Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---- MARRASmammat MA-KE----

26.06.2006 |

Uutta pinoa Jussin jälkeen!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerrasta on ikuisuus... Mutta kylläpä olo hiukan helpotti, kun kävin lukemassa tuon Jussipinon. Muillakin on siis samanlaisia öitä ja päiväunien puutetta! Täällä myös...

Öisistä heräilyistä: Meillä poju syö 02 ja 05, mutta heräilee esim. klo 11, 00, 01, 02... Mahallaan itkeskelee. JOskus rauhoittuu, kun lykkään vain tutin suuhun. Joskus täytyy kääntää selälleen, ja on aika levoton. Parhaiten rauhoittuu, kun pidän/mies pitää kättä rinnan päällä ihan rauhassa. Emme puhu emmekä silittele. Joskus on itku voimistunut, jolloin rauhoitetaan sylissä.

Itseä rassaa aika tavalla nämä yöheräilyt. Olen pohtinut, josko vierottaisin yösyötöistä. Onko muita samoissa aatoksissa?

Päiväunista: APUA!!! Meillä EI nukuta! Aamupäivällä nukkuu noin 45min, päivällä ruuan jälkeen noin 45min ja illalla toisen ruuan jälkeen noin 45min. Kyselin tänään neuvolastakin, että pitäiskö jättää ap-unet pois. Oli sitä mieltä, että kokeilla voi. Tänään kokeiltiin (mies vapaapäivällä), ja nukkui nytkin vain 45min. HOH! Mikä avuksi? Pitääkö siirtyä nukuttamaan pinnasänkyyn? Täytynee kokeilla. Välillä ihan itku pääsee, kun lähden uudestaan kävelylle vaunujen kanssa väsyneenä, ilman sitä pientä omaa hetkeä, ja toinen vain killittää...

Matkarattaista & auton istuimesta: Meillä on ollut jo jonkin aikaa käytössä Gracon matkarattaat. Autossa kuljetaan vielä toistaiseksi kaukalossa, vaikka sitä ei kyllä tahdo jaksaa kantaa...

Santeri täytti eilen 7kk, ja tuntuu jo niin isolta pojalta. Jos noita unijuttuja ei oteta huomioon, on hyvin rauhallinen ja aurinkoinen poika. Pyörii vauhdikkaasti napansa ympäri ja nousee käsien ja varpaiden (!) varaan peppu pystyssä. Juttelee myös kovasti, wääwää, annannnan jne. Ruoka maistuu, aamupuuroa menee yksi normaali aikuisen annos! Sitä saakin sitten lusikoida. Kalaa, makaronia tai riisiä ei olla kokeiltu, ainoastaan riisipuuroa (riisihiutaleista).

Meillä syödään seuraavasti:

klo 8 aamupuuro (1 lautasellinen) + tissi

klo 11-12 lounas (peruna+kasvis) + tissi

klo 14-15 tissi

kl0 17 peruna+kasvis+liha, hedelmäsose + tissi

klo 20 puuro + tissi

Meillä ei sitten taidakaan olla maitoallergiaa, vaan oli ilmeisesti vain reaktio uudesta aineesta. Kokeilemme myöhemmin Tuttelia uudestaan.

Täytyy lopetella, kun heräsi jo uniltaan... :(

Vierailija
2/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhihaa: meillä sama juttu miehen kanssa ettei tee kovin helpolla oma-aloitteisesti mitään, aina saa pyytää tai käskeä, se kyllä ketuttaa! Meillä on Gracon matkarattaat, ja on ihan ehdottomat kun

mennään kaupungille ja monesti otetaan ne kyläilyreissuillekin

mukaan niin saa istuskella niissä tai maata lattialla. Ei olla vielä vaihdettu istuinta käyttöön, ei edes hankittu, kai sekin pitäisi piakkoin tehdä.

näätä77: meillä myös tosiaan yöt olleet risaisia (poikkeuksena tosin viime yö, nukkui klo 21-09.30 yhdellä syötöllä). On käynyt mielessä

yösyötöistä vieroitus, tosin pitäisi kokonaan vieroittaa kokonaan tissiltä pois.

Meidän rytmit on aika samanlaiset kuin teillä, näätä77, (jos niitä joskus on):

klo 7-9 tissiä + puuroa jos onnistuu

klo 11-12 kasvissose + tissi

klo 14-15 hedelmäsose + tissi

klo 17-18 kasvissose + tissi

klo 20 iltapuuro + tissi

Liharuokia pitäisi myös alata testailemaan vähitellen, katotaan nyt tällä vkolla joku päivä.

