haastava vauva-aika. Jos joku lupaisi, että seuraava raskaus on tosi helppo ja me saadaan vauva, joka nukku yöt ja syö hyvin ja viihtyy lattialla ennen vuoden ikää, voin harkita ;)
Ja vielä Menkat, mitä ne on??? Ei siis alkaneet mulla vielä...joten kierrosta ei hajua...
Mutta nyt santsikuppi kahvia, ja sitten siivoamaan, hauskaa päivän jatkoa kaikille
Mareila+Anton
mutta " reps, reps, räjähti nauramaan" , noista Lauran poskareista, hihhihhihhihhiiiiiiiii, anteeksi " nolona" .
No joo, ehkäpä mäkin silloin esikoisen kanssa ;-)
Kuten esimerkiksi sain halvauksen tuberkuloosi-rokotuksen jälkipatista
lapsen kasvusta, d-vitamiini-tippojen unohtelusta etc. ,-)
Sain loistavan sähköpostin vähän aikaa sitten. Siinä oli lueteltu eroja 1 lapsen ja 3 lapsen äitien välillä !!!
- Tutti tippuu maahan, mitä teet ?
1 lapsen äiti ----- keittää tuttia 10 minuuttia kiehuvassa vedessä
3 lapsen äiti------- pyyhkäisee housun lahkeeseen ja antaa takaisin lapselle ;-)
Oli vaan jotenkin niin kuvaavaa ;-)
Kent!!!! Welcome to finlandia :-) Toivottavasti matkasi ei sujunut kauhuskenaariosi lailla ;-)
Mulla alkoi kesäloma tänään ( siis loma 3 oman lapsen kanssa....mikä ihmeen loma ;-))
mutta siis LUPAAN TULLA MIHIN TAHANSA TAPAAMISEEN; MIKÄ JÄRJESTETÄÄN. Teen vaikka porkkanakakkuakin :-)
No joo, koska Elmo ei tajua, että kesäloman tarkoitus on nukkua pitkään ( kuten isot veljet tajuavat), niin peruutan sängyn suuntaan.
Hyvää viikonloppua kaikille.