Asiasta kolmanteen: Paljonko (eli montako milliä) syödään korviketta/äm:a pullosta, ja syökö heti ruoan päälle vai myöhemmin?

Mitä viihdykettä pitkillä automatkoilla? Meillä kun on jossain vaiheessa edessä Hesaan ajo (melki 500 kilsaa), ja mietin (=toivon) että suurimman osan matkasta Lotta nukkuu, mutta välttämättähän niin ei tapahdu :)) Toki pysähdytään ja syödään matkan varrella, mutta sitten autossa oloon viihdykettä ...

Nyt pumppailemaan josko sais korviketta menemään kohta pelkästään, vielä ei suostu juomaan pelkkää korviketta, höh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette suojanneet rintanne näillä kesähelteillä/tuulilla?

Pelkään nimittäin rintatulehduksen saantia! T-paita päällä ois ihana olla, mutta, ah, niin pelottavaakin välillä ...

Vierailija
4/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille yö-ja päiväkukkujille! Meillä tällähetkellä ei valittamista unien suhteen, sekä päikyt- et yöt tyttö on nukkunut paremmin kuin hyvin. Nukkui tänään 7.30 asti syömättä ja tissibaari onkin tästä eteenpäin suljettu klo21-6.00. (Toivottavasti pysyn tiukkana asian suhteen, vaikka neiti tissille hinkuaisikin)

Tänään käytiin ylimääräisessä mittauksessa neuvolassa ja 7560g ja 66 cm eli oli kasvanut pituutta 3cm ja 500g painoa. Ihan ok tätin mukaan, mutta suositteli kumminkin korvikkeeseen siirtymistä ja imetyksen lopettamista. Korvike on ravintoarvoltaan parempaa tämän ikäiselle. Ja maitoa pitäisi vielä juoda reilusti kasvaakseen. Että kaippa se imetys nyt sitten meilläkin lopetellaan. -2 käyrällä on pituus ja paino edelleen.

Käytiin neidin kanssa kylpylässä ja tyttö oli ihan hurmiossa. Läiskytteli vedellä ja kiljui. Ois varmaan tykännyt tyttö vauva uinnissakin käydä, mutta ei olla käyty.

Kaukalossa mennään. Istuinta ei olla edes katseltu. Neiti mahtuu kaukaloon vielä ainakin pari kk, kun on niin pikkuinen. Painaa kyllä kaukalo ihan julmetusti. Matkarattaita ei ole, harkinnassa kyllä.

Täytyypä palailla ruuanlaittoon!

Vierailija
5/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö viihtyi autossa maissinaksujen kera hyvin! Oli aivan ehdottomia noin 3h autoreissulla. Tosin vähän sotkeviahan nuo ovat.

Rintoja ei ole tullut suojattua mitenkään, normaalit vaatteet jne. Tosin en käy esim. järvessä/rannalla löhöilemässä tänä kesänä.

Vierailija
6/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arkeen palattu. Käytiin heti aamulla jo klo 9.15 lääkärillä. Eilen iltaunilta herättyä poijjaan silmä oli ihan vihertävässä rähmässä ja aamulla silmä ihan ummeksissa. Voi pientä. Apteekkiin soitin ja kysyin onko tipppja tai jotain niin käski heti mennä päivystykseen ettei tule silmiin mitään haittaa. Sanoin että no, tilaan ajan niin totesi että eikun heti päivystykseen..

Pelästyin ja herätin miehen että nyt ylös ja pian. Kuitenkin soitin aikaa ja saatiin 45min kuluttua se. Silmätulehtus ja tippoja saatiin. Toivottavasti helppaa. Kyllä silmä sitten alkoi aueta kun lämpimällä putsailin ja on nyt ihan auki. Ei kuitenkaan lainkaan haittaa poijjaan menoa.

On nämä vauvat kummia kun eivät nuku kuin pätkiä ei kiva. En tiedä, koska alkais yöt edes nukkuun paremmin, heräämättä. Yöllä ei kovin paljoa syödä kuitenkaan.

Jollekin oli sanottu että antaisi ennemmin korviketta kuin tisssiä että tässä iässä ravintorikkaampaa. Pitäisiköhän lopetella sitten jo koko tissitys...?

En minäkään kummemmin suojaa kuin liivit ja liivinsuojat on. Talvella mulla oli sellanen eri suoja kun tilasin netissä. Mitä voi toki pitää kesälläkin vaikka on vähän paksu.

jaahas poika hertsaa...

Vierailija
7/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olin vähän mietteissäni että uskaltaako sitä uimaan lähteä rintatulehduksen pelossa. Kävin uimassa, vesi oli +25, tuntu tietty kylmältä mutta mitään tulehdusta ei tullut. Ei taida rinnat olla enää mitenkään niin herkillä kuin alussa maidon vasta noustessa? Tai sitten on taas yksilöllistä

Vierailija
8/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään päivät vauhdilla eikä juurikaan nukuta päiväunia. Yleensä 15-30min. kerran kax päivässä. Joskus satunnaisesti saattaa nukkua 1,5h päikkärit. Mutta yöt nukutaan hyvin, ehkä 1-2 kertaa herää syömään mutta nukahtaa samantien ja minä myös. Ja vieressä viel nukutaan.

Meillä noora tuli tänään 7kk ja 2vkoa sitten neiti oppi konttaamaan, vajaa viikko sitten alkoi seisomaan tukea vasten ja eilen oppi istumaan kunnolla itse ja eka hammaskin tuli :) Että vauhtia piisaaa meillä. Ja kun noora nukahtaa yöunille niin äitikin on siinä vaiheessa jo valmis nukkumaan.

Tässä olisi 2kk aikaa ottaa rennosti ja sitten olisi tarkoitus palata töihin ja nooran aloittaa päiväkodissa jos vaan hennon neidin jättää hoitoon..

Ja juhannus meillä oli vauhdikas kun isukki reissas sairaalassa. Eka torstaina tuli haimatulehdus (sairastanut jo 17vuotta vähän väliä), ei ole 5vuoteen edes käyttäny alkoholia ja lääkäritkään ei tiedä mistä johtuu. Pe pääsi kotiin niin sit jo la joutu uudestaan ku rupesi rintaan koskemaan ja lääkäri epäili pientä sydänkohtausta. Mutta onneksi ei ollu sit lopulta mitään, ehkä joku lihaskipu tai jotain..

Mutta kyllä se tästä. seuraava neuvola meillä onkin sit 9kk iässä. Sit tietää miten pitkä meiän neiti on..

Mutta eipä tässä ny tähän hätiin muuta..

Aurinkoisia päiviä kaikille marrasmammoille :)

t.Nia ja Noora

Vierailija
9/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hellepäivä oli tänään täällä Helsingissä! Onni pulikoitsi uimaaltaassaan. Kontaili, loiskutti vettä ja nousi koko ajan reunaa vasten seisomaan ja sitten loiskahti liukkaan pohjan ansioista koko poika veteen, siihen sitten ihanat vauvakikatukset päälle. Älyttömän suloista katseltavaa. Ihan huokasin milessäni, että tuossa se minun poikani leikkii ja nauttii.

Minä en ole suojannut rintojani missään vaiheessa mitenkään erityisesti, hyi minua. Talvellakin päästin aamuyöllä aina toisen koiramme aataminasussa takapihalle pissille. Tissit ovat siis saaneet kokea kovia, mutta tulehduksilta olen onneksi säilynyt. Ymmärtääkseni suurin rintatulehdusriski on parina ensimmäisenä kuukautena. Toisaalta olemmehan saaneet kyllä todistaa marraskuisten pinoissa myöhemminkin saatuja tulehduksia.

Tänään ostettiin Onnille ensikengät. Niitä sitten ihmeteltiin päivällä. Poika kolisteli kengillään ihan äijänä. Pysyi hienosti pystyssä ainakin :)

Ostin myös potan tänään poitsulle. Kokeiltiin ruoan jälkeen ja teki heti isot kakat ja pissan. Seuraavilla pottailuilla saimme jokaisella saaliiksi pissan. Ihan tajutonta! Tiedän, ettei pojan pitäisi vielä ymmärtää mitään tuollaisten päälle, koska pissaaminen tapahtuu tahdosta riippumatta, mutta tämän päiväinen sai minut kuitenkin epäileväiseksi. Joka tapauksessa ihana juttu, että esim sai kakata pottaan, eikä aina " housuihin" . Kakkakin tuli hetkessä, en edes huomannut sitä ennen kuin kurkistin pottaan. Normaalisti kakkaa väännetään pää punaisena ja huudon säestämänä.

Eilen olin tosiaan naapurin pihassa viettämässä iltaa naisten kesken. Tulin kotiin yhdeltä yöllä ja Onni heräsi neljältä. Jes. No, olen ollut joka tapauksessa ihmeellisen pirteä koko päivän. Ilmeisesti tuollainen iltama antoi taas voimia arkeenkin.

Meillä alkoi nyt luxus. Mies tosiaan päivystää kotoa. tänäänkin vaan nautitiin yhteisestä ajasta. Sillä aikaa kävi tekemässä kaksi käyntiä kun olin kaupoilla, mutta oli palanut jo ennen minua. Tuntuu kuin olisin päässyt taivaaseen. Ja kun aikaisemmin sanoin, että hoidan 90% kodin hommista, niin ainakin tänään tuo tasoittui 50%:iin.

Sellainen asia kuitenkin (ihanassa ;)) miehessäni kismittää, että kun hän katsoo Onnia ja hänelle tulee jokin muu asia tehtäväksi, menee se ikäänkuin hoidon edelle. Siis jo on nälkä, hän syö. Jos pitää mennä suihkuun, hän menee jne. Ihan siis perus juttuja. Sitten itse kituutan syömättä, tukka rasvaisena, suurin piirtein p**** hädässä koko päivän ja teen ne asiat vasta miehen tullessa (ja siis poikamme tosiaan hyperaktiivinen, ei VOI jättää HETKEKSIKÄÄN yksin. Olen kai vaan katkera hölmö akka, kun ottaa päähän se, ettei mies ole valmis uhraamaan ihan kaikkeaan lapsen edelle ja (vaikka) itse olen tästä " tunnollisuudestani" vähän ahdistunutkin. Pitäisi kai vähän relata itsekin!?! Joskus vaan tosiaan meinää pää räjähtää kun sanon, että katso Onnia, mä teen nyt ruoan ja mies vastaa siihen, että joo venaa, mä käyn ensin vessassa, suihkussa ja syön. PRKL!

Ihanat vuodatuksen taas, oikeasti olen ihan tosi onnellinen ihminen, mutta välillä säkenöi nämä miehen ikivihreät kommentit aivoissa niin, että voisin heittää häntä leipäveitsellä kankkuun, jos vaikka siitä tajuaisi. Vaikka tuskin toimisi sekään :D Kai nämä ovat niitä luonnollisia eroja äitien ja isien välillä.

Hih, kävin äsken kaatamassa vaakatasoon takaisin nukkumaan nukkuvan Onnin, joka oli unissaan noussut seisomaan ja roikkui märisten silmät kiinni pinnoissa. Ihana.

Vierailija
10/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppila reissu tehty ja saldona on, että olen lapsen pään pilannut väärällä nukuttamisasennolla. Joo joo, mitäs vielä?

Tsemppiä kaikille kukkujille!! Meillä (kop kop) menee päivät ja yöt hyvin, yöllä nukutaan n.20-06 tai 07 ja päivällä n.9-11 tai 9-12 ja sitten iltapäivällä toiset parin tunnin torkut.

Meillä on NELJÄ hammasta, jee jee jee jee!!!! Kaks alhaalla ja kaks ylhäällä. Tehtiin jussina nuo kaksi ylähammasta.

Nyt tarttee mennä jatkaa ruuan laittoa, muuten lapset kuolee nälkään...

Ai niin, joku kysyi paljonko lapsi juo vrk:ssa...Eli me juodaan pelkkää velliä, korvike ei kelpaa ja velliä menee ainakin 1 litra/vrk ja vettä joku 200-300ml jos helle. Kovin on " juoppo" lapsi!;o)

Hormooniska ja lapset vm. ´99, ´03, ´05

Vierailija
11/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alettu nukkua paljon, paljon paremmin kun helteet hellitti. Viime yönäkin poika posotti kellon ympäri, kahdeksasta kahdeksaan. Alkuyöstä annoin kerran vettä ja loppuyöstä maitoa. Sitten kun vielä itse malttais mennä ajoissa nukkumaan, eilenkin menin vasta puoli yhdeltä. On vaan niin ihanaa se rauhallinen, rentouttava ikioma aika. ;-)

Nyt on tosin vähän ongelmia saada poika päiväunille. Ehti jo niin kivasti nukahtaa klo.9.30 ja eikös meidän naapurin remppareiska alkanut poraamispuuhiin klo.9.45 ja poika heräsi samantien. :-/ Lähdin sitten vaunuttelemaan melkein tunniksi mutta uni ei enää tullut. Nyt väsynyt poika yrittää löytää nukkumatin parvekkeelta, mutta toistaiseksi matti on vielä piilosilla. Rasittaa kyllä tuo naapuri jolla on ilmeisesti joku verstas kotonaan kun melkein joka päivä kuuluu poraamista, sahaamista ja nakuttelua. Tätä on jatkunut niin kauan kuin ollaan täällä asuttu (muutama vuosi). Aiemmin se ei ole mua kauheasti häirinnyt, mutta nyt kun on vauva jolle soisi mielellään hyvät päiväunet niin johan raivostuttaa etenkin se ÄÄNEKÄS poraaminen. Noh, nämä on näitä kerrostaloelämän nurjia puolia, ei kai auta valittaa.

Noema: Mulla on ihan samanlainen mies!! Tuntui niin tutulle nuo sun kirjoitukset että oikein ääneen hekottelin täällä. :-) Ja tuttua oli myös tuo vauvan-tarpeet-kaiken-muun-edelle-käyttäytyminen, oon itsekin miettinyt että pitäiskös sitä osata ottaa välillä vähän rennommin. Ja mun ei ees vielä tarvi juosta pojan perässä kuten itse joudut. On se teidän Onni kyllä ihmeellinen, oikea super-vauva. :-)

Meillä on muuten huomenna Jessen 8kk-lääkärineuvola, hieman etuajassa mutta ei kai se niin tarkkaa ole. Kiva kuulla uusia mittoja yms. Tulen sitten huomenissa kertomaan neuvolakuulumisia. Heipsan vaan siihen saakka! :-)

Auringonkukka ja nyt jo nukkuva Jesse 7,5kk

Vierailija
12/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän ehtis kirjotella, nyt kun Annikin nukkuu vihdoin päikkäreitä rauhassa. Raikas sadeilma varmaan saa nukkumaan hyvin.

Eilen oltiin kaverin kanssa kaksisteen shoppailemassa... vauvat olivat isiensä kanssa kotosalla. Tekihän terää. Annikin oli ollut kiltisti. Seurannut isänsä touhuja pihalla tyytyväisenä. Korviketta vaan ei ollut suostunut juomaan ja soselakonkin tehnyt kun äiskä ei ollut syöttämässä, eikä tissiä antamassa. Ei kyllä kauhee nälkä ollut siltikään neitillä kun tulin kotia. Kiukuttelemaan alkoi vaan välittömästi kun nousin autosta.

Jotain piti kommentoida... Ai niin Auringonkukka: Kuin meidän entisestä asunnosta. Naapuri oli kova poraamaan/nikkaroimaan ja luulenkin, että heillä oli seinät täynnä reikiä :-) lempi aika oli remontoida viikonloppuaamuisin 8-9 aikaan... Niin että voin kuvitella raivosi naapurin remonttireiskasta.

Anni yritti eilen illalla ihan tosissaan liikkeelle. On nyt jonkun aikaa pyörinyt napansa ympäri, ja pyörimällä pääsee yllättävän kovaa. Eilen sitten keksi tarttua käsillä koiran koriin ja veti itteensä sen avulla eteenpäin, eli siis itteensä korin laitaa kohden. Jalat hauskasti ilmassa, ei raasu vielä tajunnut niillä vauhtia antaa. Vähän matkaa meni. Taitaapi neiti kohta liikkeelle lähtä.

Jotain oli vielä mutta enhän minä hajamielinen enää muista. Taidanpa lähteä siis imuroimaan.

Hertta ja Anni 7kk ja 21pv

Vierailija
13/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonihirviö: Anopit on ihania, tutun kuuloista :))

auringonkukka05: meillä sama homma että kun helteet meni pois niin unetkin paranivat huomattavasti. Tosi ikävää kun naapurissa poraillaan, varmaan PIKKASEN ketuttaa.

Meillä on nukuttu nyt 2 yötä peräkkäin tosi hyvin, toivottavasti sama jatkuu edelleen! En tiedä mikä sitten oli viikon verran. Ehkä hampaat.

noema: sun juttus miehestäs kuulosti niin tutulta, sama homma meillä.... onneksi en siis ole yksin ;) Ruokapöydässäkin monesti käy niin että mä jätän syönnin kesken jos Lotta alkaa huutamaan, harvemmiten mies sitä tekee. Ja oon märissyt nyt miehellä että vois joskus nousta Lotan kanssa ylös aamulla ja mä saisin hetken jatkaa unia. Tasan 2 kertaa tän 7 kk:n aikana on käynyt niin, ja pikkasenko se ottaa välillä päähän, varsinkin silloin kun on väsynyt. En meinaa että joka vkonloppu niin tarvis tehdä, mut edes joskus.

Lotta syö nyt tosi huonosti pullosta (nokkamukista mielummin vettä), yritän saada päiväimetykset pois, mutta huonolla menestyksellä menee. Ei kelpaa pelkkä korvike joten olen pumpannut äm:a joukkoon, mutta ei sekään oikein kelpaa, voi hitsiläinen.

Ihana ilmakin ois ulkona, mut ei pysty oikein nauttimaan kun nokka ja silmät on tukossa.

Meillä ois torstaina neuvola, kun tarkistetaan paino ja pituus. 8 kk neuvolassa onkin sitten lääkärillä käynti.

Niin ja Lotan suurinta herkkua on kaurapuuro, sitä menis vaikka kuinka paljon kerralla!

Vierailija
14/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus taas mennä suhahti, kesä on jo puolessa kohta:( Kunpa talvikin menis aina näin nopeesti, en nimittäin tykkää yhtään talvesta!

Kotosalla oltiin koko jussi. Grillailtiin ja oltiin vaan. Ihanaa kun mieskin oli sitä mieltä et enemmän tarvittais aikaa toisillemme ja perheelle. Tänään sit varasinkin meille hotelliviikonlopun, lähetään ihan kahestaan:) Lapsetkin sai mummolasta yöpaikan:) Juhannuksena nautittiin täysin siemauksin toisistamme, sitä mun kaipaamaa säpinääkin siis aikaan saatiin!

Poika hoksasi istumisen tossa viime viikon lopulla. Nyt tykkää istuskella lelukasan keskellä leikkimässä pitkänkin aikaa. Isot tyynyt on ympärillä kun välillä tasapaino heittää nurin. Vähän on koeillut myös konttausasentoakin, mut eipä ole hoksinut sitä et vois eteenpäin lähteä. No ,kaikki ajallaan.

Juomisen määrästä joku kyseli..Mä en ihan tarkkaan osaa sanoa nesteen määrää. Poika juo syönnin lomassa nokkamukista vettä/maitoa ehkä desin verran. Illalla menee puuron päälle " unimaitoa" 100-150 ml, joten päivän nesteet n. 5dl. Maitoa menee päivässä puuroon 2-4 dl, joten maitoakin menee tuon puolen litran kieppeillä. Lisäks menee sitä vauvajogurttia yks purkki/tetra päivässä.

yöt sujuu edellee ihan mallikkaasti, mitä nyt jonain aamuna poika saattaa herätä jo ennen kuutta, mut otan sit viereen ja jatkaa hetken päästä uniaan tuonne 8-9 asti. Todella helppo ja kiltti vauva meille on suotu:)

Jonkun muunkin vauvalla suurinta herkkua on kaurapuuro..No niin on meidänkin pojalla! Vetää aamuin illoin normaali annoksen puuroa soseen kanssa. Aivan ykkösherkkua puuron kans on metsämarja sose, oikein maiskuttaa nam nam syödessään:) Ihanaa syöttää lasta jolle maistuu!

Nyt pitänee vissiin mennä laittaan pyykit kuivumaan..mä sit inhoan sitä hommaa! mut kaipa se on pakko....

äitykkä ja poikanen

Vierailija
15/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin istutaan tyynyjen keskellä, eikä enää muksahtelekaan kuin joskus. Meidän poika ollut myös sellanen sylivauva ja nyt ihana huomata että viihtyy lattialla, itsekin oikein naureskelee innoissaan. Oltiin vähän retkellä tänä iltana, ei sen kauempana kuin olohuoneen lattialla koko porukalla eli poikanen&äiti&babi. Ostettiin uusia mansikoita ja arvatkaas kuka kans maistoi ja millä menestyksellä?! :) No sillä niin että olisi koko ajan saanut antaa ja piti mansikat jo piilottaa äidin selän taa ettei olis tullut yliannostusta näin ensikertalaiselle. Oletteko muut antaneet maistaa mansikkaa? Tiedän kyllä että se on todella allergisoiva mutta mitään oireita ei tullut illan mittaan... huih :( Olen ollut tosi tarkka yleensä ja nyt alkaa tuntumaan että voisko jo vähän höllentää, eihän tällainen istuva poika nyt enää mikään vauva ole! Meillä mies kyllä ottaa ihanasti huomioon, kotiin tullessaan on heti poikansa kimpussa ja yleensä jaksaa autella vaikka pitkää päivää tekeekin. Mutta ei meilläkään monesti aamulla ole unet yksin jatkuneet. Laskin että kaks kertaa olen jäänyt yksin unia jatkamaan :) Nyt siihen ei ole kyllä tarvettakaan sillä poika nukkuu tosi hyvin 9-10 aikaa nukkuu ja 5-7 aikaan aamulla alkaa tisuttelu. Nukkuu vieressä joten helppo siitä vain antaa maitoa. Ja joskus 9 aikaan sitten herää. Paitsi tänään 10.30! Vetäsi 13,5 tunnin unet, söi siis aamulla mutta ei varsinaisesti herää syöttöihin.

Meillekin on tullut se yksi hammas ja nyt puskee seuraavaa, laitoin supon tänään kun oli niin kiukkuisen kirpeä :) ja auttoi onneksi.

Mutta hyvää viikonjatkoa!

Vierailija
16/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu nyt tavallista pidempään, joten ehdin (ehkä) hiukan kirjoittaa. Juhannus sujui hyvin mökkeillessä. Porukkaa oli vanhempieni mökillä aika paljon ja oli kivaa, kun hoitajia riitti. Poika ei vierasta yhtään ja viihtyy kaikkien sylissä. Siinä sai siis äiti kyllä lepäillä kivasti. Maanantaina tuntuikin hiukan ihmeelliseltä, kun ei ollutkaan kukaan auttamassa hoitamisessa...

Meillä päivät jatkaa aika samaa rataansa. Ei olla opittu vieläkään mitään uutta taitoa ja se kyllä varmasti poikaakin alkaa pikkuhiljaa harmittamaan, kun ei maisemat vaihdu. Vaan ei voi mitään, ei kai äiti sitä kehitystä voi vauhdittaa, vaikka haluaisikin. Hiukan pääsee poika taaksepäin vatsalla ollessa, mutta luulen, ettei sekään ole tavoitteellista liikkumista.

Eipä nyt muuta. Keskiviikon jatkoa kaikille!

T. A-Ä

Vierailija
17/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanan kuuloista kun poika on herännyt vaunuistaan ja juttelee siellä. =) Pari yötäkin menny mahtavasti.

Silmätulheduskin jo hyvä.

Tänään mennään neuvolaan, kun 6kk neuvolassa ei osannut antaa vielä 8kk lääkäriaikaa niin lupasi soitella. No, heinäkuussa ei saa lääkärineuvolaa joten se vähän siirtyy ja kysyi haluttasko me käydä ennen ettei tule pitkää väliä. Ja totkai halusin. Kiva.

Meillä on isännän kanssa ika sota päällä tai oli maanantaina ja eilla sen jälkeen puhuttu mitään. Aika ikävä fiilis.. =( Riitelettekö te vaavin kuullen tai kyllähän varmaan joskus niin käy jokaselle. Tuntui ikävälle kun riideltiin ja vaavin yöuni vähän viivästyi..

Mä olen antanut maistaa mansikkaa ja poitsu tykkäsi ja ei tullut mitään.

Joskos nyt soseelle ja sit käveleen neuvolaan ja kauppaan. Toi vottavasti ei ala sataan

Vierailija
18/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelu: meilläkin Lotta viihtyy paremmin istuvassa asennossa lattialla, yleensä mä oon ollu vähän tukemassa mut pääsis itekin hommaamaan jotain jos tukis tyynyillä ts. pehmentäis kaatumista.

Meillä OLI 2 hyvää yötä, mut viime yönä sitten taasen heräiltiin useampaan otteeseen. Voi itku. Ja kun en saa rauhoitettua muuten kuin tissillä. Voi nenä.

Montako tuntia yössä teillä menee putkeen syömättä?

puhihaa: Kyllä joskus tulee korotettua ääntä miehelle Lotan paikalla ollessa :( Selitän sitten kyllä Lotalle että äiti ei ole vihainen Lotalle vaan isille, josko ymmärtäis ... Yritän kyllä välttää riitelyä mut

eipä se aina kato aikaa ja paikkaa kun hermot on kireällä.

Meneekö teillä muuten maitoa heti syönnin päälle pullosta, vai

ehkä puolen tunnin päästä paremmin?

Miten ihmeessä saada maito menemään pullosta, onko kellään vinkkejä? En ikinä saa määrää nostettua mihinkään satoihin milleihin, eilenkin sain peräti päivän aikana menemään n. 60 milliä. Tänään meni peräti 40 milliä kerralla kun huijasin antamalla keittiövälineen käteen. Mut se on aika vähän aamupäivän juomiseks. Hankalaa olla antamatta tissiä kun ei juo pullosta, enkä tiedä kauanko uskallan olla antamatta maitoa tissistä että saisi tarpeellisen määrän nestettä kuitenkin. No, tää on nyt tätä täysimettäjän ihanuutta ja autuutta... Onneks huomenna neuvola niin saa kysyttyä lisäneuvoja, josko pystyisivät vähän auttamaan ensikertalaista.

Voi olla että meillä on jotain ruoka-aine allergiaa kun Lotan niska on alannut punoittamaan/tullut näppyjä ja raapii sitä koko ajan. Nyt testaan sitten jättää jotain ruoka-aineita pois ruokavaliosta, toivon vaan ettei suuri herkku, kaurapuuro, ois aiheuttaja. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mikä on ollut aiheuttajana?

Vierailija
19/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata taas, että muillakin on samoja mietinnän aiheita kuin itsellä... yösyömisistä ja tissittelystä poispääsyt, sopiva maidon määrä... :) Meillä on nyt taas pari yötä mennyt kivasti eli syöttö on ollut vasta 8 tunnin unien jälkeen eikä siinä välilläkään ole pahemmin tarvinnut heilutella poikaa. Voisi sanoa, että kiinteiden aloituksen jälkeen yöt ovat parantuneet eli enää ei tarvitse syöttää kahden tunnin välein (huh!) ja muutenkin yöllä itkeskely on vähentynyt. Tosin juhannuksena, kun oltiin mökkeilemässä, poika piti vanhempiaan ja muita mökissä nukkuneita hereillä tunnin välein ja heräsi perinteiseen aikaansa aamuviideltä...

Mekin olemme käyneet ylimääräisillä punnituskerroilla neuvolassa kuten Vilma, noin kerran kuukaudessa, kun pojan paino ja pituus ovat alakanttiin ja puklua tulee hurjasti. Huomenna on taas neuvola ja vähän jännittää, onko mittoja tullut ollenkaan lisää.

Meno on meilläkin hurjaa, kun poitsu keksi kuukausi sitten ryömimisen ja tällä hetkellä lempipuuhaa on kaiken yli kiipeäminen. Äidin jalat ja pöydän alustat on ylitetty useaan otteeseen. :) Nyt taitaa olla tavoitteena seuraavaksi päästä istumaan ja nousta ylös, yritys on jo kovaa. :) Niin juu, ja hampaita on tullut kaksi alas.

Iloista kesäkuun loppua kaikille!

pj78 ja poika 7kk 3vk

Vierailija
20/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni (lääkäri)neuvolareissu hienosti, Jesse oli hyvällä tuulella ja ihan onnessaan kun pääsi maistelemaan uusia leluja. :-) Meidän jässikällä onkin ollut kunnon pituuspyrähdys kun vajaassa kahdessa kuukaudessa oli tullut 5cm lisää. Pituus nyt 71.5cm. Painon nousu sen sijaan on tasoittunut liikkeelle lähdön myötä, sitä oli tullut reilu 500g lisää, nyt siis 9355g. Pipo 46.6. Muutenkin kaikki oli kunnossa, jopa Jessen ihoa kehuttiin. :-)

Poitsu nukahti heti neuvolasta kotiuduttua päivän toisille torkuille, kotimatkalla ei vielä malttanut nukahtaa kun oli niin paljon kiinnostavaa katseltavaa. Oon todennut että poika nukkuu nykyään parhaat päikkärit joko parvekkeella rattaissa tai ihan omassa sängyssään. Liikkuvissa rattaissa ei oikein malttaisi ummistaa silmiään, ainakaan pitkäksi aikaa. Mutta hyvin meillä on nukuttu nyt melkein viikon verran, ihanaa! Viime yönä Jesse nukkui yli 12h, nukahti illalla 19.40 ja heräsi aamulla 7.55. Yhden aikaan yöllä imi uniriepuaan niin kovaäänisesti etten saanut nukuttua, nousin sitten lopulta vaihtamaan rievun tuttiin kun tutti on näköjään aika paljon äänettömämpi imuväline. ;-) Viideltä sitten maidoteltiin, muuten yö meni heräämättä. Loistavaa! Täytyy nauttia niin kauan kuin tätä autuutta kestää. Kohta alkaa kuitenkin taas hampaidenteko, helteet tms ja sitten taas kukutaan.

Höh, no nyt tuo mokoma jo heräsi. Just kun ehdin kehua unia. Olis pitänyt koputtaa puuta. ;-)